Evasion638 Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Hvilken spillkonsoll skal jeg kjøpe til en gutt på 6 år? Playstation 3/4, Xbox One, Nintendo WII U, PlayStation Vita eller Nintendo 3DS XL. Han kommer til å ha spillkonsollen lenge, så jeg er på jakt etter en konsoll som har mage spill, både akkuratt nå og når han blir større og god kvalietet. Har noen, noen tips? Takker for svar. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 På den alderen hadde jeg mest glede av håndkonsoller. Nintendo 64 osv var stas, men man kunne jo ikke ha det med noen sted. Og så var det så gøy med flerspiller lokalt med venner på Nintendo ds når den kom ut. Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Hadd heller gått for xbox one/ps4, det er litt snevert med spill for tiden, men disse er helt nye og vil vare en 7-8 år fremover. Kommet en god del lego spill, og fler på vei. Samt rayman osv Xbox one og ps4 er også de kraftigste maskinene ute nå Lenke til kommentar
BuerN0R Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) PS3/Xbox360: Har det største og beste spillbiblioteket for stasjonære konsoller akkurat nå. PS4/Xbox One: Dårlig spillbibliotek, men konsollene vil holde i mange år. Konsollene er helt nye så spillbiblioteket vil bli bedre. Bedre grafikk og ytelse Wii: Gått ut på dato Wii U: Familievennlig konsoll, ligger etter PS4 og Xbox One når det kommer til ytelse og grafikk. Ikke så veldig mange spill å skryte av her enda heller, bortsett fra Nintendo sine egne spill. Nintendo 3DS: Har det beste spillbiblioteket for håndholdte konsoller. Dårligere grafikk og ytelse enn PS Vita PS Vita: Ok spillbibliotek Om jeg skulle kjøpt en konsoll til min sønn/datter tror jeg valget hadde falt på xbox one eller PS4 siden konsollene vil holde lenger med tanke på nye utgivelser av spill. Håndholdt så hadde jeg helt klart valgt 3DS Endret 1. august 2014 av BuerN0R Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 På Playstation 3 har du jo gode klassikere som Ratchet & Clank (de gamle er remasteret i HD), Gran Turismo (utrolige gode bilspill), men også Call of Duty, Battlefield, Skyrim osv. 3DS XL er også en utrolig god konsoll. Eier en selv, og den store skjermen er veldig behagelig å se på. God batteritid, behagelig å holde og har veldig mange barnevennlige spill. F.eks. Animal Crossing, Pokemon, Mario-spillene osv. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Erfaringen jeg ser blant barn i alderen 5-10 er at Nintendo 3DS er populært.Og kjøp da XL-skjerm som blir nevnt her. Så overtar mobiltelefonen for lett gaming når de er 8+ og da er det på tide med en dedikert konsoll hjemme i tillegg. Min anbefaling er at en 3DS XL vil et barn på 6år ha mest glede av en god stund fremover. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Ville gått for 3DS, masse barnespill og portabel. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Jeg ville kjøpt en PS3. Maskinen er forholdsvis rimelig, og har et bredt utvalg gode barnespill til lave priser. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Men PS3 er ikke portabel, noe som faktisk er tungt veiende i en 6-årings gamingverden. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Wi har Wii U og den er flittig i bruk av vår 5-åring. Mest til Netflix som kjører veldig bra på konsollen. Bra foreldrekontroll. De spillene vi har er mest morsom som flerspiller. Super Mario på 5-player er et morsomt kaos for hele familien. Vurderer oxo 3DS XL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå