titus Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Har montert nytt hovedkort Abit NF7-S. Får feilmelding Floppy disk error (80) når jeg starter opp. Har forsøkt med tre ulike floppystasjoner. Kabelen kan monteres bare på én måte når man tar hensyn til at den enden med de vridde ledningene skal være i floppy-enden. Har forsøkt med to ulike kabler. Noen idé om hva som er feil? Kan det være hovedkortet? Alt annet virker perfekt... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Lyser floppy lampen?? Fikk ellers opp disse mulighetene på feilmeldingen din: Floppy cable not connected properly Bad floppy cable Bad Floppy drive - I/O Lenke til kommentar
titus Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Nei, den lyser ikke i det hele tatt. Har kontrollert at kabelen sitter godt i begge ender, og har også prøvd med en annen kabel. Strømkabelen sitter også godt. Har også søkt litt på nettet, men det ser ikke ut til at folk har særlig problem med sine floppystasjoner... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Da vet ikke jeg noe mer. Et eller annet er defekt... Du har vel kanskje sett her, ikke så mye til hjelp; http://www.computerhope.com/issues/ch000426.htm Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Sjekk at du har satt inn strømmen riktig. Denne passer nemlig begge veier. Lenke til kommentar
titus Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Takker for svar. Det viste seg at diskettstasjonen var disablet i BIOS (i tillegg til der man kan velge type diskettstasjon/none kan også FDD disables et annet sted i BÌOS). Før jeg startet tråden hadde jeg enablet FDD manuelt og oppdatert med F10 + enter. Jeg hadde imidlertid ikke dobbeltsjekket at endringen var lagret ved å restarte maskinen og se i BIOS på nytt... Jeg hadde også tatt en jumper-reset av BIOS, men feilen her var å bare skru av PC'en. I tilegg skulle strømforsyningen vært kuttet helt (ledningen ut av veggkontakten). Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hmm, jeg har samme problemet. Kjøpte meg en rund floppy kabel, men får feilmelding om floppy error(40), og lyset på floppyen lyser hele tiden. Den gamle kabelen fungerer fint så jeg regner med at kabelen er defekt.. Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hmm, jeg har samme problemet. Kjøpte meg en rund floppy kabel, men får feilmelding om floppy error(40), og lyset på floppyen lyser hele tiden. Den gamle kabelen fungerer fint så jeg regner med at kabelen er defekt.. Det høres ut som om du har satt kabelen feil i. Da pleier lampen å lyse konstant, har hvertfall gjort det for meg en del ganger. Prøv å snu den. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 er det ikke også litt forskjelle på floppykabler? for en stund siden kom det en ny type uten den "store svarte, klumpete" kontakten midt på... på et av de nyeste hovedkortene mine ville ikke floppyen fungere med denne typen kabel, bare den nye typen som fulgte med hovedkortet... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Rød kabel mot rød kabel er jo en grei huskeregel - både når det gjelder ATA og Floppy-disker... Når lampen lyser rødt hele tiden er det som nevnt veldig mye som tyder på at strømkabelen er feil satt i... Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Rød kabel mot rød kabel er jo en grei huskeregel - både når det gjelder ATA og Floppy-disker... Når lampen lyser rødt hele tiden er det som nevnt veldig mye som tyder på at strømkabelen er feil satt i... Strømkabelen, eller floppy kabelen? Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Rød kabel mot rød kabel er jo en grei huskeregel - både når det gjelder ATA og Floppy-disker... Når lampen lyser rødt hele tiden er det som nevnt veldig mye som tyder på at strømkabelen er feil satt i... Strømkabelen, eller floppy kabelen? Jeg mente floppykabelen. Strømkabelen har jeg aldri bomma på. Får man virkelig stappet inn den feil vei? Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 er kabelen i riktig vei? har hatt det samme problemet og mener at det hadde noe med kablene å gjøre.. har en kablel med flere tilkoblinger så prøv de... Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Du skal slite mye for å kunne sette strømkabelen feil vei, selv om det er et spor på floppykabelen betyr det ikke alltid at den må settes så den passer i sporet på diskettstasjonen, har blitt lurt av dette flere ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå