MotoG Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Gausta panorama Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 V1 blir nok min favoritt her selv om jeg min vane tro velger å pirke og korrigere litt så "take it or leave it" Noe av det første jeg gjør på et bilde er å sjekke kanter og hjørner som er svært viktig. Her begynner jeg nede i høyre hjørne der du riktignok ikke har linjer direkte ut i hjørnet, men svært nær. Jeg scrollet ned og dekket slik at nedre ramme traff den vesle grønne trekanten i enden av vannet. Kunne tenkt meg et kutt der og klone vekk den vesle tuppen som blir igjen for da vil linja på "pyramiden" gå rent ut på nedre ramme og bortre stranda fortsatt rent ut på høyre side mens vannet dekker hele hjørnet. Oppe kunne jeg for om mulig å øke dybdefølelsen kutte rett under den blå kilen som peker rett ned mot tårnet. Med mine forslag blir bildet enda mer panorama, men det tåler det fordi dette favner jo så vidt. Litt mer luft oppe på V2 er en sak jeg overlater til smaken og baken. Som sagt take it or leave it, men jeg tror det vil høyne et allerede bra bilde ytterligere. Vurderingen og valget vil alltid være ditt. Roar Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 2. august 2014 Forfatter Del Skrevet 2. august 2014 V1 blir nok min favoritt her selv om jeg min vane tro velger å pirke og korrigere litt så "take it or leave it" Noe av det første jeg gjør på et bilde er å sjekke kanter og hjørner som er svært viktig. Her begynner jeg nede i høyre hjørne der du riktignok ikke har linjer direkte ut i hjørnet, men svært nær. Jeg scrollet ned og dekket slik at nedre ramme traff den vesle grønne trekanten i enden av vannet. Kunne tenkt meg et kutt der og klone vekk den vesle tuppen som blir igjen for da vil linja på "pyramiden" gå rent ut på nedre ramme og bortre stranda fortsatt rent ut på høyre side mens vannet dekker hele hjørnet. Oppe kunne jeg for om mulig å øke dybdefølelsen kutte rett under den blå kilen som peker rett ned mot tårnet. Med mine forslag blir bildet enda mer panorama, men det tåler det fordi dette favner jo så vidt. Litt mer luft oppe på V2 er en sak jeg overlater til smaken og baken. Som sagt take it or leave it, men jeg tror det vil høyne et allerede bra bilde ytterligere. Vurderingen og valget vil alltid være ditt. Roar Takker så mye for en utfyllende kommentar. Nå har jeg lagt ut en ny versjon av panoramabildet, med dine forslag. Håper det stemmer med oppskriften . Dessverre har jeg ikke mer luft å gå på i V2. Mvh Melvin Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 V1 blir nok min favoritt her selv om jeg min vane tro velger å pirke og korrigere litt så "take it or leave it" Noe av det første jeg gjør på et bilde er å sjekke kanter og hjørner som er svært viktig. Her begynner jeg nede i høyre hjørne der du riktignok ikke har linjer direkte ut i hjørnet, men svært nær. Jeg scrollet ned og dekket slik at nedre ramme traff den vesle grønne trekanten i enden av vannet. Kunne tenkt meg et kutt der og klone vekk den vesle tuppen som blir igjen for da vil linja på "pyramiden" gå rent ut på nedre ramme og bortre stranda fortsatt rent ut på høyre side mens vannet dekker hele hjørnet. Oppe kunne jeg for om mulig å øke dybdefølelsen kutte rett under den blå kilen som peker rett ned mot tårnet. Med mine forslag blir bildet enda mer panorama, men det tåler det fordi dette favner jo så vidt. Litt mer luft oppe på V2 er en sak jeg overlater til smaken og baken. Som sagt take it or leave it, men jeg tror det vil høyne et allerede bra bilde ytterligere. Vurderingen og valget vil alltid være ditt. Roar Takker så mye for en utfyllende kommentar. Nå har jeg lagt ut en ny versjon av panoramabildet, med dine forslag. Håper det stemmer med oppskriften . Dessverre har jeg ikke mer luft å gå på i V2. Mvh Melvin I V3 har du visst fulgt min oppskrift til punkt og prikke, ja. Husk hovedsaken er ikke hva jeg synes, men om DU synes det høynet bildet. Hva tillegg i V2 angår så er det enkelt - hent inn himmelfargen i bildet og legg til ønsket antall pix. i canvas size så er det gjort. Enkelt når det er ensfarget som her. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg