Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Hei! Jeg kjøpte nylig et Asrock Z87 Formula av en Forum bruker her. Veldig fornøyd med kortet Men har hatt 2 problemer som hadde vært kjekt å få fikset. 1. Ram funker kun i singel channel, Prøver jeg dual channel så restarter pc`en seg etter 45Sek. Jeg kjører nå i A1&A2. 2. Når jeg prøver å avslutte os&maskin så slår den seg ikke helt av. Mus og tastatur lyser og viftene spinner. Ganske plagsomt. Kan være litt vondt å få restartet den også. 3. Er egentlig ikke et problem, Men om noen kan vise meg hva Vcore og VCache ligger så blir jeg veldig glad. Litt rotete bios Specs ser dere i signaturen og jeg bruker Win 8.1 Pro som Os. Kan en reinstallering hjelpe, Siden jeg bare flyttet Hk og reinstallerte chipset drivere? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 1: Prøvd og oppdatere bios? http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20OC%20Formula/?cat=Download&os=BIOS 2: Sjekk sleepstate i bios, prøv og slå noen av Ville kjørt reinstall når HK er byttet, windows er ikke glad i slikt Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 1: Prøvd og oppdatere bios? http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20OC%20Formula/?cat=Download&os=BIOS 2: Sjekk sleepstate i bios, prøv og slå noen av Ville kjørt reinstall når HK er byttet, windows er ikke glad i slikt Takk for svar. Har ikke oppdatert bios da jeg er veldig grønn på slik Har aldri turt, Men nå har jeg jo 2stk. Kan prøvde å reinstallere Windows, Så flasher jeg. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 1: Prøvd og oppdatere bios? http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20OC%20Formula/?cat=Download&os=BIOS 2: Sjekk sleepstate i bios, prøv og slå noen av Ville kjørt reinstall når HK er byttet, windows er ikke glad i slikt Takk for svar. Har ikke oppdatert bios da jeg er veldig grønn på slik Har aldri turt, Men nå har jeg jo 2stk. Kan prøvde å reinstallere Windows, Så flasher jeg. Ok, vil anbefale deg og oppdatere bios uansett, da det er kommet ganske mange nye versjoner, ser ut til at det kom en for ca. 2 uker siden, kudos til Asrock for og fortsette og oppdatere! Når du prøvde dual channel brukte du A2 og B2? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 I Hwmonitor så står det at Hk har en voltage på 1.712V (VIN5) Temp ser normal ut. Skal reinstallere så poster jeg etterdet, Om det ikke hjelper så tar jeg gjerne imot en liten guide til dette (den tryggeste måten er vel igjennom Usb?) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 1: Prøvd og oppdatere bios? http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20OC%20Formula/?cat=Download&os=BIOS 2: Sjekk sleepstate i bios, prøv og slå noen av Ville kjørt reinstall når HK er byttet, windows er ikke glad i slikt Takk for svar. Har ikke oppdatert bios da jeg er veldig grønn på slik Har aldri turt, Men nå har jeg jo 2stk. Kan prøvde å reinstallere Windows, Så flasher jeg. Ok, vil anbefale deg og oppdatere bios uansett, da det er kommet ganske mange nye versjoner, ser ut til at det kom en for ca. 2 uker siden, kudos til Asrock for og fortsette og oppdatere! Når du prøvde dual channel brukte du A2 og B2? Ja det gjorde jeg, Funket forsatt ikke ang minne :/ Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 I Hwmonitor så står det at Hk har en voltage på 1.712V (VIN5) Temp ser normal ut. Skal reinstallere så poster jeg etterdet, Om det ikke hjelper så tar jeg gjerne imot en liten guide til dette (den tryggeste måten er vel igjennom Usb?) Asrock har en genial løsning som gjør at du ikke trenger usb, men kan laste ned biosen over nett, ok hket gjør alt for deg Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 I Hwmonitor så står det at Hk har en voltage på 1.712V (VIN5) Temp ser normal ut. Skal reinstallere så poster jeg etterdet, Om det ikke hjelper så tar jeg gjerne imot en liten guide til dette (den tryggeste måten er vel igjennom Usb?) Asrock har en genial løsning som gjør at du ikke trenger usb, men kan laste ned biosen over nett, ok hket gjør alt for deg Da kan jeg bare flashe før jeg reinstallerer da? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 I Hwmonitor så står det at Hk har en voltage på 1.712V (VIN5) Temp ser normal ut. Skal reinstallere så poster jeg etterdet, Om det ikke hjelper så tar jeg gjerne imot en liten guide til dette (den tryggeste måten er vel igjennom Usb?) Asrock har en genial løsning som gjør at du ikke trenger usb, men kan laste ned biosen over nett, ok hket gjør alt for deg Da kan jeg bare flashe før jeg reinstallerer da? Ville nok gjort det, ja... Er lettere og går fortere Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 (endret) I Hwmonitor så står det at Hk har en voltage på 1.712V (VIN5) Temp ser normal ut. Skal reinstallere så poster jeg etterdet, Om det ikke hjelper så tar jeg gjerne imot en liten guide til dette (den tryggeste måten er vel igjennom Usb?) Asrock har en genial løsning som gjør at du ikke trenger usb, men kan laste ned biosen over nett, ok hket gjør alt for deg Da kan jeg bare flashe før jeg reinstallerer da? Ville nok gjort det, ja... Er lettere og går fortere Hvilken metode skal jeg da bruke? Er jo 3stk der Endret 1. august 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Din bios vil være en del annerledes, men burde være relativt like innstillinger 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Din bios vil være en del annerledes, men burde være relativt like innstillinger Da skal jeg prøvde det, Om jeg kommer poster et svar snart så feilet jeg ^^ Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Da er det flashet til 2.10. Så enkelt det var også! Mister jeg mye ytelse på singel channel kontra dual channel? Tusen Takk for hjelpen din Marius. Skal få reinstallert imorgen tenker jeg Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Da er det flashet til 2.10. Så enkelt det var også! Mister jeg mye ytelse på singel channel kontra dual channel? Tusen Takk for hjelpen din Marius. Skal få reinstallert imorgen tenker jeg Vil være teoretisk halv ytelse... Testet dual channel etter bios update, da? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Da er det flashet til 2.10. Så enkelt det var også! Mister jeg mye ytelse på singel channel kontra dual channel? Tusen Takk for hjelpen din Marius. Skal få reinstallert imorgen tenker jeg Vil være teoretisk halv ytelse... Testet dual channel etter bios update, da? Det har jeg ikke gjort, Men det kan jeg Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Da booter den ikke :/ Restarter etter 15sek og går i loop Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Merkelig, virker egentlig som ett RAM problem, har du noen andre sticks du kan prøve med? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Merkelig, virker egentlig som ett RAM problem, har du noen andre sticks du kan prøve med? Ja, To eldgammle ddr3 brikker, 2x2gb. Kan prøve de før jeg legger meg, Reiser tidlig fant jeg ut nå istad (Kl5) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Forsatt ikke boot. Prøvde tilogmed alle brikkene på en gang. Ingen boot :/ Rart dette skulle vært, Er det en sjangs for at Os ødelleger så mye? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Forsatt ikke boot. Prøvde tilogmed alle brikkene på en gang. Ingen boot :/ Rart dette skulle vært, Er det en sjangs for at Os ødelleger så mye? Jeg har brikkene slik for at maskinen skal starte, Har dog forsatt problemer med avslutt/restart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå