Gå til innhold

Er det sikkert at fotoner ikke har masse?


Anbefalte innlegg

Da sier du også at enkelte teorier er løgn helt til man kan bevise dem

Hvordan kan teori bevises?

 

Det du sier gir ingen mening for meg.

 

Etter å ha trollet diskusjonen med det vanvittige tullet ditt så er det passe frekt å dra fram løgn og tull om "enkelte teorier er løgn helt til man kan bevise dem". Jeg har aldri sagt det.

 

Istedenfor sier jeg:

 

Teorier kan aldri bli bevist. Det gir ingen mening å snakke om å bevise teorier.

 

Det er konklusjonen og fasiten fra tråden "Kan teorier bevises".

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du sier :

Slik jeg ser det så er udokumenterte påstander det samme som løgn. Særlig når påstandene er udokumenterte konstant og med hensikt.

Så lenge du fortsetter å komme med udokumenterte påstander (om for eksempel hva andre har sagt) kommer jeg til å kalle det for løgn.

Forskerne kommer jo også med påstander som er udokumenterte

riktignok må de testes , men før den tid er det løgn hvis jeg skal ta deg på ordet her

Lenke til kommentar

 

 

Ingen seriøse forskere kommer med påstander de ikke kan dokumentere nei...

Det er jeg siker på at de gjør .

Derimot så offentliggjør de dem ikke før de kan dokumenterer dem , og aller helst ikke før de er testert ut

Hvor kommer de med påstandene hvis de ikke offentliggjør de? På kontoret?
Lenke til kommentar

 

 

Ingen seriøse forskere kommer med påstander de ikke kan dokumentere nei...

Det er jeg siker på at de gjør .

Derimot så offentliggjør de dem ikke før de kan dokumenterer dem , og aller helst ikke før de er testert ut

Hvor kommer de med påstandene hvis de ikke offentliggjør de? På kontoret?

 

Faktisk ja. Men det er bare for undersøke om de stemmer

 

forresten så kan du bytte ut kontoret med labben

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

Ingen seriøse forskere kommer med påstander de ikke kan dokumentere nei...

 

Det er jeg siker på at de gjør .

Derimot så offentliggjør de dem ikke før de kan dokumenterer dem , og aller helst ikke før de er testert ut

De snakker sikker om udokumenterte påstander i tiden før de dokumenterer de ja, som i lunsjen, med kolegaer, med sjefene, evt. Sponsorer osv.

 

Men, hva er relevansen her?

Du sier selv at du kun har tilgang til vitenskapen media produserer, hva har det å si at forskere snakker internt om udokumenterte påstander?

 

De framlegget nok ikke det som fakta heller, men som en idè de vil jobbe videre med. Løgn er det først når de fremstiller sin idè som dokumentert fakta...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ingen seriøse forskere kommer med påstander de ikke kan dokumentere nei...

Det er jeg siker på at de gjør .

Derimot så offentliggjør de dem ikke før de kan dokumenterer dem , og aller helst ikke før de er testert ut

De snakker sikker om udokumenterte påstander i tiden før de dokumenterer de ja, som i lunsjen, med kolegaer, med sjefene, evt. Sponsorer osv.

 

Men, hva er relevansen her?

Du sier selv at du kun har tilgang til vitenskapen media produserer, hva har det å si at forskere snakker internt om udokumenterte påstander?

 

De framlegget nok ikke det som fakta heller, men som en idè de vil jobbe videre med. Løgn er det først når de fremstiller sin idè som dokumentert fakta...

 

Har du endret mening nå ?

Du sa udokumenterte påstander er løgn uten noen forutsetninger

Lenke til kommentar

Når det går fra en tanke/en idé til en teori eller noe mer enn bare en tanke, så kreves det dokumentasjon ja.

 

Når du påstår forskere er enige med deg, er det mer enn en tanke.

 

Jeg tror fotoner har masse - en tanke uten dokumentasjon.

Forskere mener fotoner har masse - postand om fakta som krever dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at forskerne er enige med meg ?

Dere er jo enige at de ikke kan være ening med meg ut fra de meningene dere fronter rundt på tek nettverket

Skjønt hvis forskerne er uenige seg selv i mellom så er det sikker noen som er enige med meg også

 

 

Nå jeg tror at fotoner må ha masse så har jeg også forsøkt å begrunne det

( noe bedre dokumentasjon kan jeg ikke gi )

Lenke til kommentar

 

Når man må regne med at også forskerne fra tid til annen kommer med påstander , eller ideer som må dokumenteres så er det en referanse her

 

Men disse tankene/påstandene osv er ikke offentlige teorier. Så hva i alle dager har det med denne diskusjonen å gjøre?

 

Nå Abigor påstår at udokumenterte påstander er løgn så vil jo en påstand eller ide være løgn inntil den kan bevises / dokumenteres.

Det er det som er referansen her

Lenke til kommentar

Troen kan ingen ta ifra deg, men det virker som om du har prøvd å vri det til at forskere er enig med deg i det, noe du ikke har klart å dokumentere.

 

Om du mener at fotoner har masse og samtidig sier du ikke har noen form for dokumentasjon som støtter det så tror jeg de fleste kan si seg fornøyd med det.

 

Men, det har virket som om du påstår du har støtte blandt vitenskapsmenn om din idè...

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at forskerne er enige med meg ?

Dere er jo enige at de ikke kan være ening med meg ut fra de meningene dere fronter rundt på tek nettverket

Når ikke du sitere andre for det du anklager dem for så innrømmer du selv at det du sier er løgn.

 

Du har ikke belegg for å si det du sier, likevel sier du det. Løgner!

Lenke til kommentar

Det vet jeg ingen ting om

jeg her jo bare mine meninger om den saken

Når du sier "dere sier x" så er ikke det en mening! Det er en påstand. Og når du ikke legger ved siteringer så innrømmer du selv at denne påstanden er løgn.

Forskerne kommer jo også med påstander som er udokumenterte

Så lenge du sier dette uten belegg kan jeg si nøyaktig det motsatte og det er like gyldig:

 

Forskerne kommer aldri med påstander som er udokumenterte.

 

Hvem av oss har rett?

Det er jeg siker på at de gjør .

Og jeg er sikker på at de ikke gjør det. Din sikkerhet er null verdt, akkurat som min sikkerhet er det. Hva du ser siker på betyr ingenting for andre enn deg selv. Det er irrelevant.

Nå jeg tror at fotoner må ha masse så har jeg også forsøkt å begrunne det

( noe bedre dokumentasjon kan jeg ikke gi )

Hvis ikke du har dokumentasjon er troen din verdiløs. Den betyr ingenting for andre enn deg selv. Den er meningsløs, irrelevant.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...