CreatureCanis Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg prøver og sette opp ny look på websia mi nå... og jeg er ganske kresen med tanke på at den skal vises greitt i flest mulig nettlesere. Jeg skal da ha farge inni en del <td> tagger og jeg som den ivrige .css bruker jeg er prøver og holde meg mest til den når det kommer til farger og formatering på sidene mine... så derfor bruker jeg en del "class" atributten på ting... Noe som har vist seg og vere ganske på trynet... :-s Jeg bruker html 4.01 strict, har tilgang på Opera, Konqueror, Mozilla og IE6. Opera og Konqueror ser siden ut slik den skal... men i Mozilla og IE blir den helt feil... class atributten fungrerer rett og slett ikke... Om noen kan hjelpe meg med dette er jeg evig takknemlig... har slitt en stund nå... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hva med å gi oss url, så vi kan se over koder og slikt..? Eller å legge ut koden her går jo også an. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Jauda... komme med mine amatørkoder for andres beskuelse... hehe... :-p Html documentet ser slik som dette her og en index'n min... og ja, meta tagger mangler her for øyeblikket, men har det noe og si...? - - - - - <!doctype public "-//w3c//dtd html 4.01 strict//en" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <title> :: Tittel på siden :: </title> <link type="textcss" href="mystyle.css" rel="stylesheet"> </head> <body topmargin="2" align="center"> <table width="700" border="0" align="center" bgcolor="000000"><tr><td> <table border="0" widht="740"> <tr><td class="a" height="80" width="740" colspan="3"> <h1> :: The Creature Cave :: </h1> </td></tr> <tr> <!-- Start hovedmeny --> <td class="menu" width="20%" rowspan="2" valign="top"> <table width="100%" border="0"> <tr><td class="head"><b> MENY </b></td></tr> <tr><td> <a href="intro.php" target="page">link</a></td></tr> </table><!-- Slutt hovedmeny --> </td></tr> <tr> <td bgcolor="A4B4CC"> <!-- hovedvinduet kommer her --> <iframe src="intro.php" name="page" width="440" height="400" style="border: 0 solid blue" frameborder="0" marginwidth="6" marginheight="2"> </iframe></td> <td class="a" width="20%" valign="top"> <!-- her kommer tagboardet --> Høyre meny. </td></tr> <tr><td class="a" colspan="3" height="20"> bunntext. </td></tr> </table> </td></tr></table> </body> </html> Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 <link type="textcss" href="mystyle.css" rel="stylesheet"> Tenkte jeg skulle kommentere dette i går, men da gikk akkurat forumet ned. I går mente jeg det stod type="text\css", og idag står det type="textcss". Hvis du prøver med type="text/css", så går det sikkert bedre... Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2003 Jau... etter mye frustrasjon så fant jeg faktisk samme feilen selv... Men takk for hjelp anyway... =) Lenke til kommentar
magikern Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="style.css" /> prøv sånn så får du det ihvertfall helt riktig... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Siden du er kresen, og bruker strict istedet for transitional, hvorfor ikke bruke BARE css-egenskaper, istedet for html-attributene som slenger rundt. Blir mye mer ryddig kode av det. Og mens vi er inne på det, så er css-layout tingen. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Siden du er kresen, og bruker strict istedet for transitional, hvorfor ikke bruke BARE css-egenskaper, istedet for html-attributene som slenger rundt. Det er jo det jeg prøver på da men... jeg trenger class atributten til og fortelle hva for css egenskaper som gjelder for hva elementer... Lenke til kommentar
pekle Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Siden du er kresen, og bruker strict istedet for transitional, hvorfor ikke bruke BARE css-egenskaper, istedet for html-attributene som slenger rundt. Det er jo det jeg prøver på da men... jeg trenger class atributten til og fortelle hva for css egenskaper som gjelder for hva elementer... Det han meinte var vel at du brukar <td bgcolor=> og <td width=> og slikt. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Eh... ja jeg forsto det... beklager... Oppsettet mitt ser ikke slik ut nå lengre... når jeg fikk css'n til og funke skikkelig så har jeg endra en god del av koden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå