Gå til innhold

Augustfest 2014 - RandiA - Bli bedre kjent med nytt kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 1 – 1.August: Erigeron i forfall - fortsatt vakker

14800388142_26553c941b_c.jpg

Exif: 1/100 – f/5.0 - ISO 160

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7

 

 

Alternativt: Close-up Hosta, med samme utstyr. Bare det viktigste i fokus:

 

14798736314_6e1a0f36a5_c.jpg

 

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt Spoilerbildet. Flott fokus og fine farger og fin bokeh. Godt perspektiv. Flott med vanndråper og greier.

Hovedbildet hadde fin fokus, fargene var også fine, men jeg synes du gaper over for mye. Det blir for meg veldig masete. Mye å holde styr på og bildet virker veldig sammenpresset. Her ville jeg heller prøvd å fått et annet perspektiv og kanskje hatt fokus på en av de.

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig fascinert over spoilerbildet fra dag 1.

 

Jeg er ikke helt sikker på hva det er, men de midtstilkene (heter det det?) skiller seg ut på en meget interessant måte.

Om det er skarpheten, kontrasten mellom det gule og det lyseblå eller kanskje litt av begge deler, vet jeg ikke, Men det er veldig iøynefallende og "angriper" synsnerven umiddelbart.

Veldig fascinerende. :)

Lenke til kommentar

Bilde 2, avslappende, ja! ;)

Takker for kommentar

 

Jeg ble veldig fascinert over spoilerbildet fra dag 1.

Jeg er ikke helt sikker på hva det er, men de midtstilkene (heter det det?) skiller seg ut på en meget interessant måte.

Om det er skarpheten, kontrasten mellom det gule og det lyseblå eller kanskje litt av begge deler, vet jeg ikke, Men det er veldig iøynefallende og "angriper" synsnerven umiddelbart.

Veldig fascinerende. :)

Takk for interessant kommentar, det er støvdragerne ja - de ble bra i fokus her.

Lenke til kommentar

Fin dybde i bildet med veien som slynger seg inn. Fine grønn nyanser. Fokus er bra. Personlig så liker jeg best å se forsiden av mennesker og dyr, men interessant å se de gå inn i bildet.

Takk, takk for kommentar. (På folk jeg ikke kjenner passer det best slik bakfra, synes jeg - egentlig i det hele tatt best på vei og sti det - sånn sett bakfra, gir mer stemning - dessuten anonymiserer man folk slik, og da er det OK å legge ut, uten å ha spurt......)

Lenke til kommentar

En litt rufsete i dag - ganske ulik den i går.

 

Bilde 5 - 5.August: Rudbeckia laciniata - Gjerdesolhatt - "Kyss meg over gjerdet"

14649051740_0a6e5a9141_c.jpg

Exif: 1/160 – f/5.0 - ISO 125

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...