Gå til innhold

Intel I7 4790k LGA 1150, ny kjøler, men hvem?


Mompen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Låner denne tråden her litt jeg :)

Har selv samme prosessor som trådstarteren, men er ute etter en mer stillegående cpu kjøler en det systemet jeg har fra før av her nå.

 

Det jeg har nå er en Cooler Master Seidon 120V CPU Kjøler/lukket vannkjøler og vel den bråker en del :p

Er ute etter en vifte denne gangen som er en del mere stillegående. Denne jeg har nå bråker mye og det bare under vanlig surfe modus uten noe annet i bakgrunnen eller spilling. Har sett litt på noen av Noctua sine kjølere da jeg har hatt en fra de tidligere med god suksess :)

 

Den skal passe inn i dette kabinettet: Corsair Obsidian 650D Midi Tower med ett ASUSMAXIMUS VII HERO hovedkort.

 

Så noen har noen tips til hvilke av Noctuas sine kjølere som vil passe godt inn her? Eller hva med noen av kølerene til Cooler Master? Ser de har noen gode også.

 

 

Andre kort som skal inn er EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA x2 og ett ASUS ROG Xonar Phoebus lydkort. Så er vel best om ikke kjøleren ikke er for bred vil jeg tro ;s

 

Setter pris på all hjelp :D

Lenke til kommentar

Låner denne tråden her litt jeg :)

Har selv samme prosessor som trådstarteren, men er ute etter en mer stillegående cpu kjøler en det systemet jeg har fra før av her nå.

 

Det jeg har nå er en Cooler Master Seidon 120V CPU Kjøler/lukket vannkjøler og vel den bråker en del :p

Er ute etter en vifte denne gangen som er en del mere stillegående. Denne jeg har nå bråker mye og det bare under vanlig surfe modus uten noe annet i bakgrunnen eller spilling. Har sett litt på noen av Noctua sine kjølere da jeg har hatt en fra de tidligere med god suksess :)

 

Den skal passe inn i dette kabinettet: Corsair Obsidian 650D Midi Tower med ett ASUSMAXIMUS VII HERO hovedkort.

 

Så noen har noen tips til hvilke av Noctuas sine kjølere som vil passe godt inn her? Eller hva med noen av kølerene til Cooler Master? Ser de har noen gode også.

 

 

Andre kort som skal inn er EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA x2 og ett ASUS ROG Xonar Phoebus lydkort. Så er vel best om ikke kjøleren ikke er for bred vil jeg tro ;s

 

Setter pris på all hjelp :D

 

650D skal støtte opp til 185mm høyre tårn, så du står fritt til å velge&vrake på det punktet iallfall. Hvis du har veldig høyre varmespredere på RAM-brikkene dine kan du få problemer med enkelte av de digre luftkjølerene (f.eks Noctua NH-D14 / 15), men dette kan gjerne løses ved å sette en av de to viftene litt off-set (man kan flytte viften(e) opp og ned på kjøletårnet). Hvis du orienterer kjøleren 90 grader ift dette (altså slik at den blåser oppover i kabenettet istedenfor bakover) kan du faktisk komme i konflikt med øverste PCIe slot også).

 

Mtp kjøling/value ratio er det ikke mye som kan måle seg med 212/412S til CM, og siden du har hatt en Cooler Master Seidon 120V (som ikke er sykt bra akkurat) så er nok overgang til en av disse et OK valg.

 

Ønsker du å betale premium $$ kan du hente noen få °C ved å gå for flaggskipet NH-D15 til Noctua. Et annet godt valg som kan trekkes frem er be-quiet Dark Rock Pro 3, som yter mer eller mindre likt som NH-D15. Dark Rock Pro 3 koster også marginalt mindre og er penere IMO, men kan være knotete å montere. Begge disse kjølerene er gigantiske (OBS OBS). Det finnes mindre varianter hos begge produsentene.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...