Gå til innhold

Skyskrapere i Norge?

Anbefalte innlegg

Så denne artiklen http://www.tu.no/bygg/2014/06/19/burj-khalifa-arkitektene-skal-tegne-det-som-blir-nordens-hoyeste-bygg

Jeg brenner litt for dette her fordi jeg liker høye bygninger og arkitektur, men selv om jeg synes det betyr det ikke at det er rett. Jeg mener at skyskrapere er nyttige og ser veldig pene ut!

For å bli kvitt noen argumenter imot:

Alaska er like langt nord som Norge. Befolknings tettheten i Alaska er 0,41 innbyggere per kvadrat kilometer og Norge har 13 innbyggere per kvadrat kilometer.

Oslo har et innbyggertall på 634 463

Alaska har et på 710 231

Når Alaska er større enn Norge og har nesten like mange innbyggere som Oslo og har byer som:

post-352463-0-29596900-1406899218_thumb.jpg

Og Oslo ser slik ut:

post-352463-0-22325300-1406899162_thumb.png

Dere synes vel Postgirobygget og Oslo Plaza ser stygge ut i forhold til de byggene de har i Alaska. Jeg mener god arkitektur utgjør en stor forkjell.

(NOTE: SNAKKER OM ARKITEKTUR, IKKE HØYDE PÅ BILDENE.)

Endret av Reaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker nye og høye hus selv jeg.

I Trondheim er det en regel om at ingen bygg skal være høyere en nidarosdommen.

Hele sentrum er bare 3-4 eth stygge hus med evig kaos av arkitektur.

For noen år siden skulle storbyer i norge bruke mur, Oslo kom ganske langt og de fleste bygårdene er i mur langt oppover majorstua.

I trondheim satte de opp noen bygg på lade og 2-3 hus på ila så gikk de tom for penger.

Her er resultatet :grumpy: Styggeste byen i historien.

Ser ut som alle bygger de de ville uten å se på helheten.

post-64596-0-88072700-1406906101_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er vel ikke poltisk korrekt. Her i dette norske sosialdemokratiet skal vi liksom være sparsommelige og beskjedne, og da passer store, høye og ekslusive private høyhus dårlig inn i dette bildet. Da må man først endre på janteloven, sparke halve byrårkatiet, og slutte å stemme på sosialdemokratiske partier som liker velferdsstaten svært godt. Med andre ord nesten samtlige partier på Stortinget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...