Gå til innhold

[Løst] Prisfall på ubrukt hardware over tid?

Anbefalte innlegg

Hoi

Jeg sitter her med grovt regnet tredve tusen kroner i ubrukt hardware jeg vurderer å kvitte meg med.
Noe av det har vært tatt ut av emballasjen og satt i en testbenk, men ingen av delene har vært skrudd på eller i det hele tatt koblet til strøm. Alt av originalt tilbehør medfølger, og det ligger i original emballasje.

Dette kostet rundt Kr. 35000,- når jeg kjøpte det, og nyprisene har sunket til rett i underkant av kr. 30000,- pr. i dag (Komplett, DigitalImpuls etc.)

Hvor mye må jeg realistisk forvente å "tape" i forhold til dagens nypris på dette om jeg bestemmer meg for å selge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alder?

Er jo også forskjell på hvor populære produkter du har. En i7-4770K bør gå unna uten mer enn kanskje 20-30% tap, mens en i7-4770 altså uten K vil du kanskje måtte ned i halv pris på. Osv.

Jeg finner ting på finn.no hele tiden som har helt latterlige priser, og blir ikke solgt likevel.

Om du har kurante ting vil jeg si kanskje 20 000,- Om du selger stykkevis og delt. Folk som har 20 000,- å bruke på data lusker ikke så mye på finn.

Lenke til kommentar

Er vel opptil seks måneder gammelt på det eldste.

780Ti med vannblokk, 4930K med vannblokk, Rampage IV Black Edition, 64GB 2400MHz RAM og så videre.
Med andre ord fin-fine saker for en gaming rigg, men gjerne for spesielt interesserte.

Om det er snakk om å gå med oppmot ti tusen spenn i rent tap for noe som er nytt og ubrukt gjemmer jeg det heller bort og bygger en OK PC av det når jeg får tid.

Endret av Pkekyo
Lenke til kommentar

Er vel opptil seks måneder gammelt på det eldste.

780Ti med vannblokk, 4930K med vannblokk, Rampage IV Black Edition, 64GB 2400MHz RAM og så videre.

Med andre ord fin-fine saker for en gaming rigg, men gjerne for spesielt interesserte.

Om det er snakk om å gå med oppmot ti tusen spenn i rent tap for noe som er nytt og ubrukt gjemmer jeg det heller bort og bygger en OK PC av det når jeg får tid.

Du må bestemme deg litt fort da. X99 er jo ventet omtrent hvert øyeblikk. Det kommer heller ikke akkurat til å gjøre underverker for bruktverdien på ditt. Men skjønner deg godt da, jeg har en leilighet full av ting som var så drit-bra at jeg ikke kunne selge til "småpenger", nå hadde jeg omtrent ikke klart å få gitt det bort. :)

Syns du skulle prøve å prioritere byggingen om du kan, så får du i det minste glede av det mens det enda er kurant. Finn torget er jo også gratis nå, så det koster ingenting å ha en annonse ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...