moby_duck Skrevet 1. august 2014 Rapporter Del Skrevet 1. august 2014 Vaskelappen på poloskjorta sier 30 grader. Går det fint om den vaskes på 40? Er litt unødvendig å vaske ett klesplagg helt alene, men den var litt dyr og jeg vil helst ikke ødelegge den heller Lenke til kommentar
Verdiløs Skrevet 1. august 2014 Rapporter Del Skrevet 1. august 2014 Jeg vasker som regel mine polo skjorter på 40 grader.. sammen med annet tøy. Er nok ikke noe jeg vil anbefale å gjøre, hvis du ønsker at skjorten skal holde seg så bra som mulig. Har aldri hatt noe problem med det, men det er nok en grunn til at de skal vaskes på 30! Tror det skal være sånn at skjortene ikke holder seg like bra og de krymper litt.. Men det er jo forbruksvare! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 1. august 2014 Rapporter Del Skrevet 1. august 2014 Mener å ha lest et sted at man mister mye av effekten av å vaske tøy på under 40 grader? Noe med bakterier og virkningen av såpen elns. Vasker selv polo skjorter og alt annet som skal vaskes på 30, på 40 grader. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. august 2014 Rapporter Del Skrevet 2. august 2014 Har alltid vasket mine poloskjorter på 40, og de lever fortsatt etter mange år. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. august 2014 Rapporter Del Skrevet 2. august 2014 Vaskelappen på poloskjorta sier 30 grader. Går det fint om den vaskes på 40? Det vet du ikke før du har prøvd. Men da kan det være for sent... Hvis det er 100% bomull, så burde den egentlig tåle 60 grader. Men mange produsenter undermerker plaggene for sikkerhets skyld. Og en del kostbare merkeklær har egentlig dårlig kvalitet i stoffene og tåler ikke høye temperaturer. Det er en form for sløsing å vaske bare ett eller to plagg, men det koster i praksis under én krone. Det er mye mer sløsing å ødelegge et dyrt plagg med å vaske det feil... Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 3. august 2014 Rapporter Del Skrevet 3. august 2014 Må jo vaske det på 40 grader, ellers blir du ikke kvitt lukt og bakterier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå