Acidblitzz Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Hei! Har Hatt GoPro 3en min en stund nå. Før hadde jeg de i 1080p og 60fps, men det hakka. Så jeg satt den ned til 960pog 48 fps, men når jeg spiller av filmene på husets IMac (OS X med 2.5 GHz Intel Core i5 med 4GB 1333MHz DDR3) hakker de pinadø ennå! Hva skal jeg gjøre? Gidder IKKE å sette den enda lavere. Trenger svar! Skal dykke med den imorgen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Tror neppe det er kameraet det er noe i veien med. Filene er ganske tunge. Prøv å kopiere dem over på harddisken i maskinen din og spill dem av i VLC. Skru evt ned på playback-hastighet så ser du om det er maskinen som har problem å henge med. Du kan jo alltids transcode filene dine til et et mer lettkjørt format. F.eks vp6. Aldri testet den med 60 Hz, dog. Sjekket at minnekortet ditt er kjapt nok ? Endret 3. august 2014 av vidor Lenke til kommentar
Acidblitzz Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Tror neppe det er kameraet det er noe i veien med. Filene er ganske tunge. Prøv å kopiere dem over på harddisken i maskinen din og spill dem av i VLC. Skru evt ned på playback-hastighet så ser du om det er maskinen som har problem å henge med. Ja takk Viste på en måte at det ikke var GoProen sin feil, men blir likevell litt bitter Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Dette er klassisk at maskinen ikke kan henge med, ja - 1080p60 er store og tunge filer. Endret 3. august 2014 av Trondster Lenke til kommentar
Acidblitzz Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Dette er klassisk at maskinen ikke kan henge med, ja - 1080p60 er store og tunge filer. OK Skal prøve det ut nå. Hvis det funker tror du jeg kan gå opp til 1080 60 da? Har jo nå 960 45 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Dette er klassisk at maskinen ikke kan henge med, ja - 1080p60 er store og tunge filer. OK Skal prøve det ut nå. Hvis det funker tror du jeg kan gå opp til 1080 60 da? Har jo nå 960 45 Er ikke noe i veien med å filme høyoppløst, så lenge du kan konvertere filen i maskinen etterpå til et format den takler. H.264 som brukes i GoPro er en protokoll som er veldig avansert og tung å spille av. Den enkleste er nok å bare redusere bitrate i postproduksjon. I ProTune modus lager kameraet i 35 mbit! Lenke til kommentar
Acidblitzz Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Dette er klassisk at maskinen ikke kan henge med, ja - 1080p60 er store og tunge filer.OK Skal prøve det ut nå. Hvis det funker tror du jeg kan gå opp til 1080 60 da? Har jo nå 960 45 Er ikke noe i veien med å filme høyoppløst, så lenge du kan konvertere filen i maskinen etterpå til et format den takler. H.264 som brukes i GoPro er en protokoll som er veldig avansert og tung å spille av. Den enkleste er nok å bare redusere bitrate i postproduksjon. I ProTune modus lager kameraet i 35 mbit! Ja. Forresten er ikke så god med pc, så skal jeg bare prøve å avspille filmene på vanlig måte med VLC? Lenke til kommentar
Acidblitzz Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Spilte av med ProTune nå faktisk. 1440p og 48t på vlc Det funka faktisk uten noen stopp Men kan ikke si at det ble sååååå mye bedre Lenke til kommentar
Acidblitzz Skrevet 4. august 2014 Forfatter Del Skrevet 4. august 2014 Hei igjen! Spiller nå av med protune og ser at det ikke blir så bra. Så leste jeg på gopros hjemmeside at det var normalt, og at man burde bruke Gopro Studio til dette. Dermed lasta jeg det ned, men nå jeg kommer til innstaleringen står det: Det oppsto en ukjent innstaleringsfeil. Hva har skjedd? er Imacen min for gammel?? For nå vises ikke Protune videoene mine noe bra trenger svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå