rsun Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Jeg har vært "uheldig" å kjøpt et 5.1 system med vanlig høyttaler-ledning inngang, mens blu-ray spilleren min har rca (sånn hvit/rød plug). Spm mitt er om det finnes en overgang evt. en egen kabel som fikser et slikt oppsett? Vil helst unngå å kjøpe nytt system. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Hva er en "høyttaler-ledning inngang"? Hva slags 5.1 system? Klarer ikke å se for meg hva dette skal være. En receiver / forsterker må nødvendigvis ha høyttaler utgang. Kanskje er det et integrert system som ikke har noen form for inngang? Lenke til kommentar
rsun Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Sorry. Glemte å si at jeg er helt nybegynner på disse termene. Det er selvsagt utgang det er snakk om. Høyttaler-ledning er noe lignende som denne: http://www.clasohlson.com/no/H%C3%B8yttalerkabel,-OFC/Pr490223005 Utgangen fra bd-spilleren (Panasonic) er rca, mens høyttalerne er av type høyttalerledning. Håper dette var noenlunde oppklarende. Endret 3. august 2014 av rsun Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Hva slags 5.1 system er det du har kjøpt? Skjønner ikke hva du forsøker på her. Det er IKKE normalt å koble AUX fra en BD-spiller inn i høytalerutgangene til en forsterker. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Du skal koble AUX fra BD-spilleren inn i en forsterker, som så kobles videre til høyttalere med høyttalerledninger. Lenke til kommentar
rsun Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Hva slags 5.1 system er det du har kjøpt? Skjønner ikke hva du forsøker på her. Det er IKKE normalt å koble AUX fra en BD-spiller inn i høytalerutgangene til en forsterker. Jeg har ingen forsterker. Dette er et 5.1 fra LG (høyttalere) samt BD fra Panasonic. Dette er et system uten forsterker, dvs jeg kobler spillleren direkte til høyttalerne. Spilleren ble byttet ut, slik at jeg nå har en spiller med aux-innganger og høyttalere med "ledning-utganger". Jeg lurte derfor på om det fantes en kabel som gjør at jeg kan koble disse direkte igjen. Altså en kabel med aux i ene enden og vanlig ledning i andre enden. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Så forsterkeren satt i den gamle spilleren, som du nå har byttet ut med en som er uten innebygget forsterker? Da trenger du jo en forsterker for å drive høyttalerene, med mindre de er aktive. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Problemet ditt blir da at du mangler en forsterker. Det er man nødt til å ha. En AUX utgang kan på ingen måte kobles direkte til høyttalere. Den spilleren du hadde var nok et integrert system med BD spiller og forsterker. Lenke til kommentar
rsun Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Problemet ditt blir da at du mangler en forsterker. Det er man nødt til å ha. En AUX utgang kan på ingen måte kobles direkte til høyttalere. Den spilleren du hadde var nok et integrert system med BD spiller og forsterker. Ok. Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå