Gå til innhold

[Løst] Mikrofonen fungerer ikke på nytt headset

Anbefalte innlegg

kjøpte nytt headset fra biltema og mikrofonen vill ikke fungere, lagde en tråd for 2 dager siden om headsettet fordi eg fekk ikke noe lyd, men fikk ordnet lyden i headsettet. nå er det bare mikrofonen igen, men den vill heller ikke funke, har prøvd på teamspeak.skype.steam og flere ulike plasser som eg trenger mikrofon, men ingen hører meg. Gamle tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1619705

eg har avinstalert driveren til det gamle headsettet eg hadde før dette. noen som har noe ide om hva som problemet kan vera? har plugget dem inn i riktig hull baki pcen, og det er stasjonær pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpte nytt headset fra biltema og mikrofonen vill ikke fungere

Det fikk du svar på i den gamle tråden. Du har kjøpt et headset med alt i en plugg som på telefoner, mens PC-en har separate kontakter for lyd ut og inn. Derfor trenger du en adapter som vist i nevnte svar.

Knappen ved mikrofonen er svarknapp fordi dette headsettet er tenkt for telefonbruk.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

kjøpte nytt headset fra biltema og mikrofonen vill ikke fungere

Det fikk du svar på i den gamle tråden. Du har kjøpt et headset med alt i en plugg som på telefoner, mens PC-en har separate kontakter for lyd ut og inn. Derfor trenger du en adapter som vist i nevnte svar.

Knappen ved mikrofonen er svarknapp fordi dette headsettet er tenkt for telefonbruk.

har allerede kjøpt sånn ting og sa det i den andre tråden, mikrofonen funker fortsatt ikke.

Lenke til kommentar

Men har du kjøpt riktig "ting"? Det er forskjell på en vanlig 3-polet 3,5 mm splitter og en splitter som splitter mikrofon og hodetelefon. Hva skjer hvis du bytter om pluggene som plugges i PC?

Da står det på lyder " Ikke koblet til " når eg plugger ut ledningen til mikrofon utaget. Jepp har kjøpt riktig, tog bilde av det som han sende ett bilde av på den andre tråden og viste en hyggelige dame på bilteme om hvor eg kunne finne sen sånn ledning. og fant en helt lik som på bildet bare en annen farge en svart (hvit)

Men begynner og bli extremt lei av dette tullet til dette headsettet så kommer og gå til biltema og klage på dette idag og håpe på pengene tilbake, og kjøpte ett dataheadset, Mannen som eg spurte på biltema før eg kjøpte det sa att det var bare og plugge inn i datamskinen og så skal det funke. men merker jo att han ikke hadde peiling litt på hva han sa, så innleverer nokk dette senere om eg ikke finner en løsning og kjøper ett dataheadset.

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Men har du kjøpt riktig "ting"? Det er forskjell på en vanlig 3-polet 3,5 mm splitter og en splitter som splitter mikrofon og hodetelefon. Hva skjer hvis du bytter om pluggene som plugges i PC?

Da står det på lyder " Ikke koblet til " når eg plugger ut ledningen til mikrofon utaget. Jepp har kjøpt riktig, tog bilde av det som han sende ett bilde av på den andre tråden og viste en hyggelige dame på bilteme om hvor eg kunne finne sen sånn ledning. og fant en helt lik som på bildet bare en annen farge en svart (hvit)

Jeg spurte ikke om hva som skjer hvis du plugger ut kabelen. Jeg spurte om hva som skjer hvis du bytter plass på de to pluggene du plugger i PC-en. Poenget er at hvis du får lyd i headsettet uansett hvilken plugg som sitter i PC-ens lydutgang så har du feil splitter.

Det hjelper heller ikke å bare vise bildet. Det synes ikke på bilde hvordan det er koblet inne i hunkontakten. Satser 50 øre på at du har feil splitter fordi den type splitter du skal ha er vanligvis fargkodet som på bilde i gamle tråden for å se forskjell på mikrofon- og hodetelfonplugg.

Får kanskje både noen positive og negative meninger når jeg sier dette: Jeg tviler på at en dame på Biltema har rett kompetanse til å gi gode råd angående dette problemet... :ph34r:;)

Lenke til kommentar

Vel, kanskje du skal prøve å prate med stemmen din i mikrofonen istedenfor å skrive hva du skal si her i denne tråden.

Jeg er ganske sikker på at om du bare bruker stemmen din mot mikrofonen, så kommer mikrofonen til å reagere og du vil se at den igjen fungerer.

Har allerede prøvd det lille venn, den reagerer ikke litt engang.

Lenke til kommentar

Jeg spurte ikke om hva som skjer hvis du plugger ut kabelen. Jeg spurte om hva som skjer hvis du bytter plass på de to pluggene du plugger i PC-en. Poenget er at hvis du får lyd i headsettet uansett hvilken plugg som sitter i PC-ens lydutgang så har du feil splitter.

Det hjelper heller ikke å bare vise bildet. Det synes ikke på bilde hvordan det er koblet inne i hunkontakten. Satser 50 øre på at du har feil splitter fordi den type splitter du skal ha er vanligvis fargkodet som på bilde i gamle tråden for å se forskjell på mikrofon- og hodetelfonplugg.

Får kanskje både noen positive og negative meninger når jeg sier dette: Jeg tviler på at en dame på Biltema har rett kompetanse til å gi gode råd angående dette problemet... :ph34r:;)

Det går fint, tar og kjøper ett nytt data headsett. og bruker dette andre headsettet til ipadden. Takk for hjelpen uansett.

Lenke til kommentar

Tråden er merket med løst, men burde vel heller merkes [Gitt opp]. :D;)

Ja, gir opp når så mye tull trengs for og få det til og virke, Biltema må da vite hva dem selger før dem selger det, spurte han før eg kjøpte det om dette er til data, og han sa Ja. Gidder ikke og legge ut 200 kr i adaptere og tull når eg kan kjøpe ett data headsett til billigere pris.

Lenke til kommentar

Ja, gir opp når så mye tull trengs for og få det til og virke, Biltema må da vite hva dem selger før dem selger det, spurte han før eg kjøpte det om dette er til data, og han sa Ja. Gidder ikke og legge ut 200 kr i adaptere og tull når eg kan kjøpe ett data headsett til billigere pris.

Må nesten få kommentere dette da jeg faktisk nå kommer fra postkassa hvor jeg fikk akkurat en slik adapter som du trenger. Plugger i PC og headset for telefon og det virker som det skal. For under $1 fra ebay. Legg merke til at pluggene har forskjellige farger på isolasjonsringene og det er små symboler på pluggene i tillegg for å markere hva som skal hvor. Slike adaptere har de ikke på Biltema. Og Biltema har mye bra, men min erfaring er at de har kompetanse på bilutstyr og ikke så mye annet...

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Må nesten få kommentere dette da jeg faktisk nå kommer fra postkassa hvor jeg fikk akkurat en slik adapter som du trenger. Plugger i PC og headset for telefon og det virker som det skal. For under $1 fra ebay. Legg merke til at pluggene har forskjellige farger på isolasjonsringene og det er små symboler på pluggene i tillegg for å markere hva som skal hvor. Slike adaptere har de ikke på Biltema. Og Biltema har mye bra, men min erfaring er at de har kompetanse på bilutstyr og ikke så mye annet...

Jo eg handler det meste på ebay og dealextreme, men det tar så lang tid før eg får det. bruker mikrofon daglig så er noe eg trengte påengang, ellers så skulle eg kjøpt det på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...