enden Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Hvis dere ønsker å ha flere innlegg per side så vil og sideantallet bli mindre, dette er noe dere kan endre fra kontrollpanelet deres. Hvis vi skulle hatt en link for hver side så ville nok det ha tullet opp designet veldig. Ang brukere på forumet så skal vi se om vi ikke kan få aktivert det :-) Kunne hatt det som en combobox Men mer viktig ner store oversiktlige neste/forrige knapper Endret 27. oktober 2003 av enden Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Øverst og nederst står dette: (19) « Første ... 17 18 [19] Det går altså ikke an å komme direkte til side 1-16 (fra side 19)! Skal jeg f.eks. til side 13, må jeg først trykke på linken til side 17, så til side 15, så til 13. Syns det er tungvindt.. Jeg er enig i at det burtde vært flere tall i denne rekken. En midlertidig løsning er derimot å redigere selve URL'en. Nå står det: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=162048&st=360 Rediger dette til: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=162048&st=240 Så hopper du rett til side 13. Altså 12x 20 poster/side = 240 poster for å hoppe til side 13. Velg 13x 20 poster/side = 260 poster for å hoppe til side 14 osv. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) hvis svaret til ueland ikk evar svar på spørsmålet ditt har nok jeg også missforstått det. Han viser jo til at Quote koden virker som den skal. hva er det egentlig som var problemet ditt? Er 'QUOTE' identisk lik 'quote'? Nå ser jeg jo at begge funker, men jeg ble lurt av at mange, om ikke alle, de gamle innleggene ikke hadde fått quote-taggene parset riktig og antok da noe var feil, f.eks at quote-taggen er casesensitiv i invision. (jeg vet ikke om den faktisk var sensitiv eller om dette har blitt rettet siden sist, men jeg antar PEBCAK) ((og nå antar jeg ting igjen. skummelt)) Og jeg var ikke særlig sugen på å måtte redigere en lang post med mange sitater bare fordi forumet plutselig var blitt case-sensitivt over natten. Forstår du nå? Endret 27. oktober 2003 av LarsC Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Jeg ser det er veldig mange her som savner: * Siste poster* Siste ubesvarte poster * Siste egne poster (gode gamle egosearch) Jeg synes ingen har svart godt nok på dette ennå. Mr. Ueland med flere henviser til "min assistent" og "mine siste 10 innlegg", eller å gå inn på bruker å trykke "alle innlegg fra denne brukeren", eller at man skal abbonere på tråder. Jeg liker ingen av disse løsningene og savner svært gode gamle egosearch. Grunnen er at da får man opp en liste over tråder man har deltatt i og kan med en gang se hvilke tråder som har fått flere svar. Altså veldig oversiktelig og greit når man skal følge opp en tråd man har svart på. Ingen av de ovenstående løsningene kan erstatte brukervennligheten til gode gamle egosearch i så måte. Nå må man klikke seg inn i hver enkelt tråd for å se om det har kommet flere svar. Håper dere klarer å legge inn de 3 mye savnede linkene i menyen til venstre etter hvert. Samtlige knapper i "min assistent" kunne også vært lagt i menyen til venstre slik at man slipper å måtte hoppe fra vindu til vindu og problemene med enkelte popup-stoppere og "min assistent". Knappene dagens og tidenes 10 topp postere er vel heller ikke så interresant at det trenger å ligge sammen med de andre knappene man bruker hele tiden. De kan godt "gjemmes litt bort" for å gjøre sidene litt renere og enklere. Endret 27. oktober 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg lurer litt på om det er meningen at for de som bruker engelske-versionen av forumet skal ha en meny der det er masse forskjellige norske ord? Det burde kanskje vært bare engelsk når man først skal ha engelsk: Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg lurer litt på om det er meningen at for de som bruker engelske-versionen av forumet skal ha en meny der det er masse forskjellige norske ord?Det burde kanskje vært bare engelsk når man først skal ha engelsk: Enig. Virker litt meningsløst at det ikke er enten eller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Ang. informasjon som skal befinne seg under avataren: det synes jeg skal begrenses så mye som mulig. F. eks poster med en-linjers svar blir unødvendig lange når man skal ha stor 80x80 avatar; bosted, reg. dato, antall poster, signatur osv osv. Men, for all del, det er ganske fint slik som det er nå Fint hvis noen tar seg bryet å svare på Simen1's sin post også. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Masse bra Hei, Vi er flere som savner egosøket så du skal ikke se bort ifra at vi kan få lagt den og inn igjen snart. (desverre så varer et døgn kun i 24timer) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Kan vi få litt mer plass i meldingsboksen snart? Jeg misliker at min er 118% full. 150 meldinger eller noe ville da vært ok? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Du må slette, din noob. Fikk litt sjokk da jeg så advarselen for overfylt innboks, ja. 124% her. Var bare til å begynne i bunn og slette til det var plass til mer. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Mens antall innlegg er nødvendig?Synes medlemsnr. og og dato for da mennesket ble med er langt mer nødvendlig enn antall innlegg. Jeg er også helt enig! Må det absolutt fjernes noe, ta heller vekk postcount, og sett inn medlemsnummer, og dato takk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Mens antall innlegg er nødvendig?Synes medlemsnr. og og dato for da mennesket ble med er langt mer nødvendlig enn antall innlegg. Jeg er også helt enig! Må det absolutt fjernes noe, ta heller vekk postcount, og sett inn medlemsnummer, og dato takk. Bare for å ha det sagt: Jeg bryr meg ikke så mye om post-telleren, men det er av og til greit å vite om folk er helt ferske her i forumet eller ikke. Telleren kunne gjerne vært byttet ut med f.eks "Storbruker", "Bruker" og "Nybegynner". Det er kjekt å vite så man kan legge det tekniske språket på et nivå som passer trådstarteren. (Man må gjerne diskutere hvor man vil sette grensene for disse eller om det er nok med 3 nivåer av brukere) Registreringsdato er også kjekt, men medlemsnr er unødvendig etter min mening da det ikke sier meg noe som helst. Endret 27. oktober 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Vi er flere som savner egosøket så du skal ikke se bort ifra at vi kan få lagt den og inn igjen snart. (desverre så varer et døgn kun i 24timer) Vi forventer jo at dere som jobber med forumet dedikerer ihvertfall 23 av disse påståtte "24 timene i døgnet" til å fikse forumet slik vi vil ha det! *grin* Bra jobba, folkens Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Jeg har noen forslag til endringer: - Når man logger inn så har man muligheten til å benytte seg av funksjonen "Automatisk innlogging". Med tanke på sikkerhet så mener jeg at standard valget på om man vil benytte seg av denne funksjonen burde være "Nei" og ikke "Ja". - URL'n til avaterer kan ikke bestå av mer enn 80 tegn, og dette skaper problemer for de som bruker avaterer hvor URL'n består av mer enn 80 tegn. Grensen burde fjernes eller settes så høyt som mulig om det ikke er mulig å fjerne den. - Forum emnene burde kanskje få fet skrift, jeg tror det blir mer oversiktelig. Endret 27. oktober 2003 av Umbra Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg ser det er veldig mange her som savner: QUOTE * Siste poster * Siste ubesvarte poster * Siste egne poster (gode gamle egosearch) Ja! Eg savner egosearch. Etterlyste det på lørdag i denne tråden (side 3, 4eller 5) men formulerte meg litt dårlig. Veldig tungvindt åfinne ut hvilken av de trådene som man har postet i som har blitt besvart i "Min assistent". Men det ser ut som det kommer etterhvert Og "10 siste fra forum" er på plass nå. Riktignok ikke på forsiden. Men derso man går inn på en av sakene på forsiden, f.eks Reykjavik saken, ser man at den funksjonen har kommt opp. Flotte greier. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hva med: sist besvarte tråder som brukeren abonnerer på... hadde vært mye greiere enn de plagsomme e-postene som kommer. Nå må jeg jo søke på mitt eget navn hele tiden... Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 sjekk ut assistenten i menyen, der kan du se dine 10 siste poster... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) sjekk ut assistenten i menyen, der kan du se dine 10 siste poster... "10 siste poster" i assistenten er noe helt annet enn det han spør etter nå. Endret 27. oktober 2003 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Hva med: sist besvarte tråder som brukeren abonnerer på... hadde vært mye greiere enn de plagsomme e-postene som kommer. Nå må jeg jo søke på mitt eget navn hele tiden... sjekk ut assistenten i menyen, der kan du se dine 10 siste poster... Jeg tror ikke det var det han mente. Les en gang til. PS: "10 siste fra forumet" er tilbake på forrsiden !! Tusen takk E.n.d.r.e. Tipset ditt (i posten under) fungerer utmerket. Da har jeg i hvertfall en bokmerket "egosearch" for meg selv. Endret 27. oktober 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Til alle som savner egosearch ..er det en enkel og god (midlertidig) løsning. Gå til Søk, filtrer etter navnet ditt og huk av for 'Søk navnet nøyaktig'. Velg 'alle forum' på 'søk hvor'. Utfør søket, og lagre URLen som bokmerke. Nå kan du utføre et søk på dine egne poster med et klikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå