Manlulu Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Jeg tenker på å kjøpe meg en spillkonsoll. Ser at det er veldig billig på ebay. Men så er det denne momsen da. Tar jeg en råsjans om jeg bestiller en konsoll fra ebay? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Du tar en råsjans fordi konsollen kan være defekt når den kommer frem, eller gå i stykker kort tid senere. Og da sliter du med tanke på den norske reklamasjonsretten og slikt. Og det er ikke sikkert at stikkontakten er den samme som i Norge. Trollvesenet kan også stoppe pakken i tollen og sende deg en regning på moms. Det er neppe verdt det å kjøpe konsollen fra utlandet. Endret 1. august 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Hmm ja jeg var redd for det. Men prisene folk setter å noen av konsollene på finn.no gjør at man kan bli frista til å prøve. Får vel bare kjøpe nytt da Noen som kjøper elektroniske varer på ebay? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Hmm ja jeg var redd for det. Men prisene folk setter å noen av konsollene på finn.no gjør at man kan bli frista til å prøve. Får vel bare kjøpe nytt da Noen som kjøper elektroniske varer på ebay? Tollvesenet blir å plusse på 25% MVA og et gebyr på noen hundrelapper. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Gebyret er vel ein hundrelapp eller to. Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Takk for svar Jeg tror det blir å kjøpe det fra Norge da Lenke til kommentar
Woods Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Man skal spare rimelig mye for at selvimport blir verdt bryet. Sett at man faktisk sparer en tusenlapp, går man glipp av norsk garanti - som lett er verdt noen kroner om noe skulle skje. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå