Gå til innhold

InvisionBoard er oppe og kjører!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis dere ser på profilen til denne fyren så vil dere nok oppdage noe morsomt; Han har flere poster enn Ecthelion og han har 31% av innleggene sine i Hovedkort og prosessor (noe som tilsvarer hele 25! innlegg :p: )

Blir litt rare statestikker når ikke alle poster er konvertert. Ser ut som alle poster fra før 23. juni 2003 mangler. Ikke rart folk føler det går raskere når bare en liten del av forumshistorikken er konvertert.

Synes det hadde vært bedre å legge ut det gamle forumet inntil konverteringsproblemene var ryddet av veien. Det normale er å ta en kopi av den gamle databasen, og kjøre konverteringer til alle problemer er ryddet av veien. Og så kjører man den virkelige konverteringen. Jeg har kjørt en del konverteringer av systemer, og man legger ikke ut noe nytt system før de gamle dataene er fullt konvertert. Får man alvorlige konverteringsproblemer, går man tilbake til det gamle systemet inntil problemene er ryddet av veien. :grine:

Edit: Ønsker også en litt minde WinXP-inspirert look på knappene. ;)

Edit2: Ønsker også tittelen på tråden i browserheaderen, slik at det blir lettere å bokmerke tråder.

Lenke til kommentar
Synes det hadde vært bedre å legge ut det gamle forumet inntil konverteringsproblemene var ryddet av veien.  Det normale er å ta en kopi av den gamle databasen, og kjøre konverteringer til alle problemer er ryddet av veien.  Og så kjører man den virkelige konverteringen. 

Jeg har ikke hatt noe med konverteringen å gjøre, men slik jeg har forstått det er dette en svært tidkrevende prosess.

Vi hadde totalt 600 MB med bare meldingstekst (nesten 1.3 mill poster totalt). Jeg vil tippe at disse dataene skal gåes igjennom én etter én for å sjekke at meldingene ikke inneholder koder og tekst som IPB ikke liker.

For at forumet ikke skulle være nede hele helgen konverterte man derfor de siste måneders poster, og så fyller man på en de resterende fortløpende.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Ting som er engelske på sidemenyen:

"Logged in as"

"My Controls"

"0 New Messages"

"View new Posts"

"My Assistant"

"Log Out"

Synes forresten det nye forumet virket raskere....

Du må aktivere norsk som språk. Dette gjør du ved å gå inn på kontrollpanelet og velge språk og skins. Der kan du velge hvordan forumet skal se ut og hvilket språk du vil ha.

Lenke til kommentar

Syns det nye quote systemet var litt uvant?

Får opp en egen boks hvor det som skal bli quotet står.Trodde med en gang at forumet var føkka. Likte bedre den gamle quote "måten"

edit:Hvis du har url i siggen din blir den med standar farge helt usynlig.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noe med konverteringen å gjøre, men slik jeg har forstått det er dette en svært tidkrevende prosess.

Vi hadde totalt 600 MB med bare meldingstekst (nesten 1.3 mill poster totalt). Jeg vil tippe at disse dataene skal gåes igjennom én etter én for å sjekke at meldingene ikke inneholder koder og tekst som IPB ikke liker.

For at forumet ikke skulle være nede hele helgen konverterte man derfor de siste måneders poster, og så fyller man på en de resterende fortløpende.

Mvh,

Amund

Ifølge DeserGlow, så er dette ikke riktig. Hvis du leser her, så skriver han at det er problemer med phpBB-databasen som gjør at konverteringen drar ut. Og at man skal gå igjennom alle 1,3 millioner postene manuelt for sjekk av ugyldige koder, finner jeg litt utrolig (og lite trolig). Det er bl.a. for å avsløre slike problemer man gjennomfører testkonverteringer. Jeg vet ikke hvilken hardware dere kjører konverteringen på eller konverteringsscriptene, men for konverteringer generelt så er disse datamengdene ikke mye å bli svett av.

Lenke til kommentar

nye forumet virker helt kurant for meg, bra jobb :woot:

bare ikke lag signaturen så liten igjen at jeg ikke får plass til min info, da vil dere ikke høre mer negativt fra meg i alle fall, ingenting er så iriterende som å se at den perfekte signatur er tre tegn for lang til å bli godkjent

max tegn 500 f.eks, dersom en redusering er vurdert?

og kanskje littegrann større avatar? 80*80 så jeg som forsalg og det høres bra ut

og muligens en "neste" & "tilbake" knapp?

det var alt fra meg

edit; jeg har en forkjærlighet for skriften comic sans MS, hva med å legge den til?

Lenke til kommentar

Ang. signaturer:

Ser at min står på som default. Håper dette kan slås av, da jeg kun bruker den når jeg har skrevet innlegg hvor folk trenger å vite mine spesifikasjoner. Hvis ikke kommer alle til å ha irriterende signaturer, som sikkert fører til at folk flest slår av visningen av disse. Da er jo hele vitsen med signaturer vekke!

Ser også at opptil 5 000 tegn er mulig, dette er vel litt mye (men jeg synes at 256 eller hva det nå var i phpBB var for lite).

For å få mindre størrelse, er kanskje [ size = 0 ] passelig - det var den minste lesbare teksten hos meg hvertfall!

Ang. søk:

I det gamle forumet var det stort sett bare to ting som fikk meg til å gå inn på tråder: at noen hadde svart på tråder jeg hadde deltatt i (jeg gikk på mine poster, og fant de med oransj firkant), eller at noen av de 10 nyeste (som stod på forsiden til hardware.no) så interessante ut. Savner begge disse funksjonene!

Lenke til kommentar

Fant en bug. Før på startsiden så sto det over nyeste på bruktmarkedet eller noe om de nyeste postene på forumet. Hadde vært fint om dere fiksa det :)

TIL DE SOM FORTSATT HAR EN BLANDING AV NORSK OG ENGELSK:

Gå inn på kontrollpanelet så bare går du deg igjennom alle menyene, så skal det et eller annet sted stå at man kan velge design og språk.

Lenke til kommentar
Kan vi ikke bare slutte å klage, se om en uke, da er nok mesteparten fiksa, da kan man begynne å kommentere..

Jeg trodde endel av poenget med denne tråden var at vi skulle komme med innspill til forbedringer og fortelle om feil vi oppdager, blant annet for å gjøre jobben lettere for de som konverterer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...