ExcuseMyMandarin Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Hei! Jeg skal lage et lite program som skal holde styr på temperaturen hver dag i en måned og hvor mye regn per dag. Så da tenkte jeg å bruke array for det, også er jeg litt rusten..Kan jeg bare gjøre noe i denne duren: int dagerimdn[32][1][1] tenker da maks 31 dager i mnd, (31+1) også 1 temperatur og 1. tall med regn per dag. Noen ideèr eller hjelp? Er som sagt rusten, så med teskje hadde ikke gjort noe Lenke til kommentar
uGn Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 språk? En temp.måling om dagen eller flere? Hvordan skal du måler regn? i mm? Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 språk? En temp.måling om dagen eller flere? Hvordan skal du måler regn? i mm? C++ En temp måling om dagen og det skal måles totalt regn i MM ila. en dag Så input blir type 23 (* C) 20 (MM regn) Lenke til kommentar
uGn Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Høres egentlig ut som du vil lagre dette i en database. Men det kan jo fungere i array også, men blir litt mer klinete med så mye data i en array. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Jeg skal lage et lite program som skal holde styr på temperaturen hver dag i en måned og hvor mye regn per dag. : int dagerimdn[32][1][1] Du kan nok ikke ta vare på et tuppel i en slik datastruktur. Det enkleste blir å lage egen datatype for å holde rede på målingene og deretter lage en array (eller, egentlig, helst en std::vector) av slike: struct measurement { float precipitation; float temperature; }; std::vector<measurement> weather_data; ... som et utgangspunkt? tenker da maks 31 dager i mnd Det er ingen grunn til slike tåpeligheter. Du lagrer like mange dager som det faktisk er i måneden. Endret 4. august 2014 av zotbar1234 1 Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 struct measurement { float precipitation; float temperature; }; std::vector<measurement> weather_data; ... som et utgangspunkt? Hva med å legge til tidspunktet målingen er tatt? Gjør det mye lettere hvis/når du skal utvide med flere målinger pr. dag. Du trenger da også bare en vektor for å måle i årevis. Du vil trenger mindre kode ettersom datastrukturen er lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå