Camilla84 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Det kryr av mobiler på markedet og nå som jeg skal kjøpe meg ny mobil,er det mye å velge mellom. Derfor trenger jeg akkurat DIN mening om hva slags merke og modell jeg skal kjøpe. Mine krav er; Må ha innebygd kamera - Må kunne ta bra bilder som man ser motivene Bra skjerm (farge) Bra lyd - Polyfoniske ringelyder...(fjortiss ja, men uansett :smile: ) At det er noen fancy finesser med den er heller ingen minuss Den må være liten, gjerne en klapp telefon Den må ha en pris som ikke er over 3000kr (!) Alle forslag tas imor med takk :bgrin: Camilla :o Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hvor mye har du tenkt til å bruke da?Har sett at mange har Sony Ericsson T610 for tiden,den kan du jo kjøpe deg? Amobil`s anmeldelse av SE T610 Mobile-review sin anmeldelse av SE T610 Lykke til videre med din mobil kjøp :wink: Lenke til kommentar
Camilla84 Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 den sony ericsson syns jeg er litt kjedelig..er veldig kresen på mobiler,nesten litt latterligt...hehe er så mange som har sony ericsson'en.... men takk uannsett :-) camilla :o Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Anbefaler ST55. Den ser fin ut Ser slik ut! Litt info om den her! @ molna: Club Siemens er noe av det beste som har skjedd. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Det kryr av mobiler på markedet og nå som jeg skal kjøpe meg ny mobil,er det mye å velge mellom. Derfor trenger jeg akkurat DIN mening om hva slags merke og modell jeg skal kjøpe. Mine krav er; Må ha innebygd kamera - Må kunne ta bra bilder som man ser motivene Bra skjerm (farge) Bra lyd - Polyfoniske ringelyder...(fjortiss ja, men uansett :smile: ) At det er noen fancy finesser med den er heller ingen minuss Den må være liten, gjerne en klapp telefon Den må ha en pris som ikke er over 3000kr (!) Alle forslag tas imor med takk :bgrin: Camilla :o Ikke over 3000? Ok, da må du nesten velge en Sony T610, Siemens ST55 eller en Siemens MC60. Alle de tre er under 3000,- Skal du ha klapp med kamera så må du høyne budsjettet ditt med hvertfall 1000,- Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 du presser oss litt hard nå, for å være ærlig er det ingen klapptelefon på markedet med det du ønsker til 3000 spenn... du må nesten skrape sammen 1000 kr mer hvis du skal få utfylt drømme mobilen... Det er 3 klapptelefoner jeg vil anbefale: (er en link til en engelsk-review av hver på navnet) Samsung v200 bra telefon , en anelse dyr? utvendig antenne Panasonic GD 87, en bra telefon men man kan begynne å merke at den er nesten 1år, går an å vente på x70 oppfølgeren som er 20% mindre og bedre....Burde ærlig talt ha solgt mer! samung e700, bedre en v200 på en rekke områder og ser skikkelig stilig ut, første samsung med invendig antenne,mye minne denne kommer om ca 2-3 uker... en annen intresant mobil kan være Sony Ericsson Z600, stort sett den samme mobilen som t610, bare i klapp, men dette vil også bli allemanns eie snart antar det er du som selger en Samsung R210… så antar at samsungene vil falle i smak selv har jeg kjøp en Samsung e700 pga. at den er liten stilig men allikevel har et høykvalitets display og kamera, den mangler riktignok bluetooth men hvis du ikke bruker blåtann håndsett og hvis du klarer å leve med en data-kabel så trenger du ikke blåtann. For overføring imellom data og mobil kan man bruke IR/datakabel. Den har 2 fargeskjermer det innvendige er et 65000 fargers display… e700 skal liksom være ”design” mobilen til samsung, men egentlig slår den v200 på et par områder per. dags dato ps. Har du gitt opp siemens mc60? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 du presser oss litt hard nå, for å være ærlig er det ingen klapptelefon på markedet med det du ønsker til 3000 spenn... du må nesten skrape sammen 1000 kr mer hvis du skal få utfylt drømme mobilen... Det er 3 klapptelefoner jeg vil anbefale: (er en link til en engelsk-review av hver på navnet) Samsung v200 bra telefon , en anelse dyr? utvendig antenne Panasonic GD 87, en bra telefon men man kan begynne å merke at den er nesten 1år, går an å vente på x70 oppfølgeren som er 20% mindre og bedre....Burde ærlig talt ha solgt mer! samung e700, bedre en v200 på en rekke områder og ser skikkelig stilig ut, første samsung med invendig antenne,mye minne denne kommer om ca 2-3 uker... Itilleg er den 1000kr billigere en v200... (ca.4000kr nypris... kan gå ned litt den første tiden) en annen intresant mobil kan være Sony Ericsson Z600, stort sett den samme mobilen som t610, bare i klapp, men dette vil også bli allemanns eie snart antar det er du som selger en Samsung R210… så antar at samsungene vil falle i smak selv har jeg kjøp en Samsung e700 pga. at den er liten stilig men allikevel har et høykvalitets display og kamera, den mangler riktignok bluetooth men hvis du ikke bruker blåtann håndsett og hvis du klarer å leve med en data-kabel så trenger du ikke blåtann. For overføring imellom data og mobil kan man bruke IR/datakabel. Den har 2 fargeskjermer det innvendige er et 65000 fargers display… e700 skal liksom være ”design” mobilen til samsung, men egentlig slår den v200 på et par områder per. dags dato ps. Har du gitt opp siemens mc60? sorry at jeg poster det engang til, men forumet er nytt og jeg merket ikke at jeg ikke var registrert... itillegg har du en review av st55 her, men vær opps på at dette er en St55 T-mobile, så den har litt andre menyer en en "vanlig" st55 Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Hvis du klarer å leve uten kamera og mms så finnes jo Sony Ericsson Z200, en liten klapp telefon... men den kommer om en stund..Skal også bli billig rundt 2000-2500 kr Sony Ericsson sin z200 side det finnes få/ingen klapp med det du ønsker deg på markedet til den prisen.. ingenting ågjøre med det, men flere produsenter begynner å lage klapptelefoner med kamera og sorhåplentlighvis vil dette presse prisene litt lavere,,, Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 takk for svar alle sammen! Jeg har faktisk tenkt på sony ericsson z600,men viste ikke at den koster ca 4000 som en av dere skrev. Jeg har da sett at z600 koster 3200 på sånn forhånd bestilling...stemmer ikke det?? Har også sett på z200,men uten kamera....hva er det for noe!?skjønner ikke hva produsenten har tenkt på når de lager en telefon uten kamera...hmf... jaja....den hadde vært perfekt MED kamera Camilla Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 det er en stor forskjell camilla, Z200 mangler både ems og mms og har "bare" et 4096 fargers display, z600 derimot har mere minne, bedre display(65000 farger),bluetooth, og kamera.. (er stort sett den samme mobilen som t610) og ja; z600 koster ca.3300 kr igjennom internett butikker men regn med evt. frakt.. z200 vil koste omtrent rett under 2000kr og vil helt klart være den billigeste klapptelefonen med fargeskjerm... kamera er dyrt og z200 er mere ment som en ungdomstelefon og prisen skulle ha blitt på samme nivå som z600;da er det lite logisk å ha 2 modeller i nesten samme prissegment når z600 blir helt overlegen... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 det er flere som tenker som deg og ikke er villige å gi mer en en viss sum for mobilen (fks. 2000kr) og det er ikke andre mobiler til den prisen som har fargeskjerm og itillegg er en klapptelefon, hvis den bare hadde hatt mms så skulle dette ha vært et meget lurt trekk av SE, vil gjerne se en i-versjon med mms *grin* da skulle den ha solgt som varmt hvetebrød... Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Men uansett,det er rart at de ikke har mms på z200. Tror ikke at den hadde blitt en konkurent med z600 selvom de hadde putta på et kamera på den. som du selv skriver så er z600 bedre enn z200,og det er ikke fordi den har kamera... mobil bransjen er kyniske! men de vil jo bare tjene penger og det forstår jeg jo... Camilla Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 det er flere som tenker som deg og ikke er villige å gi mer en en viss sum for mobilen (fks. 2000kr)og det er ikke andre mobiler til den prisen som har fargeskjerm og itillegg er en klapptelefon, hvis den bare hadde hatt mms så skulle dette ha vært et meget lurt trekk av SE, vil gjerne se en i-versjon med mms *grin* da skulle den ha solgt som varmt hvetebrød... Grunnen at SE ikke har putta inn mms,er at det er en såkalt"motetlf) dermed synes de vannvittig nom MMS er overflødig Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 vet d... men camilla viste (vet) det ikke.... faktisk er z200 spesiert ut som en ungdoms motetellefon Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 her er forskjellene på z600 og z200: Skjerm: Z600 har en 65.000 lcd skjerm, z200 har en 4096 stn skjerm på z600 er skjermen 128x160 pixels, på z200 er den derimot bare 128x128 pixels dette har z600 som z200 ikke har; mms bluetooth java kamera (352x288 pixels) pop 3 email client sync ml voice memo (diktafon funksjon) z600 har 1.5 mb minne (altfor dårlig spør du meg Samsung e700 som er mye mindre har tilgjengjeld 9mb..) og z200 har jeg ikke klart å finne ut hvor mye den har, noen som vet det? ellers kan du på z600 lagre 500x8 fields imens z200 kan bare lagre navn og telefonummer (300 stk) itilleg "husker" z600 de 20 siste oppringte,motatte og missede anrop imens z200 tar bare de 10 siste.. begge har wap,t9 og gprs batteriet på z600 har 200 timer standby og 6 timer taletid.. z200 har 200 timer standby og 4.5timer taletid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå