Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Ble grillet i CT-scanner med kontrakt. Var bare dehydrert.


medlem-165337

Anbefalte innlegg

Viste de hvor lenge du lå ute?

Hvordan kunne de vite at dehydreringen din og feberen din ikke kom av at du har ligget i steikende sol bevistløs i timesvis?

 

Jeg låg ute i et par timer før noen fant meg langs stien. Så nå kan jeg heller ei argumentere for noen ting som helst annet enn at jeg kan få hjernesvuls som et resultat av CT-scan m/kontrast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Would you like some cheese with the whine?

 

Hva mener du egentlig?

 

 

Jeg mener at du lever i et velferdsamfunn som prøver å redde livet ditt basert på hva de har av opplysninger, og du sitter på et internettforum og klager fordi du fikk vondt i hodet.

 

Ta deg en jævla bolle og vær glad du ikke bor i andre deler av verden hvor du hadde lagt i skogen til du råtnet.

 

 

Jeg ville heller ha lagt i skogen for å råtne enn å bli plukket opp av noen som hevder de redder liv, når det eneste de trenger å gjøre er å gi noen et glass vann, noe de ikke klarte å gjøre før flere timer senere.

 

 

Du slår meg som en utakknemmlig og ignorant drittunge.

 

 

Og leger slår meg som noen som dreper flere liv en de "redder".

Og hvor har du lest at feber er ett symptom på dehydrering?

Høy kroppstemperatur er et symptom på dehydrering.

Lenke til kommentar

Og en annen ting...

 

Vanligvis så utfører man en CT-undersøkelse. Dersom CT-undersøkelsen er normal, så har de INGEN grunn til å injisere kontrastvæske i kroppen min.

 

Dersom de finner avvik på CT-undersøkelsen, først da kan de vudereå gi meg kontrastvæske for å videre finne ut hva som egentlig feiler meg.


Eg spurte deg hvor du har lest det.

søk opp på sympstomer dehydrering.

Lenke til kommentar

Og hvor har du lest at feber er ett symptom på dehydrering?

Det er vel heteslag det kommer av, ikke bare dehydreringen.

Men, når man finner som har besvimt som har ligget ute i steikende sol ett ukjent antall timer, så er både dehydrering og økt kropstemperatur noe man kan forvente, som en konsekvens av å ha ligget ute, ikke kun som ett symptom.

 

Mulig legen valgte å ignorere det som ett symptom, ettersom TS uansett hadde hatt feber og vært dehydrert, samme hva som var årsaken til at h*n besvimte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og hvor har du lest at feber er ett symptom på dehydrering?

Det er vel heteslag det kommer av, ikke bare dehydreringen.

Men, når man finner som har besvimt som har ligget ute i steikende sol ett ukjent antall timer, så er både dehydrering og økt kropstemperatur noe man kan forvente, som en konsekvens av å ha ligget ute, ikke kun som ett symptom.

 

Mulig legen valgte å ignorere det som ett symptom, ettersom TS uansett hadde hatt feber og vært dehydrert, samme hva som var årsaken til at h*n besvimte.

 

 

Jeg forstår hvordan saken blir fremstillg, og jeg er enig i at kroppstemperaturen min og dehydrering min ble forverret av jeg låg 2 timer før noen fant meg.

 

Men jeg må også si at min dehydrering og hete ble ytterligere forverret da jeg fikk gjennomføre en CT-undersøkelse med kontrastvæske, som igjen fikk heten til å eksalere, og siden jeg hadd eliste væske i kroppen fra før, så var det ingen god ide å gi meg kontrastvæske.

 

Greitt nok at de gav meg en CT-undersøkelse. IKKE greitt at de samtidig gav meg kontrastvæske. Da CT-bildene ikke viste noe avvik.

Lenke til kommentar

 

Og hvor har du lest at feber er ett symptom på dehydrering?

Det er vel heteslag det kommer av, ikke bare dehydreringen.

Men, når man finner som har besvimt som har ligget ute i steikende sol ett ukjent antall timer, så er både dehydrering og økt kropstemperatur noe man kan forvente, som en konsekvens av å ha ligget ute, ikke kun som ett symptom.

 

Det er eg enig i. Økt kroppstemperatur kan komme av heteslaget, men ikke som ett symptom på dehydrering i seg selv.

 

 

 

 

Eg spurte deg hvor du har lest det.

søk opp på sympstomer dehydrering.

 

Har du gjort det? Foreslår at du gjør det og ser om du finner noe sted at feber/økt kroppstemperatur er ett symptom på dehydrering.

Lenke til kommentar

Og en annen ting...

 

Vanligvis så utfører man en CT-undersøkelse. Dersom CT-undersøkelsen er normal, så har de INGEN grunn til å injisere kontrastvæske i kroppen min.

 

Dersom de finner avvik på CT-undersøkelsen, først da kan de vudereå gi meg kontrastvæske for å videre finne ut hva som egentlig feiler meg.

Tid er en faktor.

Å først CT-scanne deg, så CT-scanne deg igjen er tid de muligens ikke hadde hatt om det var hjerneblødning.

Feber forværrer også hjerneblødning. Du hadde høy feber og var bevistløs, altså, en helt akutt situasjon. Når det står om en helt akutt og muligens livsviktig undersøkelse sjekker man så godt man kan, selv om dette innebærer at man må injisere så godt som helt ufarlig kontrastvæske...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg forstår hvordan saken blir fremstillg, og jeg er enig i at kroppstemperaturen min og dehydrering min ble forverret av jeg låg 2 timer før noen fant meg.

 

Men jeg må også si at min dehydrering og hete ble ytterligere forverret da jeg fikk gjennomføre en CT-undersøkelse med kontrastvæske, som igjen fikk heten til å eksalere, og siden jeg hadd eliste væske i kroppen fra før, så var det ingen god ide å gi meg kontrastvæske.

 

Greitt nok at de gav meg en CT-undersøkelse. IKKE greitt at de samtidig gav meg kontrastvæske. Da CT-bildene ikke viste noe avvik.

 

Du har helt rett i at du ble værre, men det er viktigere å utelukke noe som ville tatt livet av deg enn å behandle noe som ikke tar livet av deg.

Å gi kontrastvæske er sett på som nesten helt ufarlig, at du fikk dette med en gang var nok for å få ett best mulig svar raskest mulig, sånn at de kunne starte livreddende behandling med en gang, om det var behov for det. I stedet for å måtte ta enda en CT-scan etter de fant ut at noe var galt.

 

Legene jobber heldigvis etter "wors case" og vil utelukke det som tar livet av deg raskest mulig før de behandler noe som ikke tar livet av deg med en gang.

Det er jo synd i de situasjonene de sjekker for mye, både for pasienten og legen, men det er sånn det fungerer best.

Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å overbevise noen her. I utgangspunktet så startet jeg denne tråden for å få konstruktive innspill på hvordan situasjonen min nå kan bli bedre.

 

Jeg hadde et bra liv før alt dette skjedde. Nå føler jeg at livet mitt er over. Jeg sliter med å konsentrere meg, jeg har konstakt vondt i hodet, det banker og prikker, jeg er nummen og ømmen i ansiktet, jeg opplever at jeg av og til detter ut av samtaler jeg er med i. Jeg er blitt sløvere og derfor så sier jeg at det virker som om jeg har blitt lobotomert. Jeg er ikke den samme personen som jeg var.

 

Hjernen min er ikke slik den skulle ha vært. Jeg kjenner prikking rundt hodet og har heller ikke så mye følelse i tungen min.

 

Jeg har allerede sagt i fra til fastlegen om bivirkningene, og han har sagt jeg må sende et brev til sykehuset, og det har jeg gjort.

 

Har ikke hørt noe fra sykehuset,og har fortalt dem om mine bivirkninger, og at jeg sliter med å fungere i hverdagene.

 

Sykehuset sier jeg må ta kontakt med fastlegen, og fastlegen sier at jeg må ta kontakt med sykehuset.

 

Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Annet enn å bare gi opp og vente på å dø. Fordi slik jeg har det nå, så har jeg som sagt problemer med å fungere i hverdagene. Folk har merket at jeg ikke er den samme. Dette er pinlig for meg da jeg som sagt detter ut av samtaler osv. Er ikke like smart som før.

 

Jeg klarer ikke å sove om nettene og jeg har blitt deprimert.

 

Selv mener jeg fortsatt at en CT-undersøkelse m/kontrast forverret situasjonen min og den tilstanden jeg var i.

 

Hva om de ikke hadde gitt meg en CT-undersøkelse m/kontrast? I sjeldne tilfeller så kan hver en behandling eller undersøkelser gi alvorlige bivirkninger.

 

Hvordan ville jeg hatt det da?

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår hvordan saken blir fremstillg, og jeg er enig i at kroppstemperaturen min og dehydrering min ble forverret av jeg låg 2 timer før noen fant meg.

 

Men jeg må også si at min dehydrering og hete ble ytterligere forverret da jeg fikk gjennomføre en CT-undersøkelse med kontrastvæske, som igjen fikk heten til å eksalere, og siden jeg hadd eliste væske i kroppen fra før, så var det ingen god ide å gi meg kontrastvæske.

 

Greitt nok at de gav meg en CT-undersøkelse. IKKE greitt at de samtidig gav meg kontrastvæske. Da CT-bildene ikke viste noe avvik.

 

Du har helt rett i at du ble værre, men det er viktigere å utelukke noe som ville tatt livet av deg enn å behandle noe som ikke tar livet av deg.

Å gi kontrastvæske er sett på som nesten helt ufarlig, at du fikk dette med en gang var nok for å få ett best mulig svar raskest mulig, sånn at de kunne starte livreddende behandling med en gang, om det var behov for det. I stedet for å måtte ta enda en CT-scan etter de fant ut at noe var galt.

 

Legene jobber heldigvis etter "wors case" og vil utelukke det som tar livet av deg raskest mulig før de behandler noe som ikke tar livet av deg med en gang.

Det er jo synd i de situasjonene de sjekker for mye, både for pasienten og legen, men det er sånn det fungerer best.

 

 

Jeg har lest gjennom noe av legejournalen jeg fikk i fra fastlegen. Der står det jeg jeg ikke fikk intravenøst vann før 3 timer etter at jeg hadde blitt lagt inn på sykehuset. Jeg skjønner ikke hvordan det kan ha tatt så lang tid å gitt meg intravenøst.

 

Ved alvorlig dehydrering så bør en vel få intravenøs væske umiddelbart... Og ikke varme opp pasienten ytterligere med kontrastvæske som vil ha ekstra lang oppholdstid i kroppen da den ikke inneholder nok væske til å disponere seg med væsken fort nok.

 

Har lest at man bør drikke rikelig med vann etter kontrastinjeksjon for å få stoffet ut av kroppen så fort som mulig.

 

Jeg er selvfølgelig glad for å være i livet, men kan ikke la være å tenke på om utfallet kunne ha blitt bedre, og om det hadde vært mulig for meg å slippe å ha disse bivirkningene som gjøre hverdagen min svært vanskelig.

Lenke til kommentar

Forslag: "Belastningen ved å vokse opp i et teknologisk og elektrifisert, radiologisk og muligens kreftfremkallende samfunn, som gjør at man automatisk blir utsatt for disse oppfinnelsene dersom man skulle falle om og det deretter blir observert. Pasienten krever neste gang å bli meldt via budstikke, bli fraktet med portechaise og bli undersøkt og behandlet på gammelt vis, med igler og årelating. Og sist men ikke minst, få en journal skrevet på kalveskinn. NB Det bes ikke bli tatt hensyn til at søknaden om erstatning er skrevet og sendt via elektronisk databehandling, da det dessverre ikke var noen steintavler eller kalveskinn i nærheten.

Pasienten krever tross dette å bli respektert som en anti-elektrisk person.

Erstatningskrav: Kroner 25.000"

 

Anti-elektrisk?

Hvordan tror du hjernen kommuniserer med musklene? Telepati?

 

 

 

Jeg hadde 40 i feber, og man skal jo normalt ligge mellom 36-37,5.

Feber kan likegodt være symptom på hjerneblødning. Hvordan tror du kroppen styrer temperaturen? Hva tror du skjer om den delen av hjernen som styrer temperaturen blir påvirket av hjerneblødning?

Lenke til kommentar

 

Forslag: "Belastningen ved å vokse opp i et teknologisk og elektrifisert, radiologisk og muligens kreftfremkallende samfunn, som gjør at man automatisk blir utsatt for disse oppfinnelsene dersom man skulle falle om og det deretter blir observert. Pasienten krever neste gang å bli meldt via budstikke, bli fraktet med portechaise og bli undersøkt og behandlet på gammelt vis, med igler og årelating. Og sist men ikke minst, få en journal skrevet på kalveskinn. NB Det bes ikke bli tatt hensyn til at søknaden om erstatning er skrevet og sendt via elektronisk databehandling, da det dessverre ikke var noen steintavler eller kalveskinn i nærheten.

Pasienten krever tross dette å bli respektert som en anti-elektrisk person.

Erstatningskrav: Kroner 25.000"

 

Anti-elektrisk?

Hvordan tror du hjernen kommuniserer med musklene? Telepati?

 

 

 

Jeg hadde 40 i feber, og man skal jo normalt ligge mellom 36-37,5.

Feber kan likegodt være symptom på hjerneblødning. Hvordan tror du kroppen styrer temperaturen? Hva tror du skjer om den delen av hjernen som styrer temperaturen blir påvirket av hjerneblødning?

 

 

Jeg vet ikke. Jeg er ikke en lege. Men når jeg først befinner meg blant leger, så hadde jeg stolt på at de klarte å gjøre jobben sin, noe jeg mener de ikke klarte å gjøre i mitt tilfelle.

 

Jeg er ganske etterpåklok, og mener jeg burde ha fått intravenøst væske med en gang de fant meg. Ikke 3-4 timer etterpå.

Lenke til kommentar

Som sagt så er det tydeligvis ikke det optimalt.

 

Og jo, de gjorde jobben sin. Fikk deg på bena igjen, frisk som en fisk. At de måtte diagnostisere deg først er ikke et tegn på at jobben ikke ble gjort. Det blir gjort for å finne ut hva som er feil.

 

Og tror du ikke de fant ut hva som var feil også da gitt? Joda, like etter diagnostiseringen var ferdig, så fikk du det du trengte.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Som sagt så er det tydeligvis ikke det optimalt.

 

Og jo, de gjorde jobben sin. Fikk deg på bena igjen, frisk som en fisk. At de måtte diagnostisere deg først er ikke et tegn på at jobben ikke ble gjort. Det blir gjort for å finne ut hva som er feil.

 

Ja, jeg forstår. De fant til slutt ut hva som feilte meg. Bravo. Det tok dem 4 timer.

 

4 timer der jeg allerede kunne ha fått væske. Tid er som sagt en faktor, uansett.

 

Jeg mener det gikk for lang tid før jeg fikk intravenøst væske, og at situasjonen derfor forverret seg, og ytterligere forverret seg ved injeksjon av kontrastvæske istedenfor saltvann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...