multisync Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 (endret) Hei, jeg skal ut og reise og ønsker å ta med et 35mm kamera, og ser da etter en som kan passe greit. Kriteriene jeg har er som følger: Solid, må tåle en trøkk og dårlig vær. Bra utvalg av linser eller 2 bra linser som kan være passene til fotojournalisme til en grei pris. Vekt og størrelse ikke spesielt viktig da jeg skal ha med kilovis med dykkeutstyr uansett. Ganske billig og utbyttbart skulle jeg kunne klare å ødelegge det. Sålangt er tankene i retning Nikon F3, Nikon FE, får jo goså power winder til dem, som kan være interresant. Eventuelt vurderer jeg også det litt mindre konvensjonelle Nikonos V da jeg kan ta denne med på standa og i/under vann + regnsesong og jungel. Endret 2. august 2014 av multisync Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 F3 er jo et rent proffkamera, men FE bør jo også fungere bra. Jeg ville vel vært vel så opptatt av at kameraet er i god stand og at prisen er fornuftig enn eksakt modell. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 2. august 2014 Forfatter Del Skrevet 2. august 2014 Joda, men har heldigvis to mnd. på meg. Så da er det jo greit å se seg ut et par modeller som er gode, så er det bare å følge med på pris vs. stand til man finner en som ser bra ut til ok pris. Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Leica III? Små kameraer som tåler "alt". Bruker en selv på reise. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Har selv Nikon F5, og kan bekrefte at den tåler "alt". Men spesielt liten og lett er den jo ikke. Men ellers et fantastisk kamera. Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Dei aller fleste kamera fram til ca. 1980 tåler vel ganske mykje meir juling enn dagens kamera. Etter 1980 vart det mykje plastikk. Lenke til kommentar
Sementblander Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Om det er analogt kamera til undervannsbruk er jo Nikonos V et alternativ, funker vel utmerket på land også vil jeg tro.. Dønn solid er det ihvertfall, men utvalg av linser er magert.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Hva med Nikon 1 AW? Ikke direkte billig kanskje... Lenke til kommentar
se# Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Hva med Nikon 1 AW? Ikke direkte billig kanskje...Men TS vil vel ha et analogt kamera? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå