Gå til innhold

Hjelp til å sette opp "minihjemmestudio"

Anbefalte innlegg

Hei igjen :)

Håper jeg poster dette på rett sted!

For "mange herrens år siden" hadde jeg en hvit IKEA rullagardin. lystett.

Jeg hadde også etpar avklipp med linoleumsgulv som jeg hadde kjøpt billig, og et stort vindu med fint, naturlig lys. Det tok meg vel 10 min å sette opp/ta ned dette, og det var i grunn ganske greit.

Nå lurte jeg på om dere har noen bedre tips, eller om dette er en løsning jeg bør gå for hjemme - igjen? Jeg har ikke lenger det store fine vinduet, så jeg skal kjøpe ekstern blits og håper på myke, fine og rolige bilder med det :p

Dette er kun for gøy, og det er for å ta bilder av venners dyr og unger.Og mine egne :)
Jeg har mulighet til å leie et fotostudio for mer seriøse bilder under veiledning av fotograf, men jeg vil ha noe lett hjemme, som kan bli bra nok til å ha bildene oppe på veggen hos meg selv og andre :)

Endret av Fotosmuler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nevne at jeg har "normal takhøyde" her hjemme, og et mellomstor stue (ca 5 meter lang)
Så er jo ikke all verdens plass til plassering av lyskilder heller.
Hvordan er det med sånne kits? Burde jeg kjøpe feks bare softboks, eller et helt sett med forskjellige i?
Hvordan er det lettest å få bra resultat med mindre justeringsmuligheter?

Her er litt "inspirasjon" til hva jeg vil få til, mye forskjellig :)

https://www.google.no/search?q=baby+photography+ideas&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=m8naU8riIun_4QTgw4DQDg&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667

https://www.google.no/search?q=baby+photography+ideas&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=m8naU8riIun_4QTgw4DQDg&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667#q=dog%20photography&tbm=isch

Jeg kommer sannsynligvis til å gå for Nikon d7100, med objektiv 85mm/f1.4G, og ekstern blits SB-700 i første omgang :)

Endret av Fotosmuler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...