Gå til innhold

Ati Radeon 9700 Pro vs 9800 SE??

sun360

Anbefalte innlegg

En kompis av meg er interssert i å selge sin 9700 pro ( connect 3d ?) til 1800 , så jeg lurte på hvordan er den i fohold til 9800 se?? ( komplett 18xx kr?? )

Råd og / eller erfaringer?

PS.

Det er godt mulig at denne topicen eller en liggnende har godt rundt , jeg har prøvd å søke men fant for mange poster! Greide ikke å finne noe passende!

Mange takk på forhånd!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En kompis av meg er interssert i å selge sin 9700 pro ( connect 3d ?) til 1800 , så jeg lurte på hvordan er den i fohold til 9800 se?? ( komplett 18xx kr?? )

PS.

Det er godt mulig at denne topicen eller en liggnende har godt rundt , jeg har prøvd å søke men fant for mange poster! Greide ikke å finne noe passende!

Mange takk på forhånd!!

ikkje selg 9700 pro for å kjøbe 9800SE!

Lenke til kommentar

PS.

Mange takk på forhånd!!

Radeon 9700 Pro er endel raskere enn Radeon 9800 SE. Radeon 9800 SE = Radeon 9800 "Sucky Edition" :lol: . Den har bl.a bare fire pipelines mot Radeon 9700 Pro's åtte pipelines. Utdrag fra http://www.overclockers.com/tips00460/ :

"The Radeon 9800 SE goes for about $200 in the US these day. The "SE" stands for "Special Edition." Unfortunately, this is a "Special" Edition like the "Special Olympics" are special. Well, not quite. In the case of the video card, the physical handicap is quite deliberate: four of the eight pipelines operational on real 9800s are disabled. To complicate matters more, there are two versions of the 9800 SE, a 128-bit version and a 256-bit version. "

Konklusjonen er at du bør gå for Radeon 9700 Pro som er like raskt som et Radeon 9800 skjermkort

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt, er 9800SE ("slow edition" ;) ) litt dårligere enn 9600pro. Så for å bytte ut litt, så kan du si at denne sammenlikningen er som å sammenlikne en 9500np mot en 9800np. Kjøp den 9700pro'en du. Jeg bestilte nylig en fra Databutikken... *grin*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...