endre84 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Vet om CPUIdle, men er ikke helt fornøyd med det... Er det noen andre? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Det eneste slike programmer gjør er vel å strupe max belastning på CPU'en til f.eks 50%. Da vil CPU'en yte ca halvparten og dermed proudsere mindre varme. Jeg mener det er et mye bedre valg å klokke litt ned. Underklokking er ingen skam, det kan faktisk gjøre underverker med varmeproduksjonen. Jeg hadde selv en Athlon 1000MHz for et par år siden som jeg underklokket til 800MHz og samtidig satt ned spenninga fra 1,75V til 1,2V. CPU'en ble mye kjøligere faktisk ned fra max 52'C til 27'C (20'C i rommet, 23'C i kabinettet). Jeg koblet ut CPU-vifta og fulgte nøye med temperaturen som steg. Etter en laaaang stund med kraftig tallknusing stabiliserte temperaturen seg på 49'C. Luftinga via PSU var altså nok til å kjøle den. Det var ingen system-vifter eller andre vifter i systemet mitt da. Lenke til kommentar
endre84 Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Skal klokke, og tenkte det kunne hjelpe med et slikt programm når jeg ikke bruker pc'en... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Har du MSI -> Cooler XP Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Skal klokke, og tenkte det kunne hjelpe med et slikt programm når jeg ikke bruker pc'en... Tja, jeg en V11 montert på min xp2500+ som kjører på 2400Mhz nuh. Med full load og full guff på viftene så har jeg 48 grader :-) Ved 2500+ klarer jeg å få cpu ned i 25grader ved full last :-) Lenke til kommentar
z10an Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Vcool da seff.. beste "pentium style when idle" progget. Lenke til kommentar
FungusMental Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg har MSI... kan du gi meg URL til Cooler XP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå