xinjian Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Sitter for tiden på Nord1 på Åsgård (En akuttpsykiatrisk avd. på UNN, Tromsø)Har bedt om utskriftene av blod og urin-prøvene mine men de nekter å la meg få innsyn. Det eneste jeg fikk lov til var å kikke over skulderen til den ene vakten (medisinansvarlig) etter omtrent 20 minutter med mas og krangling, og se på filene noe som sa meg ingenting.. Det var ett par 5-6 gule linjer med uforståelig legeterminologi "umodne granulocytter", syke kompliserte statistikker og sikkert 4-5 sider med denne jævla legeterminologien som de mente jeg skulle huske fotografisk etter 20 sekunder eller dra til hælvete. De nektet meg til og med å skrive det ned, helt til etter omtrent ti minutter da jeg var så jævla sliten av å diskutere at jeg ikke orket å skrive ned linje på linje med de greske lege-kodene. har vondt i hodet som faen! De prøvde å provosere meg til å få meg til å utagere! Han ropte, kalte meg aggressiv og kalte meg til og med en "tyrk" hva enn faen nå enn det er for noe, og gjorde hva faen han kunne til å få meg til å glemme saken og drite i det igjen som de har klart hele uka! Alt jeg gjorde var å spørre etter utsriftene veldig rolig og bestemt i ganske lang tid. De sa jeg ikke hadde lov til å få utskrifter eller innsyn i prøvene.De sa flere ganger at det var noen "infeksjoner" i resultatene, (helt sånn non-chalant, som det ikke var noe å bry seg om i det hele tatt), noe jeg kan se på kroppen min stemmer helt med mistankene mine, noe som var grunnen til at jeg ba om prøvene til å begynne med:(Det tok faen meg sin tid det også. Har vært her i ca 2 måneder.)Jeg har fått utslett i ganen, har konstante mage-, hode- og bryst smerter, jeg er svimmel og sliten som faen 24/7, det er små "kuler" på høyre håndflate som vokser/sprer seg og Fingerneglen på venstre pekefinger har "kollapset" eller noe?????? Vet ikke hvordan jeg skal forklare den siste en gang, men det er helt sant! Den har bare falt sammen over natta og blitt en slags "bulk"...??Har mast om utskriftene i omtrent 3-4 dager uten hell. Nå er det fredag og får ikke tak i advokat så nå er jeg låst inne uten advokat helt til mandag igjen. Tenkte seff ikke på advokat resten av uka da de sa de skulle fixe utskriftene, men har utsatt og utsatt helt til det ble helg. De sa også de skulle legge meg inn på Breivika (UNN) men det ble det heller ikke noe av.Bra spillt.Har de lov til dette? Jeg begynner å bli litt småparanoid. Har ikke hatt utgang på mange uker heller, så jeg er altfor sliten til å sloss mot disse maskinfolkene hele jævla helga og jeg tørr faen ikke sove på natta lenger......! Hva faen driver de med? Endret 1. august 2014 av xinjian Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Vaktene på psyk.avd kan være ufaglærte. Utlevering av journalopplysninger skal vurderes av journalansvarlig lege. Bestiller du utskrift via vanlige kanaler burde du ha den i løpet av et par uker. Er ingen behov for advokat i utgangspunktet. Lenke til kommentar
xinjian Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Vaktene på psyk.avd kan være ufaglærte. Utlevering av journalopplysninger skal vurderes av journalansvarlig lege. Bestiller du utskrift via vanlige kanaler burde du ha den i løpet av et par uker. Er ingen behov for advokat i utgangspunktet. Infeksjonen sprer seg veldig raskt på høre håndflate og jeg blir dårligere og dårligere. Kan du forklare meg hva de "vanlige kanalene" liksom skal være? Du mener ikke serr at jeg skal sitte her i to uker uten å vite hva i faen som skjer med kroppen min?? No offense liksom, men det hører litt småsprøtt ut Og det er mine egne journaler! Det er ikke noe å vurdere! De har ikke rett til å sitte å tviholde på de hele helga! Endret 1. august 2014 av xinjian Lenke til kommentar
Papa Dupre Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Er du denne karen ? https://www.youtube.com/watch?v=FWTKwZLN3JI 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Kan gjøre en kvalifisert gjetning på at du har nedsatt immunforsvar og at prøvene dine muligens bekrefter det. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Haha "Tok itj no skade av det der ser dokk"! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Vaktene på psyk.avd kan være ufaglærte. Utlevering av journalopplysninger skal vurderes av journalansvarlig lege. Bestiller du utskrift via vanlige kanaler burde du ha den i løpet av et par uker. Er ingen behov for advokat i utgangspunktet. Infeksjonen sprer seg veldig raskt på høre håndflate og jeg blir dårligere og dårligere. Kan du forklare meg hva de "vanlige kanalene" liksom skal være? Du mener ikke serr at jeg skal sitte her i to uker uten å vite hva i faen som skjer med kroppen min?? No offense liksom, men det hører litt småsprøtt ut Og det er mine egne journaler! Det er ikke noe å vurdere! De har ikke rett til å sitte å tviholde på de hele helga! Vanlig kanal er skriftlig henvendelse til sykehuset. Der blir saken sannsynligvis mottatt av fagdirektør, som ber journalansvarlig komme med innvendinger mot utlevering. Om det ikke er noen, sendes utskrift til den andressen du har oppgitt i brevet ditt, eller som er registrert på deg i foretaket. Om du lurer på hva som skjer i kroppen din, trenger du ikke en journal for det. Det kan antakelig forvirre mer enn det hjelper. Spør nå enkelt og greit legen din. Ikke spør vaktene, de har stort sett ingen peil (med unntak av sykepleiere som gjerne kan være vaktleder). Ja, det er din journal. Jo, det er en vurderingssak. Det er ikke alle opplysninger i en journal en pasient har godt av å lese. Så det blir en vurdering. Det vil ikke si at det er rett å nekte innsyn i hele journalen, kun akkurat det notatet som er vurdert som "ikke bra for deg"... Resten burde du ha på kort tid. For alt jeg vet, er det ingenting å skjule heller i din journal. Jeg jobber ikke ved UNN. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Pasienten har rett til innsyn i journal med bilag, og har rett til kopi. Du har også krav på forklaring av faguttrykk mv. Du har imidlertid ikke krav på at hvem som helst gir deg innsyn. I en psykiatrisk institusjon er det den som har journalansvar som skal gi deg innsyn, jfr. helsepersonelloven § 41 annet ledd. Lenke til kommentar
xinjian Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Pasienten har rett til innsyn i journal med bilag, og har rett til kopi. Du har også krav på forklaring av faguttrykk mv. Du har imidlertid ikke krav på at hvem som helst gir deg innsyn. I en psykiatrisk institusjon er det den som har journalansvar som skal gi deg innsyn, jfr. helsepersonelloven § 41 annet ledd. "den som har journalansvar" var vel medisinansvarlig....? som nettopp gikk for dagen. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Pasienten har rett til innsyn i journal med bilag, og har rett til kopi. Du har også krav på forklaring av faguttrykk mv. Du har imidlertid ikke krav på at hvem som helst gir deg innsyn. I en psykiatrisk institusjon er det den som har journalansvar som skal gi deg innsyn, jfr. helsepersonelloven § 41 annet ledd. "den som har journalansvar" var vel medisinansvarlig....? som nettopp gikk for dagen. Nei, medisinansvarlig kan være sykepleieren som har vaktansvaret. Journalansvarlig er en lege. EDIT: Ser at jeg var litt uklar. Opplysninger om hva prøvene dine viste kan du få av vakthavende lege, du trenger ikke vente til journalansvarlig er tilbake. Alt helsepersonell på den avdelingen du er på kan i utgangspunktet åpne journalen, men sykepleiere vil stort sett kun ha tilgang på sykepleierkapittel og ikke legekapittel. Altså, snakk med vakthavende lege/psykiater. Endret 1. august 2014 av Pop Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Bare for å være litt vanskelig med deg, Krikkert, så vil jeg påpeke at de faktisk kan nekte pasienter innsyn i journalen av hensyn til pasientens eget liv og helse eller hensynet til personer som står pasienten nær. Husker ikke helt paragrafnummeret nå og nettet kuker seg så mye at jeg ikke får søkt det opp, men det klarer sikkert noen andre å finne frem til. Lenke til kommentar
xinjian Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Pasienten har rett til innsyn i journal med bilag, og har rett til kopi. Du har også krav på forklaring av faguttrykk mv. Du har imidlertid ikke krav på at hvem som helst gir deg innsyn. I en psykiatrisk institusjon er det den som har journalansvar som skal gi deg innsyn, jfr. helsepersonelloven § 41 annet ledd. "den som har journalansvar" var vel medisinansvarlig....? som nettopp gikk for dagen. Nei, medisinansvarlig kan være sykepleieren som har vaktansvaret. Journalansvarlig er en lege. EDIT: Ser at jeg var litt uklar. Opplysninger om hva prøvene dine viste kan du få av vakthavende lege, du trenger ikke vente til journalansvarlig er tilbake. Alt helsepersonell på den avdelingen du er på kan i utgangspunktet åpne journalen, men sykepleiere vil stort sett kun ha tilgang på sykepleierkapittel og ikke legekapittel. Altså, snakk med vakthavende lege/psykiater. så jeg har ikke krav på utskrift før mandag, selv om jeg hadde krav i dag tidlig? har jeg krav på en lege da? fikk ikke lov å ringe advokat/politiet en gang av nattevakta..... og han vil ikke la meg prate med lege Endret 1. august 2014 av xinjian Lenke til kommentar
xinjian Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Ifølge nattevakt har jeg ikke krav på lege på nattetid, fordi legen var her på dagtid. Lenke til kommentar
xinjian Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Har jeg krav på lege på nattetid?Legger vekt på order KRAV og ikke "kanskje muligens en mulighet"jeg vil også gjerne vite eksakt hvor mange lovbrudd har skjedd og hvor alvorlige de er.. Endret 1. august 2014 av xinjian Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Hvordan i all verden har du tilgang til Internett, når du er på akuttpsykiatrisk avd. ??? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 PC med mobilt bredbånd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 PC med mobilt bredbånd? På en lukket akuttpsykiatrisk avd. ??? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Du har rett på akuttbehandling om det skulle være nødvendig. Men du kan selvfølgelig ikke kreve at en lege er tilstede for å snakke med deg døgnet rundt. Ang. lovbrudd så veit jeg ikke om det har vært noen i det hele tatt. Du sier du ikke får lov til å ringe advokat eller politi... Vel, nå er du på nettet. Du kan sende en epost til advokaten din. Lenke til kommentar
xinjian Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Hvordan i all verden har du tilgang til Internett, når du er på akuttpsykiatrisk avd. ??? norsk lovgivning pluss laptop? for aa vaere aerlig ville jeg heller satt i fengsel......... de har luftegaard og psykisk normale insatte man maa forholde seg til. de skulle ogsaa sende meg paa dps for lenge siden men det skjedde aldri...... vet ikke hvor det ble av den planen. den eneste diagnosen jeg har er unnvikende personlighetsforstyrrelse og sosial angst. vet ikke hvor lenge de kan holde deg paa akkutt for noe saant men 2 maaneder har jeg vaert her saa langt...... Endret 1. august 2014 av xinjian Lenke til kommentar
Papa Dupre Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Muligens det er under åpen akuttpsykiatrisk avdeling, de er jo kjent for å bare la det stå til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå