Fryth Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hei, jeg har kjøpt meg ny laptop og skal mest sannsynlig selge min gamle i løpet av kort tid. Det er viktigere for meg å få solgt den i det hele tatt enn å få alle 100-lapper jeg kan på den. 14" Glossy 1366x768 Intel Core i5 2410M 4GB 1333 MHz NVIDIA GeForce GT 550M 640GB 5400rpm (?) Notebookcheck (dessverre polsk, men hva har vi vel google translate til) : http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Asus-N43SN.56736.0.html ASUS: http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N43SN/ Ellers er det en feit liten klump som har gått bra hittil. Usikker på hvor gammel den er, men tipper kanskje 3+ år. Plastikken har gått i stykker i de nedre hjørnene på skjerm-delen. Ingen funksjonelle feil pga dette. Hadde for en stund siden en liten episode der PC-en plutselig gikk til "snø" på skjermen og etter 5 sekunder fyrte vifta opp for fullt. Restarta og alt virket normalt etter det. Noen ide på hva dette kommer av? Driverfeil o.l, eller fysiske problemer? Takk til de som bryr seg Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Tja, laptoper er vel ikke så populære brukt, siden den også er skadet litt faller prisen. Skal jeg tippe vil jeg tro 4000-4500 kr er fornuftig siden skjermkortet er noe utdatert og lite ram og treg harddisk. Snø på skjermen er veldig spesielt, normalsett pleier det å bli rare farger eller ren svart skjerm. Det kan være driverproblemet eller et overopphetet skjermkort, blir maskinen varm siden det kan være mye støv i maskinen. Endret 4. august 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Fryth Skrevet 4. august 2014 Forfatter Del Skrevet 4. august 2014 Det var i så fall en veldig god nyhet Kjøpte den ny for 6500-7000, så om den kan selges for rundt 4.000 hadde det vært mer enn forventet for min del. Jeg skal støvsuge vifta så godt jeg kan, men i og med at det kun har skjedd en eller to ganger så lenge jeg har hatt den er det nesten umulig å feilsøke dette. Harddisk og ram kan forøvrig byttes ut, så det er jo håp for maskinens fremtid på den måten i hvert fall. Takk for inspillet Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Erfaringsmessig (siden den har ganske mye bruksslitasje) så tviler jeg på du får mer enn 2500 på finn.no spesielt med de "tekniske problemene" du beskrev. Ny maskin med ca tilsvarende ytelse koster ca 3000,- hvis man går for en 15" maskin (eks: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2740189 - ja intel HD4400 er nesten like kraftig som gamle GT550M! og prosessorytelse vil være en del bedre på den nyere maskinen). Men lykke til uansett. Lenke til kommentar
Fryth Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Det hørtes mer sannsynlig ut i mitt hode hvertfall. Men er GT550M virkelig like tynt som HD4400? Det høres skuffende ut. Eller imponerende for Intel sin del Men det er vel greit å få solgt den før den bare ligger og taper den lille verdien som den har igjen. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Gt550m er litt raskere, men ikke nok til å utgjøre en stor forskjell når det kommer til hvilke spill som er spillbare. Er det ikke spillbart på HD4400 er det nok heller ikke spillbart på GT550M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå