JaySpearing Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Heisann! Har ekstremt lyst til å utdanne meg som marineingeniør innenfor elektronikk og data i forsvaret. Dette er en offiser-utdanning, der du altså vil bli utdannet som leder. Det er her problemet kommer inn: Jeg tror ikke jeg har de beste egenskapene for å være en leder. Har 5 i R1 matematikk og 5 i Fysikk1, og de fysiske testene vil jeg 99% sikkert bestå, men det er altså dette med lederskap jeg frykter. Vet det er en evalueringsperiode under opptak der man blir evaluert om man har de rette egenskapene sjøforsvaret ser etter i en leder. Er veldig bekymret for at jeg kan ryke på akkurat det punktet. Vil ikke si jeg har en naturlig "leder" inni meg. Er det fortsatt muligheter for meg? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Ofte viser det seg at man har egenskaper man egentlig ikke trodde man hadde, så håp er det nok. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Etter det jeg har forstått er du først med på Forsvarets opptak og seleksjon (Fos). Her finner du (og forsvaret) ut om du har det som skal til for å komme gjennom en utdannelse ved en av forsvarets krigsskoler. Her er det også en rekke intervjuer og prøvelser som tester deg på mange ulike måter. Helt til siste slutt av FOS har du mulighet til å bryte av eller takke nei til evt. tilbydd plass. Det er ingen binding eller kontraktsignering for man er ferdig med FOS. Dessuten skal det visst nok være kjempeartig! Edit: Så egentlig er det bare å komme seg på FOS og få et enda bedre grunnlag for beslutningen Endret 1. september 2014 av 2ball_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå