Hveding Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 (endret) Hei. Har nå hatt min OEM DVD plate siden mars, å siden da har jeg formatert pcen et par ganger uten at det har vært noe problem..Har formatert pcen på nytt for et par dager siden, å i går fikk jeg en melding om at produktnøkkelen jeg har er allerede i bruk av en annen pc...Jaha, hvordan har dette hendt ?Jeg har jo ingen annen produktnøkkel enn den jeg har selv ved kjøp av OEM plate. Bilde: Skjønner jo godt hvorfor så ekstremt mange bruker piratversjoner av windows, om man blir "lurt" av windows selv når man har betalt for et lisens.Jeg er fult klar over at OEM kun kan installeres på EN pc, og ikke flere..Har ringt kundeservice, å de mener koden er på 2 maskiner.. Men jeg har overhode ikke gjort noen som helst endringer, har bare gjort en helt vanelig formatering.. Mvh Pat. Endret 2. august 2014 av Hveding Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Det mange ikke tenker over (eller vet) er at Microsoft også teller antall aktiveringer, og på en OEM lisens så er det veldig begrenset hvor mange aktiveringer du kan ha innen et gitt tidsrom. Så er det bare uker eller type en - to måneder siden sist aktivering så kan Microsoft oppfatte det som to aktive lisenser. Nøyaktig hvor mange måneder det må gå mellom hver aktivering på en OEM lisens vil du neppe aldri få svar på. Og bakdelen med å kjøpe en OEM lisens, er jo at Microsoft ikke trenger å hjelpe deg, siden det er de som har solgt deg OEM lisensen som har ansvaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå