The Little Lucid Moments Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 I feel shame. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Jeg lurer på om politikere som er svært ivrige etter å gjøre forandringer i systemet noen gang stiller seg spørsmålet: "er det jeg gjør egentlig riktig?" Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Gjør andre dette også, eller bare peiser dere på?Peiser på og redigerer etterpå. Endret 18. august 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Hva betyr "tenke koffert"? Trodde det var å tenke sex. Men det er kanskje avgrenset og/eller snever tenkning det menes? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Hva betyr "tenke koffert"? Trodde det var å tenke sex. Men det er kanskje avgrenset og/eller snever tenkning det menes? Du sliter også med å finne egnet russenavn til sta jente? Jeg bruker ikke det uttrykket. Har gått utfra at det betyr å tenke på en dum måte. Jeg liker ikke rare uttrykk som "å tenke koffert", "hårete mål", eller "minste felles multiplum". Her gjelder det å ikke tenke koffert, men å sette et hårete mål om å finne minste felles multiplum. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 25. august 2014 Forfatter Del Skrevet 25. august 2014 Minste felles multiplum er da bra saker. Du finner ikke en annen måte å forklare dette på mindre enn eller lik tre ord. Du har også største felles divisor, som kalles GCD, Greatest Common Divisor. Minste felles multiplum er jo på engelsk Least Common Multiple eller LCM. Du kan jo erstatte "minste felles multiplum" med LCM. Det høres mulig litt kulere ut. Hvis du har to tall a og b, så har du at gcd(a,b)*lcm(a,b)=ab. Ganske kuli? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Å tenke koffert er å tenke perverst. Freud tror jeg det var som kom med det. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Minste felles multiplum er da bra saker. Jeg tenkte på når en bruket dette uttrykket i overført betydning for å uttrykke at en skal finne en felles plattform, eller noe sånt. Da blir meningen litt rar når en sammenligner med hva det innebærer i matematikk. De var voldsomt til matematikk-kunnskaper du hadde. Jeg er ikke flink med dette. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 27. august 2014 Forfatter Del Skrevet 27. august 2014 Jeg, ja. Hva så. Matte er useless. For meg, iaf. Hvorfor er jeg isolert og arbeidsløs når jeg har karakterer til å komme inn hvor som helst (i Norge)? Det lurer jeg på. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 27. august 2014 Forfatter Del Skrevet 27. august 2014 Ja, hvorfor det? Kan det være latskap? Kan det være at VGS er barnemat og jeg bare er dum? (VGS er bare barnehagen, skjønner ikke helt hva som er grunnen til at mange strever der og ikke alle får snitt over 5.) Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 27. august 2014 Forfatter Del Skrevet 27. august 2014 Ja, hvorfor det? I kveld skal jeg ta sovemedisin. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Hvis du skulle skrive ned tre ting som hindrer deg? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Hvis du skulle skrive ned tre ting som hindrer deg? Tror det egentlig bare er to: - syns det er vanskelig å være rundt andre, blir "paranoid" og opplever det som om de andre er sinte på meg og sier stygge ting om meg som kanskje er sanne (ja, jeg kommer ikke på en eneste arbeidsplas eller skole der du kan være alene). - ustabil/impulsiv mtp. hva jeg vil med livet, både yrke og fritid. Har en tendens til å kaste meg ut i omfattende ting for så å senere bli sliten og deprimert av overgangen. Men jeg har fått en behandler på DPS som jeg føler det går veldig bra med, nå da. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Tror det egentlig bare er to: - syns det er vanskelig å være rundt andre, blir "paranoid" og opplever det som om de andre er sinte på meg og sier stygge ting om meg som kanskje er sanne (ja, jeg kommer ikke på en eneste arbeidsplas eller skole der du kan være alene). Løsningene mine for dette er: 1. Lære seg å håndtere følelsene sine sånn at man vet at man ikke bryter sammen om noe sånt skulle skje. Da slutter man å bekymre seg så mye om det. 2. Medisiner. Antipsykotiske medisiner, kodein og topimax er medisiner som kan hjelpe mot sånne problemer. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Løsningene mine for dette er: 1. Lære seg å håndtere følelsene sine sånn at man vet at man ikke bryter sammen om noe sånt skulle skje. Da slutter man å bekymre seg så mye om det. 2. Medisiner. Antipsykotiske medisiner, kodein og topimax er medisiner som kan hjelpe mot sånne problemer. Er det ikke litt svevende det med å lære seg å håndtere følelser? Ang. medisiner så bruker jeg allerede det... Hjelper det, men ikke 100% akkurat. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Er det ikke litt svevende det med å lære seg å håndtere følelser?Joda, tåkeprat, jfr. nicket mitt. Problemet er at det ikke finnes gode ord for å kommunisere hvordan man gjør det, og alle må gjøre det på sin måte. Derfor er det vanskelig å forklare. Men det at du går til psykolog er en måte å hjelpe på dette på. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Joda, tåkeprat, jfr. nicket mitt. Problemet er at det ikke finnes gode ord for å kommunisere hvordan man gjør det, og alle må gjøre det på sin måte. Derfor er det vanskelig å forklare. Men det at du går til psykolog er en måte å hjelpe på dette på. Hehe. Ja, skjønner. Kanskje det hjelper med "eksponering"... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Eksponering er jeg stor fiende av. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Hm, i ditt tilfelle da? Eller for alle? Det er vel standard behandling ved angstlidelser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå