Hveding Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Hei. Tittel sier alt. Hvilket spill burde jeg velge ?Er på leting etter et skikkelig strategi spill, å begge disse spillene frister. Hva ville du valgt ?Mvh Pat. Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last ned begge på piratbukta 1 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last ned begge på piratbukta Tosk. 5 Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Har selv over 100 timer i Civ 5, (og det uten noen av DLCene), så hadde absolutt anbefalt det! Total War 2 har jeg hørt er veldig bugget, men hadde nok kanskje valgt det om det er en full-out krigsimulator du er ute etter. Men ellers ville jeg valgt Civ 5, fantastisk spill! 1 Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last ned begge på piratbukta Tosk. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last ned begge på piratbukta Tosk. Hvorfor det? For du oppfordrer til piratkopiering? Hva ville du sagt om du hadde jobbet livet av deg for å bli ferdig med en oppgave på jobb også kommer det ingen ting inn på kontoen din på lønningsdagen? Til trådstarter, hadde nok gått for Civ 5 med alle expansions:) Nydelig spill som kan gi deg mange timer med herlig strategi, alltid like morsomt når Ghandi erklerer krig og kaster Nukes på deg;-) Spilte en del Medieval Total War i sin tid (1'ern altså) likte det godt, men har hørt at de nye har slitt med ganske mye bugs og problemer så har stått over dem:) Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last ned begge på piratbukta Tosk. Hvorfor det? For du oppfordrer til piratkopiering? Hva ville du sagt om du hadde jobbet livet av deg for å bli ferdig med en oppgave på jobb også kommer det ingen ting inn på kontoen din på lønningsdagen? Til trådstarter, hadde nok gått for Civ 5 med alle expansions:) Nydelig spill som kan gi deg mange timer med herlig strategi, alltid like morsomt når Ghandi erklerer krig og kaster Nukes på deg;-) Spilte en del Medieval Total War i sin tid (1'ern altså) likte det godt, men har hørt at de nye har slitt med ganske mye bugs og problemer så har stått over dem:) Nå er ikke det tilfellet til en eneste profesjonell spillutvikler i hele verden, da. Jeg skjønner hvor du vil hen, tho. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last ned begge på piratbukta Brukernavnet ditt er spot on! 3 Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 (endret) Last ned begge på piratbukta Brukernavnet ditt er spot on! Og det baserer du på at du har en annen mening enn meg. Right back at you! Endret 2. august 2014 av veldig uvitende 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last gjerne ned fra bukta, så kan du kjøpe det spillet du liker. Evt. begge. Anbefaler også Age of Empires 3. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last ned begge på piratbukta Brukernavnet ditt er spot on! Og det baserer du på at du har en annen mening enn meg. Right back at you! Så klart har jeg en annen mening enn deg på dette emnet. Og det har også 80% av forumet. Og støtte piratkopiering er bare tragisk.. Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last ned begge på piratbukta Brukernavnet ditt er spot on! Og det baserer du på at du har en annen mening enn meg. Right back at you! Så klart har jeg en annen mening enn deg på dette emnet. Og det har også 80% av forumet. Og støtte piratkopiering er bare tragisk.. Lurer på hvor du dro den statistikken fra. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last ned begge på piratbukta Brukernavnet ditt er spot on! Og det baserer du på at du har en annen mening enn meg. Right back at you! Så klart har jeg en annen mening enn deg på dette emnet. Og det har også 80% av forumet. Og støtte piratkopiering er bare tragisk.. Lurer på hvor du dro den statistikken fra. Det er ikke statistikk, bare et tilfeldig tall jeg trakk fram Poenget var å vise at flertallet er imot piratkopiering, spesielt blant spill/tv/musikk interesserte. Hvis folk bare laster ned alt, vil til slutt ingen holde på å produsere mer. Hadde håpet på at du skulle ta hintet, men tok feil der. Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last ned begge på piratbukta Brukernavnet ditt er spot on! Og det baserer du på at du har en annen mening enn meg. Right back at you! Så klart har jeg en annen mening enn deg på dette emnet. Og det har også 80% av forumet. Og støtte piratkopiering er bare tragisk.. Lurer på hvor du dro den statistikken fra. Det er ikke statistikk, bare et tilfeldig tall jeg trakk fram Poenget var å vise at flertallet er imot piratkopiering, spesielt blant spill/tv/musikk interesserte. Hvis folk bare laster ned alt, vil til slutt ingen holde på å produsere mer. Hadde håpet på at du skulle ta hintet, men tok feil der. Klart jeg skjønner hva du mener, men å "skeie ut" ved å laste ned noe ulovlig en gang eller to skader ingen, og det kommer ikke til å skje at så mange slutter å kjøpe spill og heller laster ned ulovlig fra nettet i så stort omfang at det ikke lengre lønner seg å drive med spillutvikling. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Last ned begge på piratbukta Brukernavnet ditt er spot on! Og det baserer du på at du har en annen mening enn meg. Right back at you! Så klart har jeg en annen mening enn deg på dette emnet. Og det har også 80% av forumet. Og støtte piratkopiering er bare tragisk.. Lurer på hvor du dro den statistikken fra. Det er ikke statistikk, bare et tilfeldig tall jeg trakk fram Poenget var å vise at flertallet er imot piratkopiering, spesielt blant spill/tv/musikk interesserte. Hvis folk bare laster ned alt, vil til slutt ingen holde på å produsere mer. Hadde håpet på at du skulle ta hintet, men tok feil der. Klart jeg skjønner hva du mener, men å "skeie ut" ved å laste ned noe ulovlig en gang eller to skader ingen, og det kommer ikke til å skje at så mange slutter å kjøpe spill og heller laster ned ulovlig fra nettet i så stort omfang at det ikke lengre lønner seg å drive med spillutvikling. En eller annen gang skader ikke nei, men plutselig kan det ende opp med at det blir mer. Og du vet ikke hvor stort dette problemet kan bli. Riktignok har piratkopiering falt i Norge, men det kan fort snu. Men kanskje på tide å avslutte denne diskusjonen, blitt veldig off-topic Lenke til kommentar
Deathy Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Hei. Tittel sier alt. Hvilket spill burde jeg velge ? Er på leting etter et skikkelig strategi spill, å begge disse spillene frister. Hva ville du valgt ? Mvh Pat. Om det du setter mest pris på er battle simulator med masse enheter i Total War stil, et stor kart med masse provinser å erobre med politikk og oppbygging av et imperium så anbefaler jeg Total War: Rome 2 (eller eventuelt Shogun 2 som fortsatt ser pent ut og er mindre buggy om du ikke er ute etter en spesiell tidsperiode å leke deg rundt i). Men om du vil ha mindre fokus på realistisk kamp og mer fokus på det å drive et imperium (politikk, religion, økonomi etc) så gjør civ 5 dette bedre enn total war spillene og da anbefales Civ 5. Civ 5 har også større variasjon av "campaign maps" da de er tilfeldig generert om du velger dette, hvis jeg husker riktig. I Total War er både campaign map og battle maps fast bestemte (selv om battle map forandres avhengig hvor på kartet du starter en kamp). Kort summert: Civ 5 for mer dilling av riket ditt, Total War for leking med kamp. tips: Du kan alltids kjøpe en av dem nå, og skaffe den andre hvis du ser dem på tilbud (som høytids og helge tilbudene til steam.) 1 Lenke til kommentar
Ruth Nordkjosbotn Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Steam har en demo av Civilization 5, som du kan prøve. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå