Compoundinterest Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Hatt bilen, en Lancer 1,3 98, på etterkontroll. Måtte utbedre bremserør bak, samt skifte stabilisator foring foran på venstre hjul. Det ble byttet stabilisator stang (?) i forbindelse med bytte av foring, på begge hjul fremme. I tillegg kan jeg opplyse om at forhjulene ikke er riktig avbalansert, noe som gir utslag først når speedometeret viser 110<. Så til spørsmålet; Merket da jeg kjørte fra Sørlandet til Oslo idag at bremsene hakker litt ved bremsing i hastighet over 70. Vanskelig å beskrive, men kan sammenlignes best med følelsen (og lyden) du får når du kjører på stiplet veimerking, slik som det er i midten og på siden av kjørebanen enkelte steder, men i vesentlig mindre grad. Merker ingenting ved bremsing i lavere hastigheter. Noen som kan tenke seg hva dette skyldes, og hvor alvorlig det kan være? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Om dette oppstår kun en kort stund, for så å forsvinne hadde jeg tippa at du har et felt med rust eller matrialmigrasjon på bremseskiva som lar seg skrubbe vekk ved brems. Om det IKKE forsvinner mistenker jeg betydelig rustangrep og/eller utslitt bremsekloss. Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 2. august 2014 Forfatter Del Skrevet 2. august 2014 Riktig. Det merkelige her er dog at jeg ikke har merket noe til dette før jeg byttet det overnevnte i forbindelse med PKK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå