Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg lov å være naken på egen eiendom?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Nå har jeg heller aldri sagt at det er ulovlig. Jeg har sagt at det er tidlig for å klippe gresset, noe det er.

Så det er fullt lovlig, men det er likevell for tidlig? Så greit vi fant ut av det da.

På samme måte som at jeg ikke starter anlegget klokken 9 om morgenen. Jeg har ikke planer om å leve etter en lovbok. Derimot om det er din plan så kjør på, men prøv å ta litt hensyn selv om det ikke står svart på hvitt. Det kan være greit for de rundt deg.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er plaget med en nabo som HVER morgen klokken 9 begynner å klippe plenen. Jeg har vindu rett mot plenen hans.. I tillegg roper han etter ungene sine på alle døgnets tider skikkelig høylytt og det er plagsomt for både oss og andre naboer som bor rundt huset hans. På toppen av all gressklippingen og ropingen fra han, så leker ungene hans på trampolinen hver dag hvor de skriker og roper fra morgen til kveld med alle vennene sine.. Disse står ofte opp rundt i 7-8 tiden for å hoppe på trampolinen.

For 1 måned siden da han begynte å klippe plenen kl. 9 om morgenen gikk jeg ned og spurte om han virkelig behøvde å klippe plenen hver dag og så tidlig, men han sa bare han har rett til det og det er hans eiendom så fortsatte han bare gressklippingen.

Jeg er nå så forbanna at jeg ikke lenger bryr meg. Jeg blir å kle meg naken og stille meg å stirre på han og ungene hans hver dag når han begynner med gressklippingen og ungene hopper på trampolinen. Det er kommet til et tidspunkt nå hvor man bare gir seg faen i hvordan man selv fremstår. Jeg er ikke lengre den hyggelige naboen for nå er det faen med nok!

Så spørsmålet er nå, har jeg min rett til å gå naken i min egen hage? Det er ingen gjerde mellom vår og naboens eiendom så de har fritt innsyn i hagen vår.

Anonymous poster hash: f929e...172

Så du planlegger å kle deg naken i huset ditt så stå å glane på ungene mens de leker, hmm ja det kommer ikke til å se mistenksomt ut.

Nå nekter jeg uansett å tro at han klipper plenen hver bidige dag men om han gjør det så la han nå bare få gjøre det, ikke ulovelig å klippe plenen klokken 9, du får stikke "sov i ro" i ørene eller kanskje ikke sitte oppe halve natten.

Lenke til kommentar

Han vill jo skjønne at det er deg da petter smart. Det vil stinke fra plenen hans og du er den eneste han har hatt en feud (omgang/konflikt) med.

Om han skjønner at det er meg driter jeg i. Tingen er at han ikke har bevis for at det er meg. Stiller jeg meg naken trenger han bare ta opp et kamera så har han bevis.

-Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å spre bensin rundt i hagen hans på natta og ødelegge gresset slik at han hvertfall ikke kan klippe den mer. Da dauer gresset og blir brunt. Dette kan jeg ikke bli tatt for siden han ligger å sover mens det pågår. :) Happy christmas fucker..

CARPE DIEM!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er i utgangspunktet lov å slå plenen klokka ni om morgenen, men naboloven sier:

§ 2. Ingen må ha, gjera eller setja i verk noko som urimeleg eller uturvande er til skade eller ulempe på granneeigedom. Inn under ulempe går òg at noko må reknast for farleg.

I avgjerda om noko er urimeleg eller uturvande, skal det leggjast vekt på kva som er teknisk og økonomisk mogeleg å gjera for å hindra eller avgrensa skaden eller ulempa. Det skal jamvel takast omsyn til naturmangfaldet på staden.

I avgjerda om noko er urimeleg, skal det vidare leggjast vekt på om det er venteleg etter tilhøva på staden og om det er verre enn det som plar fylgja av vanlege bruks- eller driftsmåtar på slike stader.

Jamvel om noko er venteleg eller vanleg etter tredje stykket, kan det reknast som urimeleg så langt som det fører til ei monaleg forverring av brukstilhøva som berre eller i særleg grad råkar ein avgrensa krins av personar.

At naboen slår plenen rett etter at du har lagt deg er helt klart til ulempe for deg, selv om det er på dagtid. Dessuten er det rimelig å tro at det er både teknisk og økonomisk mulig for ham å legge plenklippingen til andre tider av døgnet.

Jeg ville hørt med konfliktrådet. De har løst masse nabokonflikter, og selv om du ikke skulle "vinne" saken, vil nok bare det å ha ting på det rene senke stressnivået og lette søvnen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han vill jo skjønne at det er deg da petter smart. Det vil stinke fra plenen hans og du er den eneste han har hatt en feud (omgang/konflikt) med.

Om han skjønner at det er meg driter jeg i. Tingen er at han ikke har bevis for at det er meg. Stiller jeg meg naken trenger han bare ta opp et kamera så har han bevis.

-Ts

Så du tror ikke han vil fyre tilbake på deg igjen med noe?? Selvsagt vet han at det er deg. Du beskrivern som en ''fyr som er bitter på livet virker det som, sur og gretten og ikke vil ta hensyn til naboene sine.''

HÅHÅ ja her har vi oppskriften på en klassiker på vgtv etterhvert ja.

Lenke til kommentar

Denne tråden kan egentlig bare bli låst.

Jeg har allerede bestemt meg. Om det blir bensin i hele hagen hans (noe som vil koste litt) eller om jeg går i skuret hans og ødelegger gressklippern hans så skal dette bråket bli slutt på. Alle mennesker har en grense og den grensen er nådd hos meg. Prøvde å være vennlig og hyggelig da jeg snakket med han første gangen men nok er nok.

-Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar

Denne tråden kan egentlig bare bli låst.

Jeg har allerede bestemt meg. Om det blir bensin i hele hagen hans (noe som vil koste litt) eller om jeg går i skuret hans og ødelegger gressklippern hans så skal dette bråket bli slutt på. Alle mennesker har en grense og den grensen er nådd hos meg. Prøvde å være vennlig og hyggelig da jeg snakket med han første gangen men nok er nok.

Hvis du er villig til å risikere store pengesummer (og i teorien fengsel) for å få slutt på problemet, hvorfor ikke prøve en advokat først?

Lenke til kommentar

Tingen er at han ikke har bevis for at det er meg.

Skrev han "anonymt" på et nettfora...

Hva med å, som nevnt tidligere, oppsøke konfliktrådet? Er det ikke en fordel å løse en konflikt fremfor å eskalere den?

Vel, er man bitter er man nok mer innstilt på hevn enn forsoning.

Lenke til kommentar

Klokka ni er jo et litt ubeleilig tidspunkt om man jobber nattevakt, men det er jo nettopp dette som er en av bakdelene med å jobbe til andre tider enn de fleste andre. Samfunnet tilpasser seg ikke enkeltpersoners arbeidstid, så man må gjerne bare godta at andre står opp til vanlig tid. Det kan medføre litt bråk, at butikker stenger nærmest før man står opp... Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...