Gå til innhold

Bytting av Iphoto bibliotek

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å bytte fra et Iphoto bibliotek til et annet. Jeg er fortsatt veldig ny på mac, og klarte med en feiltakelse å opprette et nytt bibliotek. Først ble jeg veldig stresset, og trodde jeg hadde slettet alle bildene mine, men fant til slutt ut at de ligger på et annet bibliotek!
Har prøvd å lest meg litt fram på nettet, og har prøvd å åpne Iphoto og bytte bibliotek. Kommer først fram til at jeg må velge hvilket bibliotek jeg vil at Iphoto skal bruke. Da trykker jeg på "annet bibliotek", og finner det gamle biblioteket mitt (se bilde nr.2). Da står det at jeg kan åpne mitt gamle bibliotek, men så skjer det ingen ting. Jeg har prøvd flere ganger, tatt omstart på PCen og alt, men ingen ting funker..
Noen som har noe anelse om hva som kan gjøres? :) Må helst ha bildene så fort som mulig!!

post-359709-0-09081300-1407092644_thumb.png

post-359709-0-64776600-1407092779_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noe anelse om hva som kan gjøres? :) Må helst ha bildene så fort som mulig!!

Prøv å avslutt iPhoto (cmd + Q), og start det på nytt mens du holder nede "alt"-knappen. Du vil da få opp det lille vinduet som ber deg om å velge bibliotek, og du velger det du vil bruke - som da vil bli standardbiblioteket som brukes hver gang du starter iPhoto.

Lenke til kommentar

Først ble jeg veldig stresset, og trodde jeg hadde slettet alle bildene mine, men fant til slutt ut at de ligger på et annet bibliotek!

Då vil eg benytte anlednina med å anbefale at du tar backup(Enten til ekstern disk eller ei skyteneste som tildels Onedrive, dropbox eller jottacloud) Då eg har ganske mange miste filene sine til diskræsj, brukarfeil og anna tull.

Det Newton seier ser ut til å vere rett. Du kan også prøve å innportere bilda frå det andre biblioteket.

"Jesus saves! The rest of us better make backups."
Lenke til kommentar

Prøv å avslutt iPhoto (cmd + Q), og start det på nytt mens du holder nede "alt"-knappen. Du vil da få opp det lille vinduet som ber deg om å velge bibliotek, og du velger det du vil bruke - som da vil bli standardbiblioteket som brukes hver gang du starter iPhoto.

Har gjort det også Newton, men det går ikke å velge mitt gamle bibliotek som standar. Mitt gamle bibliotek vises ikke når det første vinduet kommer opp, så jeg har dermed trykket på "annet bibliotek". Og da kommer det gamle biblioteket mitt fram, men det skjer ingen ting når jeg trykker på velg-knappen. Så er redd det må være noe feil med pcen min, for skjønner ikke hva jeg gjør galt?

Lenke til kommentar

Først ble jeg veldig stresset, og trodde jeg hadde slettet alle bildene mine, men fant til slutt ut at de ligger på et annet bibliotek!

Då vil eg benytte anlednina med å anbefale at du tar backup(Enten til ekstern disk eller ei skyteneste som tildels Onedrive, dropbox eller jottacloud) Då eg har ganske mange miste filene sine til diskræsj, brukarfeil og anna tull.

Det Newton seier ser ut til å vere rett. Du kan også prøve å innportere bilda frå det andre biblioteket.

Har heldigvis tatt backup da, men de bildene er ikke sorter i album osv., så kunne gjerne tenke meg å få ordnet opp i det! :)

Jeg tenkte også på det å importere bilder fra det andre biblioteket, men vet ikke hvordan jeg gjør dette?

Lenke til kommentar

Har heldigvis tatt backup da, men de bildene er ikke sorter i album osv., så kunne gjerne tenke meg å få ordnet opp i det! :)

Jeg tenkte også på det å importere bilder fra det andre biblioteket, men vet ikke hvordan jeg gjør dette?

Fikk forresten til å importere bildene over til maskinen, så trenger ikke noe ny forklaring på dette :) Men forstatt et problem at alle albumene mine og hendelsene jeg har laget er borte -_- Men får vell bare leve med det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...