Splitter Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Veldig spennende om det skulle vise seg å stemme. Det står i artikkelen at kraften i motoren ble på stusselige 30 - 50 mikro-Newton i dette forsøket, men det står ingenting om hvor mye energi de brukte for å oppnå denne kraften. Noen som vet mer om dette?http://www.extremetech.com/extreme/187346-nasa-tests-impossible-no-fuel-quantum-space-engine-and-it-actually-works Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Jeg vet ikke hvor mye effekt som ble brukt i forsøket, men i denne wikipedia artikkelen er det nevnt 0.1N/kW for "preliminary tests": http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_vacuum_plasma_thruster I et videoforedrag jeg så mener jeg det ble nevnt 10N/kW som tak for teknologien, men det er kanskje mest ønsketenkning fra forskernes side. EDIT: Her er videoen: Den handler mest om warp drive teknologien som den samme gruppa forsker på, men han snakker litt om q-thrustere også. Endret 1. august 2014 av Deimos_Anomaly 1 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 2. august 2014 Forfatter Del Skrevet 2. august 2014 Interessant video. Virker iallfall som om denne teknologien (hvis den fungerer) er et kjempeskritt i riktig retning når det gjelder reiser i vårt eget solsystem. Nå husker jeg ikke i farten hvor lang tid romfartøyet New Horizons skal bruke på å nå Pluto, men med denne nye teknologien kan det ifølge videoen ta under et år. Det er jo rett og slett revolusjonerende. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Står vel på side 18 i artikkelen. Input power er fra 2.6-16.9 Watt. Så du trenger altså 2.6-16.9 J med energi per sekund. Endret 3. august 2014 av Flin Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Står vel på side 18 i artikkelen. Input power er fra 2.6-16.9 Watt. Så du trenger altså 2.6-16.9 J med energi per sekund. Føler meg veldig dum over å måtte spørre, men hvor i all verden finner jeg side 18? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Googla artiklene og fant noen som hadde lasta opp en full versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå