Xues Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 https://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1421521&su=cae8eb4d-e9d1-462d-8a64-0f344b04483e Hoved mål er spilling og media. har kabinett og resten av utstyr. forslag til evt forbedringer, kan gå 2000-+ Takker på forhånd mvh Xues Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Hei så veldig bra ut. Men foreslår en del forandringer for bedre ytelse i spill. Her er mitt forslag : https://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1421730&su=AD82F60B-0A0B-4CA2-9F7C-79ACDEE8CF90 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Bytt ut PSU med for eksempel CM V650s (RM serien har vært tvilsom) Trenger du hovedkort til 1700? Om ikke så kan du gå for MSI Z97 G43 Gaming -700kr Bytt ut CPU kjøler med Noctua NH-D14, bråker mindre og kjøler bedre (den er svæær så pass på at du har nok plass.) Har du kabinett? Om ikke gå for Fractal R4, mye potensiale. Eller XL R2 om du vil ha mere plass. Om du går for Noctua kjøleren blir disse brikkene du har valgt litt høye, gå for disse. Om du også skal ha lagring, så går du for MX100 256Gb til rundt 900kr Endret 1. august 2014 av xClaymanx Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Jeg har også hørt det bli sagt om RM serien at Corsair har hatt problemer med den. Men når det kommer til reliabilitet har jeg aldri hørt Cooler Master nevnt positivt i samme setning før heller. Personlig ville jeg handlet denne, rett og slett fordi de sender portofritt og PSU'en er 80+ Gold sertifisert med 10 års produsent-garanti. (Står feil på websiden.) Bør være kvalitet når dem tør og gi slik garanti. Har også lest gode reviews. Når vi er inne på komponenter med dårlig rykte så er vel ikke akkurat MSI kjent for god kvalitet, ihvertfall ikke historisk sett. Det kan selvfølgelig ha endret seg, men jeg har personlig hatt så mye trøbbel med MSI-produkter at jeg forsøker så godt det lar seg gjøre å slippe unna dem. En godt hovedkort som ikke koster skjorta er denne fra Asus som nettopp ble testet av HW.no: Link Men kortet TS har valgt er åpenbart et flott kort som har noen artige gaming relaterte finesser, jeg personlig ville beholdt det. Igjen når det kommer til kvalitet, så er det vanskelig å finne god troverdig statistikk på dette, ihvertfall komponent for komponent. Jeg husker det var en webshop i Danmark som viste statistikk for RMA på alle varene demmes, de gikk konkurs. Men Pugetsystems slipper en rapport årlig der dem forteller ihvertfall om sine beste hardware erfaringer, og som man kan lede ut av statistikken her så har AMD skjermkort en over 3 ganger så høy feilrate inn til fabrikken, og over dobbelt så høy feilrate ute hos kunde som nVidias alternativer. Jeg ville med andre ord letet etter et alternativ fra den leiren. Ellers lurer jeg litt på hvilke spill Xues skal spille, det er jo relevant for valg av CPU såvel som GPU og resten. Når det gjelder RAM er xClaymanX's forslag bra om du skal overklokke brikkene, men på stock hastighet finnes det bedre og rimeligere alternativer som disse: Link Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 CM v650s er et kurrant alternativ til en grei strømforsyning. Har selv V450s, og så far så good (har 4 som kjører 24/7) Veldig mange som velger MSI kort for tiden, har selv aldri brukt noe annet enn Asus, Gigabyte og ASrock, men har liten tro på at MSI fortjener noe dårlig rykte med tanke på at de har levert gode kjøleløsninger til GPU'er i lengre tid nå. Angående minnet så ville jeg nok ha valgt crucial ballistix sport 1600Mhz da jeg også har disse fra før og opplever ingen problemer med dem. Men til TS valgte jeg da 1866 brikker da han hadde valgt dette fra før. Personlig har jeg ingen tro på at spill vil utnytte hastighet på minne i noen stor grad før DDR4 har komt på banen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Jeg har også hørt det bli sagt om RM serien at Corsair har hatt problemer med den. Men når det kommer til reliabilitet har jeg aldri hørt Cooler Master nevnt positivt i samme setning før heller. Personlig ville jeg handlet denne, rett og slett fordi de sender portofritt og PSU'en er 80+ Gold sertifisert med 10 års produsent-garanti. (Står feil på websiden.) Bør være kvalitet når dem tør og gi slik garanti. Har også lest gode reviews. Når vi er inne på komponenter med dårlig rykte så er vel ikke akkurat MSI kjent for god kvalitet, ihvertfall ikke historisk sett. Det kan selvfølgelig ha endret seg, men jeg har personlig hatt så mye trøbbel med MSI-produkter at jeg forsøker så godt det lar seg gjøre å slippe unna dem. En godt hovedkort som ikke koster skjorta er denne fra Asus som nettopp ble testet av HW.no: Link Men kortet TS har valgt er åpenbart et flott kort som har noen artige gaming relaterte finesser, jeg personlig ville beholdt det. Igjen når det kommer til kvalitet, så er det vanskelig å finne god troverdig statistikk på dette, ihvertfall komponent for komponent. Jeg husker det var en webshop i Danmark som viste statistikk for RMA på alle varene demmes, de gikk konkurs. Men Pugetsystems slipper en rapport årlig der dem forteller ihvertfall om sine beste hardware erfaringer, og som man kan lede ut av statistikken her så har AMD skjermkort en over 3 ganger så høy feilrate inn til fabrikken, og over dobbelt så høy feilrate ute hos kunde som nVidias alternativer. Jeg ville med andre ord letet etter et alternativ fra den leiren. Ellers lurer jeg litt på hvilke spill Xues skal spille, det er jo relevant for valg av CPU såvel som GPU og resten. Når det gjelder RAM er xClaymanX's forslag bra om du skal overklokke brikkene, men på stock hastighet finnes det bedre og rimeligere alternativer som disse: Link Helt enig med deg! G2 serien er awesome på Price/performance! Lenke til kommentar
Xues Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Flotte svar tusen takk for alle gode godt forklarte tilbakemeldingene. fått litt mer å tenke på Av spill å spiller jeg det meste av mmo og battlefield/COD, greit å få en pc som også klarer å forhåpentligvis spille de nyere spillene som kommer. Spiller selvfølgelig på full hd har ikke stor peiling på overklokking så vil helst unngå det Endret 1. august 2014 av Xues Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 CM v650s er et kurrant alternativ til en grei strømforsyning. Har selv V450s, og så far så good (har 4 som kjører 24/7) Høres bra ut. Nå er det slik at CM også benytter underleverandør. Men hvilken leverandør til hvilken model? That is the question. Jeg har dykket litt i google for å tilfredsstille egen nysgjerrighet og funnet at CM's V700, V850 og V1000 er basert på Seasonic PSU'er. Altså meget gode greier, og trygge valg. V650 har jeg derimot ikke klart å finne mye om, men jeg ser på MPX sider at de selger bare V650s, altså en semi modulær enhet, og ut fra bildene har den ikke så mange utganger. Jeg ville da gått for V700 om alt helst skal handles på en plass. Men mitt førstevalg er fremdeles EVGA PSU'en, med 10 års garanti. Jonnyguru.com har revet disse 2 PSU'ene i filler og gir EVGA en grei ledelse med 9.8 poeng av 10 mulige og 9.1 av 10 til V700'en. Link og Link Veldig mange som velger MSI kort for tiden, har selv aldri brukt noe annet enn Asus, Gigabyte og ASrock, men har liten tro på at MSI fortjener noe dårlig rykte med tanke på at de har levert gode kjøleløsninger til GPU'er i lengre tid nå. Det er klart at etter mange negative erfaringer med MSI fra min side så har jeg holdt meg unna dem så godt jeg kan, det begynner med andre ord å bli noen år siden jeg hadde noe MSI hovedkort i hendene. Så, med personlige erfaringer er jeg ikke helt oppdatert der nei. Kjøpte en MSI laptop i fjor da, den måtte på verksted første måneden. Jeg håper du hører deg selv, når du anbefaler et hovedkort basert på produsentens kjøleløsning på et skjermkort? Kanskje MSI er bedre i dag en før, men markedsledende er de garantert ikke. Når det er sagt så er faktisk kjølingen på MSI skjermkort så god at der vil til og med jeg gi MSI en ny sjans, om det blir aktuelt, vi har jo ganske godt forbrukervern i Norge. Angående minnet så ville jeg nok ha valgt crucial ballistix sport 1600Mhz da jeg også har disse fra før og opplever ingen problemer med dem. Men til TS valgte jeg da 1866 brikker da han hadde valgt dette fra før. Hvorfor Sport over Tactical som jeg linket til? Og disse HyperX brikkene som du foreslo, er såvidt jeg har forstått egentlig 1600MHz brikker som automatisk overklokker opp til 1866MHz. Hadde jeg vært av det mer kyniske slaget ville jeg sagt at de har gjort det slik for å kunne skrive CL10 på brikkene. I realiteten så har de CL11 på 1866MHz. På stock hastighet så ville "mine" CL8 brikker på 1600MHz spist de HyperX brikkene til frokost. Personlig har jeg ingen tro på at spill vil utnytte hastighet på minne i noen stor grad før DDR4 har komt på banen. Sannheten er nok heller at spill ikke kommer til å utnytte minnet da heller, hvorfor skulle de det når de ikke klarer å utnytte dagens DDR3 minne på 1600MHz engang? Bare se på Ivy-E platformen med 4 minnekanaler og 6 kjerner + HyperThreading i i7-4930K. Du får knapt 2-3 frames ekstra i forhold til i7-4790K baserte maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå