Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

passat fusker


Anbefalte innlegg

Har en 1997 passat 1.8 som plutselig begynner å fuske. Høres nesten ut som den går på 3 sylindere. Men den fusker ikke hele tiden. Det kommer å går. Har nettopp hatt service på den så bensinfilteret å sån er ikke tett. Har fått opp feilkode på kamakseljustering 1. Men 97 modellen har jo ikke det så kan ikke være det. Vet ikke om det har noe med det å gjøre men den begynnte å fuske ista etter at jeg spilte veldig høyt på anlegget. Å det Jan ikke være pågrunn av at den ikke leverte nok strøm til forsterkeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Har en 1997 passat 1.8 som plutselig begynner å fuske. Høres nesten ut som den går på 3 sylindere. Men den fusker ikke hele tiden. Det kommer å går. Har nettopp hatt service på den så bensinfilteret å sån er ikke tett. Har fått opp feilkode på kamakseljustering 1. Men 97 modellen har jo ikke det så kan ikke være det. Vet ikke om det har noe med det å gjøre men den begynnte å fuske ista etter at jeg spilte veldig høyt på anlegget. Å det Jan ikke være pågrunn av at den ikke leverte nok strøm til forsterkeren?

 

Mål pluggledninger, se på rotor og fordeler etter skade/slitasje. evt film fuskingen da symptomer kan være vaskelig å forklare.

 

 

Mål spenningen på batteriet når bilen er på. Det skal være godt over 12V om alt fungerer fint. Hvis ikke så ville jeg sjekket tennspolene/pluggene.

 

Skal være godt over 13. helst 14,3.

 

1997 1,8 passat har vel kun en coil.

Lenke til kommentar

 

 

Mål spenningen på batteriet når bilen er på. Det skal være godt over 12V om alt fungerer fint. Hvis ikke så ville jeg sjekket tennspolene/pluggene.

 

Skal være godt over 13. helst 14,3.

 

1997 1,8 passat har vel kun en coil.

 

 

Riktig. Mente godt over 12V som i noen volt over. Takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...