jakja Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Jeg ser på noen bærbare for tiden og flere har typisk 320 - 500 gb harddisk. Jeg har en kjapp intel SSD liggende arbeidsledig og tenker å smekke den i, men i følge selger på komplett kan man klone over innholdet til SSD, men da må man ha ny lisens? Stemmer dette, eller går det an å bytte til SSD? Aller helst skulle jeg ønske å ha en blank versjon av OS på SSDen og bruke samme lisens. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Du trenger IKKE ny lisens. Du kan fint aktivere den samme koden når du kloner/installerer windows på nytt på den nye SSD`en. Skulle det oppstå problem kan du ringe Microsoft og få ny kode (gratis). Du kan bytte alt på maskinen unntatt hovedkortet, da må du ha ny lisens. Anbefaler at du tar en ren installasjon av Windows på den nye SSD`en, ikke klone. Endret 31. juli 2014 av laurell Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Har man en retail versjon av Windows kan man bytte hovedkort også. Men man må ringe for å aktivere Windows igjen. Dette har jeg gjort ørten ganger og har funket hver gang. Klone går også bra så lenge klone programmet kan redusere partisjonene. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Hvorfor ikke klone? Dersom man installerer nyere windows til en SSD kan windows installeren skjønne at det er en ssd den installerer til, og ta hensyn til det i måten den lagrer filene på. Om man kloner får man et ferdig installert windows som tror at det befinner seg på en HDD. Kan bli krøll og/eller redusert ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå