Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp meg med å finne en god bruktbil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Forester er dyr i drift. Klarer du deg på literen kjører du pent. Om du vurderer forester diesel så kan jeg ikke si noe om forbruket men det har blitt byttet en haug med motorblokker på disse så det kommer vel inn under driftsikkerhet... Mindre kjedelig bil enn suzuki sx4 skal du lete lenge etter, før hadde suzuki elendig drivverk, om det er tilfelle i dag kan jeg ikke si. Har byttet endel coiler på disse, kostbare men gratis sammenlignet med subarus motorblokk... Ta en kikk på skoda octavia f.eks, disse er helt kurante.

Lenke til kommentar

Du har eller har hatt en Forester selv?

Må være en bil (helst SUV) som jeg kan bruke både fram og tilbake til jobb, som til opp på fjellet og på langtur.

Ja det har jeg hatt, ikke den helt nye, men denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50199235&searchclickthrough=true

Denne bilen kan brukes til alt, men husk at 4x4 alltid er på, eneste du kan velge, er høy og lavserie. så den bruker litt mer drivstoff.. min gikk på 0.8 synes ikke det er ille. Automat bruker nok literen som blir nevnt over.

Lenke til kommentar

Tror jeg ville landet på denne. Honda, (tror jo ihvertfall selv at de) er et snev av premum.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50303223

Bensinbiler i denne perioden er preget at de ikke har turbo, og et håpløst høyt forbruk og lavt dreiemoment, kontra dieselmotorer fra samme periode.

Jeg er enig i at oljebrennere (diesel) kan andre drive med. Men hvis jeg hadde dine kriterier på bilkjøp, så hadde jeg gått en lang runde med meg selv. Siden du får veldig mye mer for pengene dersom du velger diesel.

Lenke til kommentar

Kan være greit å nevne at jeg har liten interesse (og kunnskap) om bil annet enn å bruke det som et rent fremkomstmiddel. Ikke nødvendig for meg å ha noe å briefe med med andre ord.

Etter å ha lest litt mer om diesel vs. bensin så kan jeg ta dieselbiler med i kriteriene..

Lenke til kommentar

Kan være greit å nevne at jeg har liten interesse (og kunnskap) om bil annet enn å bruke det som et rent fremkomstmiddel. Ikke nødvendig for meg å ha noe å briefe med med andre ord.

Etter å ha lest litt mer om diesel vs. bensin så kan jeg ta dieselbiler med i kriteriene..

Ta nå og prøvekjør en forester, og se hva du synes,

• Liker 1
Lenke til kommentar

SX4 har jeg prøvekjørt, jeg er uenig i at den er trang og upraktisk.

Nå har jeg en '97 Toyota Corolla, og den er dørgende kjedelig ;)

Bagasjerommet på SX4'en er jo helt latterlig lite. SX4'en er jo som en Polo på stylter. Forester er mye større, og ikke minst mye triveligere å kjøre.

Lenke til kommentar

Suzuki SX4 er vanvittig kjip bil. Utseendemessig er den helt OK, men funksjonalitet er på bånn. Elendig, lite motor, støy, det at man får følelsen av at det er ekstremt dårlig byggekvalitet og vonde seter. Jeg kan sikkert komme på flere ting, men hvis du enda vil ha deg en SX4 så sier det litt om deg.

Hva med Skoda Yeti?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...