The Little Lucid Moments Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Tidligere har jeg hatt sånn som du skal putte en "ert" i midten av kappen... usikker på hvordan den pastaen som følger med Cooler Master - kjøeren skal påføres, men det finner jeg jo ut. Syns det var så greit med denne prikken i midten, siden den ble lett å dosere. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Tidligere har jeg hatt sånn som du skal putte en "ert" i midten av kappen... usikker på hvordan den pastaen som følger med Cooler Master - kjøeren skal påføres, men det finner jeg jo ut. Syns det var så greit med denne prikken i midten, siden den ble lett å dosere.Er likt med alle termiske pastaer, utenom spesial-pasta. Så ja, en bitteliten ert i midten er flott. Hvis du setter kjøleren på uten termisk pasta så vil du bare redusere temperaturen med noen grader eller ti. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Tidligere har jeg hatt sånn som du skal putte en "ert" i midten av kappen... usikker på hvordan den pastaen som følger med Cooler Master - kjøeren skal påføres, men det finner jeg jo ut. Syns det var så greit med denne prikken i midten, siden den ble lett å dosere.Hvis du setter kjøleren på uten termisk pasta så vil du bare redusere temperaturen med noen grader eller ti. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Okei, etter å ha undersøkt det så ser jeg at det er større forskjell. Men husket det fra en test HW tok, der de tydeligvis ikke var nøyen nok med påføring. Men ja, la oss endre det til 10-20-40 grader. Endret 7. august 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Okei, etter å ha undersøkt det så ser jeg at det er større forskjell. Men husket det fra en test HW tok, der de tydeligvis ikke var nøyen nok med påføring. Men ja, la oss endre det til 10-20-40 grader. Tror også du mente øker, ikke reduserer Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Tror også du mente øker, ikke reduserer Øøøh. Hvorfor skrev jeg reduserer? Kan du fortelle meg det? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Det burde jo ikke være tuber, men porsjonspakninger. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Sant. Jeg har en del sånne tuber altså... De går jo ut på dato. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Lurer på om det fyllet tannlegen bruker er nice. Det er kjeramisk. Men burde kanskje vært litt metall oppi og? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Det hadde vært interessant å prøvd. Hadde vært interessant bare å spurt om det i det hele tatt, se om de ga deg litt. Ikke nødvendigvis tror jeg, vet ikke. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Koster jo 1000+ for litt på en tann, men det må jo lyses for å herde, men får ikke gjort det med kjøleren på. Ta med pcen neste gang du er hos tannlegen. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Tannlegen min er veldig interessert i materialteknologi da. Da jeg var der spurte og gravde jeg om hva han brukte, og han la ut... interessant. Men tror egentlig det virker motsatt. Min ukvalifiserte gjetning. Det blir jo stein hardt, f.eks. Det ligner nok mer på betong enn termisk pasta... Det som hadde vært bra tror jeg, hadde vært om du hadde et lite "basseng" der, som du helte kvikksølv oppi... steike det hadde vært saker. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Koster jo 1000+ for litt på en tann, men det må jo lyses for å herde, men får ikke gjort det med kjøleren på. Ta med pcen neste gang du er hos tannlegen. Tenkte egentlig ikke over det, sitter å vipper mellom våken og soveklar her. Men keramikk, hvordan leder det termisk energi? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 8. august 2014 Forfatter Del Skrevet 8. august 2014 Men keramikk, hvordan leder det termisk energi? Du har kanskje sett keramisk isolasjonsmateriale på eldre deler av el-nettet... det er gjerne en sammenheng mellom elektrisk og termisk ledningsevne. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Du har kanskje sett keramisk isolasjonsmateriale på eldre deler av el-nettet... det er gjerne en sammenheng mellom elektrisk og termisk ledningsevne. Mhm. Tja, kanskje det. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Men keramikk, hvordan leder det termisk energi? Du har kanskje sett keramisk isolasjonsmateriale på eldre deler av el-nettet... det er gjerne en sammenheng mellom elektrisk og termisk ledningsevne. Isolasjon er da vel ikke ledene... Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Isolasjon er da vel ikke ledene... Skjønte egentlig ikke hva han mente jeg heller... Men jaja. I guess. Flotte greier liksom. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 8. august 2014 Forfatter Del Skrevet 8. august 2014 Det jeg mente. 1. Det ble spurt om keramiske materialer var gode varmeledere. 2. Jeg påpeker at det har blitt brukt keramiske isoleringsmidler for høyspentnett. 3. Jeg sier at da leder ikke keramiske materialer elektrisitet i særlig grad. 4. Jeg sier at siden det ikke leder elektrisitet i stor grad, så leder det heller ikke varme i stor grad. 5. Keramiske materialer er derfor dårlig som termisk pasta. Vanskelig å forstå, eller? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Det jeg mente. 1. Det ble spurt om keramiske materialer var gode varmeledere. 2. Jeg påpeker at det har blitt brukt keramiske isoleringsmidler for høyspentnett. 3. Jeg sier at da leder ikke keramiske materialer elektrisitet i særlig grad. 4. Jeg sier at siden det ikke leder elektrisitet i stor grad, så leder det heller ikke varme i stor grad. 5. Keramiske materialer er derfor dårlig som termisk pasta. Vanskelig å forstå, eller? Nei. Men: Jeg er ikke nødvendigvis overbevist over at termisk- og elektrisk ledningsevne henger sammen. Men ser hva du mente. Ble bare litt distrahert av min egen skepsis ( =resistanse til konkludering med mindre jeg er skråsikker). Endret 8. august 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 8. august 2014 Forfatter Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Nei. Men: Jeg er ikke nødvendigvis overbevist over at termisk- og elektrisk ledningsevne henger sammen. Men ser hva du mente. Ble bare litt distrahert av min egen skepsis ( =resistanse til konkludering med mindre jeg er skråsikker). Jeg dobbeltsjekket, og jeg husket feil. Gjelder visst bare metaller. Beklager. Det er forøvrig ingen som har "konkludert" med noe som helst her - det er ingen som har noen planer om å bruke keramikk som termisk pasta. Endret 8. august 2014 av The Little Lucid Moments Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå