Alkathar Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Hei. Håper det er noen natteravner som kanskje kan hjelpe meg med en enkel sak. Har nettopp gått til anskaffelse av skjerm nummer to men glemte at jeg kun har 1 hdmi på PC, og 2 DVI. Den nye skjermen har vga/Hdmi. Jeg har en VGA som går på hovedkort, mens mine 3 andre innganger kun går på skjermkort. Får ikke bilde på skjerm nummer to, så spørsmålet er enkelt: Er det mulig å dele skjermene i 2 når det er forskjellige steder signalet skal gå fra? Trengs det specs for dette så kan det selvfølgelig oppgis, men tenker at dette er et enkelt ja/nei spørsmål isåfall. Dette kjøres på Windows 7. Rettelse 1: Jeg har ikke tilgang til DVI for øyeblikket, men skal selvfølgelig skaffe meg dette hvis VGA ikke fungerer. Endret 3. august 2014 av Alkathar Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Svarer rettogslett nei på det spørsmålet her. Har skjerm nr 1 bare VGA kan du evt kjøpe ett vga-dvi adapter og bruke dette i DVI porten på skjermkortet, skal du bruke windows' skjerm funksjonene må de komme fra samme sted. ( i.e to porter på hovedkort så de går på integrert eller alle på dedikert ) (Bruk begge skjermene på skjermkortet, du får det til med adapter kjøpt flere steder om første skjermen er gammel og bare støtter vga.. ) Endret 3. august 2014 av Kasju nøtt Lenke til kommentar
Alkathar Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Svarer rettogslett nei på det spørsmålet her. Har skjerm nr 1 bare VGA kan du evt kjøpe ett vga-dvi adapter og bruke dette i DVI porten på skjermkortet, skal du bruke windows' skjerm funksjonene må de komme fra samme sted. ( i.e to porter på hovedkort så de går på integrert eller alle på dedikert ) (Bruk begge skjermene på skjermkortet, du får det til med adapter kjøpt flere steder om første skjermen er gammel og bare støtter vga.. ) Ja jeg tenkte meg egentlig at dette måtte bli alternativet. Hadde håpet at det fantes en løsning via vga. Men en DVI-HDMI burde være mulig å anskaffe til en grei pris. Takk for raskt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå