Boralis Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Har vannkjøling i min maskin og bruker der Tygon slanger, disse kjøpte jeg på netconnection og er meget fornøyd med, men så trengte jeg mer og siden jeg skulle handle noe annet på microplex fikk jeg med slange derfra. Skuffelsen var stor sa jeg åpnet pakken og så den pingleslangen, den er halvparten så tykk i godset som den netconnection selger, noe som medfører at den nesten ikke kan bøyes uten å bli knekk på. Det står tygon på den og den har også samme nr. Er det microplex som tar inn en dårligere slange og selger den for full pris?? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Er du helt sikker på at det står samme nummer på begge slangene? Det finnes nemmelig to utgaver av Tygonslangen. En tynnvegget, og en tykkvegget. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Ja begge har nr R-6303 den hos microplex er tynnvegget og mye dårligere til å forme, de kunne i det minste oppgitt at det var tynne vegger i den Lenke til kommentar
clinton Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 noo..Jeg har nettopp bestillt tygon slanger fra microplex. Er de tygon slangene de selger på microplex skamm dårlig da? vil jeg merke forskjell på de og de som de har på netconnection? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Den med tykke vegger kan bli flatere uten om å kolapse i krappe svinger menst den tynnveggede enten er rund eller så knekker den i bøyen om du forstår hva jeg mener. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Den med tykke vegger kan bli flatere uten om å kolapse i krappe svinger menst den tynnveggede enten er rund eller så knekker den i bøyen om du forstår hva jeg mener. Ja.Jeg sjønner.Lenge siden du fikk de fra microplex da? Kan jo være at de har andre slanger no Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Eneste fordelen ved å bruke tynne slanger er de til en viss del (veldig liten vel) kjøler ned vannet ditt. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg fikk mine tygon slanger fra microplex i dag, og de var jeg veldig fornød meg.. De kunne bøyes masse uten og få knekk på de. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg fikk mine tygon slanger fra microplex i dag, og de var jeg veldig fornød meg..De kunne bøyes masse uten og få knekk på de. Ah.. Digg, da blir det tygonslange likevel. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Den med tykke vegger kan bli flatere uten om å kolapse i krappe svinger menst den tynnveggede enten er rund eller så knekker den i bøyen om du forstår hva jeg mener. Ja.Jeg sjønner.Lenge siden du fikk de fra microplex da? Kan jo være at de har andre slanger no har nettop fått dem, ja de kan bøyes men kan forsikre at dem med tykke vegger fra netconection er bedre Lenke til kommentar
Daron Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har Tygon slanger fra Microplex selv.. Det første som slo meg var at de var veldig tynne, og man måtte legge de veldig forsiktig i kabinettet for å ikke få knekk på dem.. Men jeg har ikke prøvd andre merker, så jeg har ikke det helt store sammelignings grunnlaget. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Microplex har jo faktisk oppgitt veggtykkelsen på sine Tygonslanger. Den skal være 1,6 mm På slangen fra Netconnection er den 3 mm. Ganske stor forskjell med andre ord! Lenke til kommentar
clinton Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Trenger man egentlig og bruke slange klemmer når jeg har tygon slanger? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 ville nok anbefalt det for sikkerhets skyld... skader jo ikke...slangene kan jo falle av.... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Trenger man egentlig og bruke slange klemmer når jeg har tygon slanger? Du behøver egentlig ikke bruke slangeklemme på noen slanger - hvis de sitter godt nok på nippelen og tetter. Men skulle trykket øke i vannkjølingen, kan slangen utvide seg å lekke, eller hoppe av. Dette kan nok oppstå i et veldig "tett" system som blir veldig varmt under bruk. Derfor vil jeg anbefale en liten sikring på slangen. Selv praktiserer jeg dette: Hvis slangen sitter godt fast og tetter på en slangenippel, bruker jeg enten en strips, eller ingenting. Er det en veldig kort slangenippel bruker jeg alltid strips. Tetter ikke slangen skikkelig i utgangspunktet, går jeg over til kraftigere lut. f.eks slangeklemmer eller flere strips. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Noken som veit ka slanga som faktisk er mest bøyelige da? Fortsatt tygon som er best eller? Kjemme te å bli ganske trangt under vanntanken min, ca 5cm mellom tanken og golvet å bøye slangane 90grader.. Kjem det til å gå? Lenke til kommentar
simes Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har vannkjøling i min maskin og bruker der Tygon slanger, disse kjøpte jeg på netconnection og er meget fornøyd med, men så trengte jeg mer og siden jeg skulle handle noe annet på microplex fikk jeg med slange derfra. Skuffelsen var stor sa jeg åpnet pakken og så den pingleslangen, den er halvparten så tykk i godset som den netconnection selger, noe som medfører at den nesten ikke kan bøyes uten å bli knekk på.Det står tygon på den og den har også samme nr. Er det microplex som tar inn en dårligere slange og selger den for full pris?? Jeg kan faktisk ikke klare å forstå hva du mener? Min mening er at microplex sine slanger er mye bedre! I alle fall hvis du har vannkjøling på alle komponentene, cpu, gpu og nb. Da blir de nærmest ubøyelige slangene fra netconnection blir et rent helvete å ha med å gjøre, mens de fra microplex kan svinges og bøyes, og hvis det blir en knekk kan man bare ta en litt bredere sving før man går inn til blokka. Man kan også gi litt ekstra spillerom hvis man skal ta ut f.eks skjermkort eller pumpe uten å ta av slangene, noe som er vanskelig med store feite slanger som går rett fra komponent til komponent. En ting jeg vil anbefale er å kjøpe kuriyama slanger, eller hva de heter? Da vil du bli mye mer fornøyd med at du kjøpte tygon. Microplex skriver følgende: "Dette er slangtypen du bør ha til ditt vannjølingssystem". Få meg til å le. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Du har litt rett der Zimen. Ja, man kan bruke mer slange, å unngå en knekk. Men mange, inkl meg ønsker å bruke minst mulig slange som bukter seg rundt i kabinett - da det ofte ser penest ut. Da er det kun tykkvegget slange som duger. Kuriyama skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har prøvd den slangen. Men jeg skal huske på å bestille en bit når det passer Veggtykkelsen på de er forøvrig den samme som på de tynne tygonslangene, så jeg vil tippe de oppfører seg ganske likt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Har vannkjøling i min maskin og bruker der Tygon slanger, disse kjøpte jeg på netconnection og er meget fornøyd med, men så trengte jeg mer og siden jeg skulle handle noe annet på microplex fikk jeg med slange derfra. Skuffelsen var stor sa jeg åpnet pakken og så den pingleslangen, den er halvparten så tykk i godset som den netconnection selger, noe som medfører at den nesten ikke kan bøyes uten å bli knekk på.Det står tygon på den og den har også samme nr. Er det microplex som tar inn en dårligere slange og selger den for full pris?? Jeg kan faktisk ikke klare å forstå hva du mener? Min mening er at microplex sine slanger er mye bedre! I alle fall hvis du har vannkjøling på alle komponentene, cpu, gpu og nb. Da blir de nærmest ubøyelige slangene fra netconnection blir et rent helvete å ha med å gjøre, mens de fra microplex kan svinges og bøyes, og hvis det blir en knekk kan man bare ta en litt bredere sving før man går inn til blokka. Man kan også gi litt ekstra spillerom hvis man skal ta ut f.eks skjermkort eller pumpe uten å ta av slangene, noe som er vanskelig med store feite slanger som går rett fra komponent til komponent. En ting jeg vil anbefale er å kjøpe kuriyama slanger, eller hva de heter? Da vil du bli mye mer fornøyd med at du kjøpte tygon. Microplex skriver følgende: "Dette er slangtypen du bør ha til ditt vannjølingssystem". Få meg til å le. Vel nå sitter jeg med begge typer her og begge typene i både 10 og 12 mm og det finns ikke tvil de tykkveggede er suverent best til å forme til i kabinettet spesielt når du har kjøling på både cpu,nb, gpu og hd som jeg har, det er nemmelig begrenset for hvor store svinger du kan ha i et kab. Skulle ikke vere så vanskelig å forstå det. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Flipper alle hvis jeg nevner at jeg har brukt Biltemas PVCslanger i et kjølesystem??? var egentlig ganske fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå