AfterGlow Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Kvinnelig musiker vil gå drastisk til verks for å få slutt på ulovlig musikkdeling.– Kutt av fingrene til musikkpirater! Lenke til kommentar
Populært innlegg kremt Skrevet 2. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2014 Noe så dumt! 30 Lenke til kommentar
Populært innlegg Psykonaut Skrevet 2. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2014 Hun får vel gå foran med et godt eksempel og starte med seg selv da... Tviler på at hun har plettfri vandel når det gjelder opphavsrett. Skal ikke mye til før du har brutt reglene, uten å engang å være klar over det selv. 42 Lenke til kommentar
Populært innlegg Robåt Skrevet 2. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2014 Finnes jo mange verktøy slik at handikappede kan bruke datamaskiner. Ingen problem å laste ned uten fingre. 33 Lenke til kommentar
Populært innlegg EternalSunshine Skrevet 2. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2014 Kan vi få samme straff for artister som selger konsertbilletter, men bare står og mimer? 78 Lenke til kommentar
Populært innlegg HrKristian Skrevet 2. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2014 Håper (virkelig) noen kutter av henne fingrene. Bonus: Hun vil ikke ha noen musikk å piratkopiere lenger. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg blue1 Skrevet 2. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2014 Jeg prøvde og finne en torrents fra Stella Monye av ren nyskjerrighet. Fant ingen så hvorfor er hun så gira på dette? 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg henrikwl Skrevet 2. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2014 Hvem er Stella Monye? 31 Lenke til kommentar
abooAyoob Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Flaut. <joker-voice>"Why soo serious?!?"</joker-voice> 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kjøleskap Skrevet 2. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2014 Jeg lasta ned et av albumene hennes bare for å slette det igjen. U mad Stella? 19 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Nå snakker vi om ei dame fra et land som ligger mye (MYE) lavere på HDI- og FSI-rankingen enn noe land jeg noensinne vil reise til, og som har slitt medemfysem/KOLS i flere år, så hvorfor hun skal gis oppmerksomhet i det hele tatt er mer enn jeg fatter. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 (endret) At ingen har tenkt på dette før! Det er jo genialt! Hvorfor ikke dra det enda litt lenger og bare kappe av en kroppsdel for hver nedlastet sang? Go Stella! Endret 2. august 2014 av TXD1979 2 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Hun får vel gå foran med et godt eksempel og starte med seg selv da... Tviler på at hun har plettfri vandel når det gjelder opphavsrett. Skal ikke mye til før du har brutt reglene, uten å engang å være klar over det selv. Ett tilfeldig bilde som blir sendt rundt på nett, en videosnutt på youtube med musikk, en tekstsnutt som folk kopierer og poster. Skal ikke mye til får å bryte opphavsretten uten å være klar over det nei. 2 Lenke til kommentar
awesome87 Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Jeg fikk meg i hver fall en god latter! Dette er eldgammel retorikk. Det var også en gang snakk om å stikke ut øynene til kikkere: da vil de jo ikke være i stand til å spionere mer... BTW: Hvorfor understrekes det at artisten er kvinnelig i ingressen? Er ikke det ganske irrellevant? 1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Jeg lasta ned et av albumene hennes bare for å slette det igjen. U mad Stella? Skulle ha seeda til 5 i ratio først synes jeg. 7 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Jeg lasta ned et av albumene hennes bare for å slette det igjen. U mad Stella? Skulle ha seeda til 5 i ratio først synes jeg. Lenke til kommentar
Augural Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 (endret) Det står ingenting om hva slags piratkopiering det er snakk om i kilden til artikkelen, og jeg tviler på at det største problemet er privatpersoner som piratkopierer musikk til seg selv over Internett. Det er godt mulig det er snakk om handelsmenn som piratkopierer musikk og selger piratkopierer istedenfor ekte kopier, og at det er disse selgerne hun ønsker å straffe. Det er først og fremst i de velutviklede delene av verden man ser online p2p-fildeling. I disse landene så betyr piratkopiering noe helt annet enn her i Norge. Da er det ikke snakk om smågutter som laster ned musikk via The Pirate Bay. Jeg prøvde og finne en torrents fra Stella Monye av ren nyskjerrighet. Fant ingen så hvorfor er hun så gira på dette? Fordi hun ikke har nevnt BitTorrent med ett ord. De selger nok fysiske CD-er med piratkopiert musikk i byene. Endret 2. august 2014 av Augural 6 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Uten fingre blir det litt vanskelig å tjene penger til å kjøpe musikken hennes... Har de NAV i afrika? 1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Normalt bør journalister unngå å formidle slike ekstreme holdninger, i det minste ikke uten sterk kritikk. Men her er det nok tabloid-overskriften som driver som vanlig. Hvis denne "artisten" legitimt står for dette standpunktet så kan det være på tide med en liten helsesjekk... Piratkopiering er som kjent et brudd på en juridisk avtale mellom bruker og opphavsretthaver. Og det skal sies at vilkår i en kontrakt ikke trenger være lovlig, f.eks. urimelige restriksjoner på bruk. Juridisk sett er det faktisk mer alvorlig når panteautomaten på butikken svindler oss for 2 kr, hva ville Stella gjort for å avstraffe folk hos Tomra da? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå