Gå til innhold

Skal gaming berbarer takle FAH uten problem?

mazix

Anbefalte innlegg

Hei

Burde en gaming berbar klare å kjøre FAH folding @ home der en bruker CPU og GPU på maks for å bidra i forskning uten at berbaren slår seg av pga varme problem?

Noen som vet om annen programvare som vil simulere ein normal gaming økt på flere timer for å få avdekket om berbaren kan klages på fordi den ikke duger til gaming?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøleløsninga er ofte underdimensjonert. hos meg skrudde laptopen seg av når jeg encodet en film med handbrake mens jeg spillte. noe den klarte helt fint i ca 10 minutter. om det er en kjøler til cpu og en til grafikk-kort skal det normalt ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Å kjøre F@H på en laptop er ikke å anbefale selv om det muligens kan gjøres. F@H belaster både CPU og GPU langt over det et spill vil gjøre, og vi snakker om timesvis med 80 til 95 % belasting på disse to komponentene. Det skal være en meget god kjøleløsning på laptoper for å makte å holde temperaturene nede på et akseptabelt nivå, noe jeg tviler på at laptoper kan.

Men jeg kan godt kjøre en test på min laptop som har 2 x GTX 880M, men det blir kun en test.

Lenke til kommentar

Blir litt oppgidd når gameplay har en herlig FPS og så plutselig så er berbaren av. Jeg bruker http://addgadgets.com/gpu_meter/ til å fortelle meg når GPU blir for varm mens jeg spiller bare på ekstern skjerm. Men etter 2 timer med Warframe eller Spintires (som er en offroad lastebil simulator verdt 700megabyte) har den vært på 90 grader gruppa så lenge at nvidia GTX m580 får berbaren til å slå seg av rett av, selv om berbaren er stasjonert på en targus berbar pc kjøler..
Bare lurer på om det er noen retningslinjer for gaming berbar. De er vel de råeste maskinene for enhver jobb og skal burde være prikkfri til spill som det ikke er noen form for lagg på?

Endret av mazix
Lenke til kommentar

Luft på boks hver uke? Det er overkill. Jeg har en underdimensjonert kjøleløsning på min Multicom Xishan W230S, og den måtte jeg demonterere, rense med aceton og påføre ny kjølepasta før den begynte å yte som den skulle. Har ikke renset den på et halvt år nå, men det er vel snart på tide. Jeg tipper du vil få mye bedre ytelse ved å bytte kjølepasta, og så slipper du å rense like ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...