Gå til innhold

Hvilken forsterker til KEF XQ40?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp kjøpt meg ett høyttalerpar, KEF XQ40.

Og jeg lurer på hvilken forsterker som er god nok til og drive desse?

Jeg har en Yamaha rx-v773.

Er denne god nok for og drive desse?

Og hvilken kobling gir best resultat?

Single wiring eller bi-wiring?

Takk for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bruke RX-V773 på XQ40 vil være veldig veldig trist... Håper virkelig du investerer i en ny forsterker, aller helst stereo.. XQ40 er noen helt fantastiske høyttalere. som krever sitt av forsterkeren.

Prisklasse minimum 10 000,-, helst over 20K.

Alternativt, bytt de i enklere høyttalere, og bruk det du sparer på en god forsterker, om du ikke har budsjett til den forsterkeren XQ40 fortjener :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Å bruke RX-V773 på XQ40 vil være veldig veldig trist... Håper virkelig du investerer i en ny forsterker, aller helst stereo.. XQ40 er noen helt fantastiske høyttalere. som krever sitt av forsterkeren.

Prisklasse minimum 10 000,-, helst over 20K.

Alternativt, bytt de i enklere høyttalere, og bruk det du sparer på en god forsterker, om du ikke har budsjett til den forsterkeren XQ40 fortjener :)

Takk for svar.

Da kommer jeg til og bestille ny forsterker.

Er ganske fersk på denne fronten.

Hvilken vil du anbefale som ikke overstiger så mye over 10 000,-?

vil helst ha hjemmekinoreceiver. :)

Lenke til kommentar

Yamaha RXA2030får du for for 10 000,- ca :). Den er meget god.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1956165

Skal du litt opp så vurder Marantz SR7008.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1967318

Supert, takk :)

Men hvordan er en slik surroundreceivere i forhold til en stereo i samme prisklasse?

Vil jeg tape mye på å kjøpe surround?

Ser jo mye på film, og hører like mye musikk.

Lenke til kommentar

Hva slags høyttalere har du ellers? Kun de i et stereooppsett, eller full Surround?

En stereoforsterker er fullstendig overlegen en receiver i samme prisklasse når det gjelder ren stereo lydkvalitet. Pga hva den skal gjøre av oppgaver.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Hva slags høyttalere har du ellers? Kun de i et stereooppsett, eller full Surround?

En stereoforsterker er fullstendig overlegen en receiver i samme prisklasse når det gjelder ren stereo lydkvalitet. Pga hva den skal gjøre av oppgaver.

Jeg har Yamaha NS-777 fra før av. Har også senter, aktiv sub og bak-høyttalere fra Yamaha.

Så har full surround. Men når jeg spiller musikk, setter jeg forsterkeren på "stereo".

Lenke til kommentar

Jeg har Yamaha NS-777 fra før av. Har også senter, aktiv sub og bak-høyttalere fra Yamaha.

Så har full surround. Men når jeg spiller musikk, setter jeg forsterkeren på "stereo".

lurte også litt på dette med kabler.

Er det stor forskjell på kabler fra biltema og kabler til 5000-10000?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...