rsun Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Jeg har vært "uheldig" å kjøpt et 5.1 system med vanlig høyttaler-ledning inngang, mens blu-ray spilleren min har rca (sånn hvit/rød plug). Spm mitt er om det finnes en overgang evt. en egen kabel som fikser et slikt oppsett? Vil helst unngå å kjøpe nytt system. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Hva er en "høyttaler-ledning inngang"? Hva slags 5.1 system? Klarer ikke å se for meg hva dette skal være. En receiver / forsterker må nødvendigvis ha høyttaler utgang. Kanskje er det et integrert system som ikke har noen form for inngang? Lenke til kommentar
rsun Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Sorry. Glemte å si at jeg er helt nybegynner på disse termene. Det er selvsagt utgang det er snakk om. Høyttaler-ledning er noe lignende som denne: http://www.clasohlson.com/no/H%C3%B8yttalerkabel,-OFC/Pr490223005 Utgangen fra bd-spilleren (Panasonic) er rca, mens høyttalerne er av type høyttalerledning. Håper dette var noenlunde oppklarende. Endret 3. august 2014 av rsun Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Hva slags 5.1 system er det du har kjøpt? Skjønner ikke hva du forsøker på her. Det er IKKE normalt å koble AUX fra en BD-spiller inn i høytalerutgangene til en forsterker. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Du skal koble AUX fra BD-spilleren inn i en forsterker, som så kobles videre til høyttalere med høyttalerledninger. Lenke til kommentar