Trono Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Fikk en skummel telefon fra Telenor i går. (Det var min far som snakket med dem, så det kan godt være at det har skjedd en misforståelse underveis. :smile: ) Men i alle fall så vidt jeg forstod ringte telenor for å informere om at de hadde "tanker" om å sette en download grense på 1(!!)GB i måneden på ADSL. Lastet du ned mer enn 1GB må du betale ekstra per megabyte eller noe sånt. Nå hadde de sagt at det var kun under evaluering og de hadde ingen planer om å innføre det ennå, men når de først ringer og informerer om saken blir jeg ganske skeptisk. Trodde en av greiene telenor reklamerte med var en fast avgift i måneden? Og grense på 1GB? Det går jo unna på en god dag! Noen andre som har fått liknende telefoner? Aqira / illithid Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Nei, får for Guds skyld ikke håpe det... Jeg dl'er ca. 10GB i måneden, så det ville ikke vært gunstig :| Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Lol det er det dummeste jeg har hørt... er faren din slik en som kun skrur bil og ikke vet å en skummel datamaskin er ? 1 gig dl grense,hahaha telenor har sikkert funne ut å nei folk bruker jo faktisk den linja vi leverer.. kan ikke ha noe av det for vi er nazi stat politikk vi skal ha kontroooool og alle skal gjøre som vi vil ! La oss sperre krøplingene av.. de skal ikke få bruke bare BETALE ! Telenor er det noe seriøst galt med nå .. øker priser og ned med service.. fyfaen.. btw.. 10 gig i måneden ? jeg laster 40 gig i døgnet... 10 på skolen og 30 hjemme (8 mbit sat link) hihi .. 1 gig i måneden .. yeah rite.. Sjekk her'a , i går kveld - http://home.start.no/~kaffebob/images/8mbit-sat.jpg http://home.start.no/~kaffebob/images/14mbit-sat.jpg _________________ EPoX EP-8KHA+ AMD Athlon XP 1600+@1900+ [1575 mhz] TwinMos 256mb DDR CL 2.5 @ 150 mhz Daytona GeForce3 TI 200 @ 230/530 SeaGate CudaIV 80 gig Image&Shapetek 915 ServerTower 3dmark 2001 - 8134 - [email protected] - [ Denne Melding var redigert av: CdBuRnR på 2002-02-20 10:01 ] Lenke til kommentar
Strips Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Hvis Telehor gjør det så kutter jeg ADSLen på dagen og flytter til et sted med en annen leverandør! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Hadde det vært upload det var snakk om hadde jeg skjønt det, siden det vil indikere en form for distibusjom, men 1G er jo ingen ting! jeg har ikke 24/7 tilkobling kun for å surfe på websider, med lite grafikk. Lenke til kommentar
TuMaz Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Hmmmmm. Er det et snev av sannhet i dette, så bytter jeg tvert. Men tror ikke Telenor tørr dette, da ryktet deres ikke er på topp... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 hehe, jeg måtte bare regne litt på dette. Jeg har den kjipeste linja fra telenor (384/128) hvis vi fjerner overhead på 15% (som vi også betaler for) har jeg fortsatt teoretisk kapasitet til å laste ned 89,5GB i mnd. d.v.s. at med 1GB nedlasnings grense mener telenor at når jeg betaler for å ha internett 100% av tiden er det normalt at jeg bare bruker den 1% av tiden (ca 15min/dag). Og det med den kipeste linja. Dette henger jo ikke på greip. LOL Er du sikker på at faren din ikke tuller med deg og sa det bare fordi han synes du driver å laster ned litt vel mye fra internett? :wink: Jeg har i hvertfall hverken fått telefon eller e-post fra telenor, så jeg slapper av foreløpig. Lenke til kommentar
Trono Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Nei, tviler på at det er kødd, men han kan jo ha misforstått. Han kom i alle fall til meg og spurte om 1000 megabytes var mye.(sikkert telenor som har sagt megabytes for at det skal høres mye ut). Så sa han at de hadde ringt fra telenor for å informere om at de hadde en grense oppe til vurdering eller.no, men for alt jeg vet kan det jo være upload. Jeg bytter i alle fall leverandør umiddelbart hvis det kommer en grense! Men jeg vet at det er firmaer som selger "bredbånd" med dl grense på typisk 1GB i mnd så det hadde ikke vært no' nytt... :sad: Aqira / illithid Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Et par spørsmål til cdburner: Hvilken leverandør bruker du? Må du bruke en egen linje til upload? Hva betaler du pr mnd? Er den stabil i spill,for eks lav ping? Vet du hvor de kan levere,for eks Haugesund? MVH Prog_Kick Lenke til kommentar
bernt ove kaasen Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 HEHE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Telenor søkker, jeg kjenner en kamerat så har Telenor ADSL 128/380 kbps, og det går stabilt 11kb til 24kb pr, sek, er ikke det litt lite. Og at det er en download grense på 1gb i månen. hallo, de som velger Telenor ADSL framfor Nextgentel er ikke helt ..................... våkne. PS::::::::::::::ALT FOR DYRT MED TELENOR Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Yeah NGT er billigere og bedre. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 11:29, bernt ove kaasen skrev:HEHE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Telenor søkker, jeg kjenner en kamerat så harTelenor ADSL 128/380 kbps, og det går stabilt 11kb til 24kb pr, sek, er ikke det litt lite. Ja det er lite, han burde minst ligge på rundt 40kb/s. Be han å klage til Telenor. Quote: Og at det er en download grense på 1gb i månen. hallo, de som velger Telenor ADSL framfor Nextgentel er ikke helt ..................... våkne.PS::::::::::::::ALT FOR DYRT MED TELENOR Det er ikke en download grense på 1GB i måneden, det er mulig det blir det ifølge noen her på forumet, men jeg tviler sterkt på det. Det er heller ikke alle som har valget mellom NGT og Telenor ADSL. Jeg velger heller Telenor ADSL enn å sitte med ISDN. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Aqira: Sikkert noko eg ikkje har fått med meg her, men kva er din far? Kvifor ringer Telenor til akkurat din far og melder frå om at dei kanskje skal innføre noko slikt? Er han/du med i eit eller anna prøveprosjekt? Er det andre som har fått ein slik telefon? Plukkar Telenor ut tilfeldige folk for å lodde stemninga i folket for slike sperrer? Og til Xell som hadde rekna på forbruk: Sjekk ut prisen på ekte fastlinje, med garantert bandbreidde, slike linjer som bedrifter har. Dei kostar ein del meir enn det du betaler for ADSL. Og det er nettopp fordi Telenor budsjetterer med at ein normal privatbrukar utnytter 5-10-15% av maksimal kapasitet. Dersom alle skulle laste ned med full hastigheit heile tida så ville det føre med seg enorme ekstra krav til kjernenettet, og prisen ville vore vesentleg høgare. Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Telehor har allerede priser som ikke ligner grisen. Tviler ikke et sekund på at telenor kan komme med Download sperre, for så dumme er de. Det mest geniale jeg har sett fra telenor må være ISDN Turbo et virkelig knall produkt. Lenke til kommentar
Trono Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: Aqira:Sikkert noko eg ikkje har fått med meg her, men kva er din far? Kvifor ringer Telenor til akkurat din far og melder frå om at dei kanskje skal innføre noko slikt? Er han/du med i eit eller anna prøveprosjekt? Hehe, hva er min far? Han er uføretrygda Hvorfor de ringte til han har da egentlig ikke noe med saken å gjøre, men siden du spør... :smile: Telenor ringte til han pga ADSL linja står oppført i hans navn. Hvorfor de ringte og opplyste om dette vet jeg ikke, men det var vel for å høre om hva folk synes om tanken. Som sagt kan det være at han har misforstått ett eller anna. Derfor starta jeg tråden for å høre om noen andre hadde fått liknende telefoner. Aqira / illithid [ Denne Melding var redigert av: Aqira på 2002-02-20 15:02 ] Lenke til kommentar
Xell Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: Ola PeK skrev (2002-02-20 14:35):Og til Xell som hadde rekna på forbruk:Sjekk ut prisen på ekte fastlinje, med garantert bandbreidde, slike linjer som bedrifter har. Dei kostar ein del meir enn det du betaler for ADSL. Og det er nettopp fordi Telenor budsjetterer med at ein normal privatbrukar utnytter 5-10-15% av maksimal kapasitet.Dersom alle skulle laste ned med full hastigheit heile tida så ville det føre med seg enorme ekstra krav til kjernenettet, og prisen ville vore vesentleg høgare. jo sikkert riktig at gjennomsnitt brukeren ikke bruker mer, og poenget mitt var ikke at man skal brike full kapasitet hele tiden, men det er et langt skritt å ta å si at fordi gjennomsnittet ikke bruker mer enn 10% av det de betaler for så har du ikke lov til å bruke det. Hvis jeg har ADSL og har 2 maskiner som deler linja (noe som er helt lov) Så har jeg fått noe problemer med virus, så begge maskinen er reformatert og satt opp fra bunn av, jeg installerer et virusprogram og går på internett for å kjøre en opdatering på virusdefinisjonen på begge maskinene. Hvis CD'en jeg brukte til installasjonen var en disribusjone som var noen måneder gammel nærmer du deg fort 1G. I tilleg må jeg sikkert litt rundt å laste ned masse drivere, for det er jo ikke nødvendig å ta vare på alt slikt, jeg har jo internett, for rakkern! det drar fort på seg! Lenke til kommentar
Handlekurv Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: Det mest geniale jeg har sett fra telenor må være ISDN Turbo et virkelig knall produkt. ISDN Turbo funka jo i mange tilfeller da, bortsett fra allerede komprimerte filer, som for eksempel mp3 -og DivX-filer. Bedre med enn uten for å si det sånn. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 15:00, Aqira skrev:Hvorfor de ringte til han har da egentlig ikke noe med saken å gjøre, men siden du spør... :smile: Eg hadde ingenting med det, poenget mitt var berre å finne ut om fleire hadde vorte oppringt. Det hadde vore rart om dei kun hadde ringt til deg dersom dei skulle finne ut om folk syns det var greit. Eller kanskje det er slik dei opererer? "Undersøkelser viser at kundene synes det er greit med slike grenser <bitteliten skrift>undersøkelsen ble foretatt 19 feb. kl 12.02 på to tilfeldige ADSL kunder</bitteliten skrift> " :wink: Xell: Ok, måtte berre poengtere det :smile: Og ja, 1 GB er heilt patetisk. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 14:47, Ronnyb skrev:Telehor har allerede priser som ikke ligner grisen. Tviler ikke et sekund på at telenor kan komme med Download sperre, for så dumme er de. Det er jo ikke ei download SPERRE da, du kan laste ned 100GB om du vil det... For å snu opp ned på situasjonen: De som ikke laster ned så mye får en BONUS i form av billigere abonement. Det vil si at Telenor faktisk GIR og ikke TAR. Ideen er jo helt klar god den. Veldig mange laster ikke ned over 1GB i måneden(1GB er faktisk en god del for folk flest). Hvorfor skal DEM måtte betale for at DERE skal få bruke linja så sykt? Er ganske klart at det er en del her på forumet som ønsker ADSL (eller har ADSL) grunnet warez. ISDN linjer innbyr ikke akkurat til å laste ned 700MB image filer :wink: Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 De som ikke laster ned så mye får en BONUS i form av billigere abonement. Det vil si at Telenor faktisk GIR og ikke TAR. Ideen er jo helt klar god den. Veldig mange laster ikke ned over 1GB i måneden(1GB er faktisk en god del for folk flest). Hvorfor skal DEM måtte betale for at DERE skal få bruke linja så sykt? Vel, om Telenor skal begynne "belønne" de som ikke klarer utnytte "ny" teknologi for hva den er god for.. er jeg redd det blir mange som skyver pølsen foran seg på brødskiven. [ Denne Melding var redigert av: snesoey på 2002-02-20 23:27 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå