Meep Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 PCen har kjørt stabilt i et halvt år nå og nå har jeg problemer. På innsiden har jeg http://www.prisjakt.no/list.php?l=77434&view=c + en hdd og en optisk disk. Det skjedde i går mens jeg satt og spilte Counter strike source. PCen skrudde seg nok av, skjermen ble svart og mistet "source" men kom aldri på igjen, maskinen startet og skrudde seg av igjen. gang på gang, tastaturet avslørte det. Det som også skjedde var at skjermkortet sine vifter går på full pupp. Men får allikevel ikke noe signal over til skjerm. noen idé om hva det kan være? skjermkortet var ikke overklokket og viftene var stilt på automatisk. og hvordan burde jeg gå fram for å finne problemet? Lenke til kommentar
BNixx Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Det kan være lurt å skrive ned så mye info som mulig om datamaskinen din. CPU RAM Hovedkort osv... Har hovedkortet ditt video utganger? Hvis ja, og din CPU har et innebygd skjermkort kan du prøve å se om du får video ved å ta ut dedikerte skjermkortet ditt og prøve med innebygd grafikk. Jeg må innrømme at det høres mer ut som hovedkortet har blitt ødelagt. Lenke til kommentar
Meep Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 la ved en link til prisjakt med liste over komponenter som jeg har i PCen skal ta ut gpu nå og prøve via utgangen i hovedkort Lenke til kommentar
BNixx Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 la ved en link til prisjakt med liste over komponenter som jeg har i PCen skal ta ut gpu nå og prøve via utgangen i hovedkort Ah, jeg fikk opp kun et søkefelt, skyldes at nettleservinduet mitt var litt for liten, my bad ! Si fra om du får video eller ikke. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Kan også være PSU som har røket. Har selv hatt en RM450 som ble ødelagt fra fabrikk, og sånn generelt har serien fått dårlig omtale. Lenke til kommentar
Meep Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 (endret) pc startet når jeg tok ut gpu. får prøve å sette den i igjen, å se om jeg rett og slett kom over en liten bagatell som dårlig kobling eller lignende.. Endret 1. august 2014 av Meep Lenke til kommentar
Meep Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 (endret) ser ut som om ting går rundt nå. *flau* lurer på hva feilen egentlig var. første jeg prøvde var jo å dytte inn på koblingene, og allikevel så ville det ikke fungere. Endret 1. august 2014 av Meep Lenke til kommentar
BNixx Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 ser ut som om ting går rundt nå. *flau* lurer på hva feilen egentlig var. første jeg prøvde var jo å dytte inn på koblingene, og allikevel så ville det ikke fungere. Forhåpentligvis så er alt i orden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå