Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke D-link routeren til å virke..HJELP

Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre D-link router som har fungert helt greit,men nå vil den ikke fugere og jeg har ingen aning på hvor begynne for å fikse..Jeg tenke å kjøre programvarene på ny,men da sier den bare at den ikke finner boksen og at jeg må sjekke ledningene,men alle lysene lyser som de skal..

Håper noen glupe hoder kan hjelpe meg ...blink blink

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamle D-linker som svikter er ikke akkurat så mye å holde på med... Prøv å resette den (hull på baksiden) og oppdater med ny firmware hvis det finnes. Hjelper ikke dette, så kast den og kjøp noe nytt og bedre (f.eks. Asus).

Lenke til kommentar

Gamle D-linker som svikter er ikke akkurat så mye å holde på med... Prøv å resette den (hull på baksiden) og oppdater med ny firmware hvis det finnes. Hjelper ikke dette, så kast den og kjøp noe nytt og bedre (f.eks. Asus).

Nei,du har nok rett i det,men får ikke tak i nytt nå i helga og får ikke nettbret eller netflix til å virke uten trådløst nett?

Jeg er så håpløs når det kommer til oppdateringer,jeg gikk inn på følgende side http://www.dlink.com/no/nb/support/product/dir-635-rangebooster-n-650-router?revision=deu_reva

der var det firmware,men når jeg trykker på den kommer jeg bare inn på noe som jeg ikke forstår.

Var på Expert og skulle kjøpe ny router i dag,men jeg forsår jo ikke foskjell på alt,så jeg har selvfølgelig kjøpt noe helt annet :hm:

Lenke til kommentar

Eneste er som kan være verdt er forsøk, er å prøve å resette boksen. Trykk og hold inne reset-knappen på baksiden (bruk penn eller en annen litt spiss gjenstand) ca 10 sek til alle lamper slukker og tennes igjen. Deretter kan du prøve å logg på og sette opp trådløst nett o.l. igjen.

Lenke til kommentar

Hold inn resett bak/under (lite hull) i 15 sek så lysene slår seg av og alt kommer på på nytt.

Etter å ha satt kabel i den da og inn i evt pc eller logge seg inn med ip-adressen den har i nettleseren og dette ikke fungerer så er den nok død.

Adresser og passord burde stå på den, evt i google om du søker på modellen.

Lenke til kommentar

Hvis man får lv i ruteren, så virket det som ts hadde CD/programvare som følger med for å sette den opp på nytt. Ellers så er adressen 192.168.0.1 og brukernavn Admin / ikke passord (blank).

Fikk instalert alt på nytt med suksess,men når jeg prøver å koble på etter på finner den ikke internett tilkoblingen.

Jeg har prøvd å logge inn på den adressen,men lurer på om min ex har endret passord,går det ann å resette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Brukernavn og passord får du fra din internettleverandør, dette mottok du/dere da internettforbindelsen ble bestilt. Regner med at du har et ADSL-modem (ev routermodem i bridge mode) siden du trenger dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...