Kolnesen Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Jeg skal snart hjem fra Tyrkia til Norge. Jeg er 16 år og lurte på om det gjorde noe om at man har med seg 1 liter 60% eller mindre i innsjekket baggasje. Jeg reiser med en del søsken og min far, så har egen koffert. Og er det noen som har smarte måter å pakke det inn på? Sånn at ikke min far eller min stemor vekker mistanke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Bare å pakke den i kofferten det, er ikke sånn de som sitter på gjennomlysningen sjekker alderen på kofferteierne. Blir du derimot stoppet i tollen blir du fratatt flasken og det er det. 1L brennevin er jo innenfor kvoten så det er kun alderen din det går på. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Det er litt forskjellige regler ute å går her. Mange flyselskap nekter passasjerene å ha væske i innsjekka bagasje. Konsekvensen av å bryte den regelen er etter det eg forstår at flyselskapet vil holde deg ansvarlig for eventuelle skader som oppstår på andre kofferter dersom flaska knuser under transport. Og så er det tollen. Sidan du er under 20 så har du ikkje spritkvote og du blir tatt for smugling om du blir tatt (blt og beslag av spriten). Når du går gjennom tollen så skal du bære din eigen koffert gjennom kintollområdet. Sannsynligheita for å bli stoppa er ikkje så stor, men om du er mest redd for foreldra dine så kan det være lurt at du går gjennom tollen åleine enten før eller etter dei andre (finn ei unskyldning). Blir du stoppa så kan du være heldig å berre få beslaglagt flaska, og då er det greit at ikkje foreldra dine henger over deg når kofferten blir åpna. Vurder også å fylle spriten på feks vannflasker. Då ser ikkje flaska så mistenkelig ut på gjennomlysninga. Ulempen er at det kan bli meir styr om du blir stoppa og tollerne mistenker at flaska inneheld eit narkotisk stoff i staden for alkohol. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Så vidt jeg har hørt innebærer mulige konsekvenser: Beslagelse, bøter, anmeldelse / barnevern fra mildest til verst. 1 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Tja, gjør det noe om man tar med hele kofferten full med sprit? Nei, ikke hvis du ikke blir stoppa. Men blir du det får du problemer, og det gjør du i ditt tilfelle også. Straffen er nok betraktelig mindre i ditt tilfelle, men det er ikke lov. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Mitt enkleste og beste råd: Glem hele spriten! Forutsatt at du får et normalt livsløp fremover, har du rikelig med tid til å tulle med sånt efter at du får juridisk lov til det - så det har INGEN hast med å kunne bli drita... 4 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Du må fortsatt igjennom tollen. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Er du under 20 så bare glem spriten. Ikke verd å få slikt på rullebladet. Da er det bedre å få en til å kjøpe for deg, det er jo like ulovlig men mye mindre sjanse for å bli tatt og lettere å bortforklare. Men hvorfor sprit? Det er jo et hav av andre drikkevarer du kan utforske de to årene frem til du blir 20. Husker jeg hadde masse gøy med Martini-baserte drinker da jeg var 19, savnet aldri spriten på den tiden. Glassflasker i innsjekket bagasje sikrer man dog billigst ved å kjøpe bleier og brødposer. Tre en bleie ovenfra og en nedenfra, og så brødpose utenpå. Dette gir god støtdemping, samt om flasken skulle bli knust likevel så suger bleien opp væsken og posen hindrer eventuelle lekkasjer. Husk bare at bleier er billigere i Norge enn i mange andre land, så kjøp med deg før du drar. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Et forenklet forelegg på noen hundrelapper vil neppe få noen konsekvenser overhodet, sett bort fra sinte foreldre. Lenke til kommentar
Kolnesen Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Mitt enkleste og beste råd: Glem hele spriten! Forutsatt at du får et normalt livsløp fremover, har du rikelig med tid til å tulle med sånt efter at du får juridisk lov til det - så det har INGEN hast med å kunne bli drita... Neida, det har jeg klart et par ganger. Tenkte bare siden det var litt billigere her, men da mekker jeg heller noe heime i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå