Thlom Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Storbritania gasset jo fienden under 2. verdenskrig (USA-alliert), Saddam gasset kurdere (når han var USA-alliert, støtten til Saddam økte fra USA etter gassingen). Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Ja, men jeg synes japanerens bruk av gass var verre... SENNEPSGass, først kjent under WW1 i skyttergravene... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Storbritania gasset jo fienden under 2. verdenskrig (USA-alliert), Saddam gasset kurdere (når han var USA-alliert, støtten til Saddam økte fra USA etter gassingen). Dette med Storbritannias bruk av gass er nytt for meg. Har du en kildehenvisning til det? EDIT: Brukte, eller overveide å bruke? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 UK burkte det sikkert også i WW1... i WW2 er det nytt for meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 ibrotha, de snakker om noe helt annet på Wikipedia chatten... De snakker om uhyre mer kompliserte ting enn tallene bak krigen. At de ikke diskuterer tallene er ikke noe bevis på at ingen syns de er litt gale. man skulle tro det ville bli nevnt om det var "way off". At siden din har med en mange referanser, satt sammen på en personlig hjemmeside, betyr ikke at de rette referansene er med. Men jeg noterer meg at du stoler mer på en personlig hjemmeside enn et oppslagsverk. Nei... jeg stoler mer på et sortiment av kilder som den hjemmesiden bruker isteden for Wikipedia som bare bruker en kilde. For alle dere som whiner om at USA ikke teller drepte i kriger... Hallo? Er dere dumme eller? Hvordan skal man gå rundt å telle døde folk mens man er i krig? Ser dere ikke sikkerhetsproblemene ved dette? 58.000 amerikanere ble drept i Vietnam-krigen. Hvis de skulle gå rundt og telle døde vietnamesere, så hadde dette tallet blitt noen ganger større ja... Bruk hodet deres da folkens... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Storbritania gasset jo fienden under 2. verdenskrig (USA-alliert), Saddam gasset kurdere (når han var USA-alliert, støtten til Saddam økte fra USA etter gassingen). Dette med Storbritannias bruk av gass er nytt for meg. Har du en kildehenvisning til det? EDIT: Brukte, eller overveide å bruke? minuset med å lese bøker og ikke dokumenter kildehenvisning. Så vidt jeg husker overveide Storbritania å gasse befolkningen i ett sør-afrikasnk land, Churchill sa at han ikke hadde noe imot å bruke alle midler teknologien gjorde det mulig å bruke i ett skriv til en general. Etter det slutter alle spor, men det var åpnet for å bruke gass, sannsynligvis ble det brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå