Gå til innhold

Ønsker nettbasert fleksibelt teknisk bachelor studie!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en heltidsjobb der jeg jobber 1950 timer per år i en god turnusordning.

Noe som gir meg tid til å f.eks studere.

Jeg bor 1 time nord for Bergen.

Jeg har fagbrev som prosesstekniker.

Derfor så ønsker jeg å prøve meg på bachelor innen prosessteknologi.

Jeg har ingen studiekompetanse, verken generell eller spessiell.

Jeg har allerede funnet Høgskolen i Narvik som tilbyr en y-vei for meg, men de tar kun inn folk som er lokalt i nord-norge. Jeg har allerede pratet med dem.

Jeg har svært gode karaterer fra mitt siste år på videregående skole, noe som vil være bra ved inntak.

Jeg må reise til Narvik 2 ganger om våren og 2 ganger om høsten og utdanningen varer over 6 år.

Jeg ønsker å se flere alternativer til ingeniørstudie. Jeg ønsker å fortsette i jobben min og utdanne meg på nett og være med på samlinger et par ganger i året.

Kan noen komme med flere alternatier til nettbasert, fleksibel teknisk utdanning innenfor ingeniør studiet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Jeg vet at Høyskolen på Gjøvik har nettbasert for byggingeniør. Mulig de har for andre ingeniører også. Søk opp. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke interessert i forkurs og studiekompetanse.

Det er ikke noe problem å skaffe seg.

Det som er viktig er å finne nærmeste fleksible tekniske bachelor studieplass som jeg kan ta over nettet.

Jeg ønsker heller ikke å reise for langt for å avlegge eksamen eller være på studiesamlinger.

Jeg mener tilbudet er sørgelig dårlig her i norge når det kommer til fleksible løsninger.

Når jeg søker så står det HELTID studier stort sett alle steder, og jeg lurer på om noen av dere har noen fleksible løsninger som dere ønsker å dele med meg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Når jeg søker så står det HELTID studier stort sett alle steder, og jeg lurer på om noen av dere har noen fleksible løsninger som dere ønsker å dele med meg.

Og det har du alt fått.

Har du i det hele tatt kikket inn på siden til HIG?

http://www.hig.no/studietilbud/teknologi/bachelor/ingenioerfag_fleksibel

Kontakt skolen direkte og høre om du kan bruke enda mer tid om nødvendig. Går sikkert helt fint.

Lenke til kommentar

I nærheten av Bergen finnes det nok ikke prosessfag som bachelor som kan tas deltid. Det er noen skoler rundt i Norge som har slike løsninger, blant annet som nevnte HiG, som har fleksible løsninger på elektro, bygg og maskin. Men er det en spesiell grunn for at det må være bachelorgrad? Ved Bergen Tekniske Fagskole kan du ta prosess som et treårig nettstudie.

http://www.tekniken.no/default.aspx?pageId=20

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...